تکنولوژی

این عینک هوشمند به شما اجازه میدهد که با مالیدن بینی کنترل تلفن همراهتان را در دست بگیرید!

عینک هوشمند
۰

محققان موفق به ساخت عینکی هوشمند شده اند که به شما اجازه میدهد با مالیدن بینی کنترل تلفن همراه خود را در دست گرفته و یک تماس را رد کرده، ویدئویی را متوقف نموده یا اینکه آهنگ بعدی را پخش نمایید! همه این اتفاقات تنها با مالیدن بینی رخ میدهد!

این عینک صرفاً یک کار تحقیقاتی از سوی محققان دانشگاه KAIST کره جنوبی، Keio ژاپن، سنت اندروز اسکاتلند و دانشجویان تکنولوژی گرجستان در ایالات متحده بوده و برای فروش در دسترس نخواهد بود!

این عینک به لطف سه حسگر الکتروگرافی (یا EOG) به کار رفته در بدنه آن، که مقدار پتانسیل الکتریکی جسم زنده در اطراف را اندازه میگیرد، این کار را انجام میدهد.

عینک هوشمند

عینک هوشمند

این نوع سنسورها، معمولاً برای ضبط فعالیتهای چشم جهت کمک به چشم پزشکان استفاده میشوند. اما به تازگی راه خود را به صنعت فیلم سازی و به منظور بازسازی حرکات واقعی چشم نیز باز کرده اند.

حال محققان از این سنسورها برای شناسایی حرکات بینی استفاده کرده اند. هر گاه شخص بینی خود را فشار داده یا به بالا و پایین حرکت دهد، پتانسیل الکتریکی مختلفی تولید شده و محققان از این پتانسیل های الکتریکی مختلف، برای به انجام رساندن اعمال مورد نظر خود استفاده میکنند!

با این وجود، این سیستم با محدودیت هایی همراه میباشد. به عنوان مثال: حرکات مختلف، آنقدر دقیق نبوده که بتوان انتظار نتیجه ای به غایت صحیح را از آنها داشت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا