اخبار تکنولوژی

رونمایی موزیلا از نسخه جدید فایرفاکس؛ فایرفاکس کوانتوم دو برابر سریعتر است!

فایرفاکس کوانتوم
۱+

موزیلا امروز اعلام کرد که نسخه پیشرفته تر از مرورگر فایرفاکس یعنی فایرفاکس کوانتوم، وارد مرحله بتا شده و انتشار نسخه نهایی آن به زودی صورت خواهد گرفت.

فایرفاکس کوانتوم نه تنها یک قدم رو به جلو برای موزیلا بوده، بلکه یک گام بزرگ در جهت پیشی گرفتن از مرورگر کروم است.

فایرفاکس کوانتوم به صورت قابل توجهی از پردازنده های چند هسته ای، به منظور افزایش سرعت خود استفاده خواهد کرد. به گفته موزیلا، سرعت این مرورگر، دوبرابر سرعت مرورگرهای قبلی است.

طراحی کوانتوم، مبتنی بر یک موتور جدید CSS بوده و زبان برنامه نویسی آن Mozilla Rust میباشد. کوانتوم برخلاف سایر مرورگرها، متکی به یک هسته پردازشی نبوده و قادر خواهد بود  به طور موازی پردازنده های چند هسته ای را به کار بگیرد.

فایرفاکس کوانتوم

فایرفاکس کوانتوم

یکی از ویژگی مهم کوانتوم، اولویت بندی برگه ها یا تب ها است. به صورتی که شما قادر خواهید بود آنها را سفارشی کرده و به عنوان مثال برگه مربوط به دانلود را در اولویت اجرایی قرار دهید.

به گفته موزیلا، فایرفاکس کوانتوم نسبت به کروم، به میزان ۳۰ درصد، بهتر و مؤثرتر از حافظه رم استفاده کرده و همین امر به افزایش بیشتر سرعت آن خواهد انجامید. موزیلا همچنین تلاش زیادی را به خرج داده و ۴۶۹ باگ و اشکال را در این نسخه برطرف کرده است.

به علاوه، تغییرات مربوط به پوسته نیز در این نسخه گسترده بوده و به لطفا پروژه فوتون، شاهد پوسته ای متفاوت در فایرفاکس کوانتوم خواهیم بود.

فایرفاکس کوانتوم، برای نمایش بر روی مانیتورهای ۴K نیز بهینه شده است. تا پیش از این، موزیلا تنها بر روی مانیتورهایی با حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰P به خوبی نمایش داده میشد و بر روی مانیتورهایی با کیفیت ۴K جلوه چندان خوبی نداشت.

نسخه نهایی کوانتوم در تاریخ ۱۴ نوامبر عرضه میشود، اما تا پیش از آن، میتوانید نسخه بتا را از این لینک دانلود کنید.

لازم به ذکر میباشد که فایرفاکس کوانتوم برای سیستم عامل های لینوکس، MacOS، ویندوز، اندروید و IOS عرضه خواهد شد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا