تلفن همراه

کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها ، کدامیک از امکانات آیفون ۱۰ کپی برداریست؟

کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها

احتمالاً در چند روز گذشته، خبرهایی مختلف را در مورد آیفون X شنیده یا خوانده اید. میتوانیم بگوییم که آیفون X، یک قدم بزرگ از لحاظ سخت افزاری برای اپل بوده و دارای خصوصیاتی است که در هیچ کدام از آیفون های دیگر وجود ندارد.

۰

احتمالاً در چند روز گذشته، خبرهایی مختلف را در مورد آیفون X شنیده یا خوانده اید. میتوانیم بگوییم که آیفون X، یک قدم بزرگ از لحاظ سخت افزاری برای اپل بوده و دارای خصوصیاتی است که در هیچ کدام از آیفون های دیگر وجود ندارد. اما این موضوع به آن معنا نیست که این ویژگیها را در هیچ کدام از گوشیهای دیگر ندیده ایم. اگر نگاهی به گوشیهای اطراف بیاندازیم، به سادگی در میابیم که خصوصیات معرفی شده در آیفون X، پیش از این در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته اند. اگر بخواهیم از کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها بگوییم … حتی بعضی از این فناوریها را از سال ۲۰۱۳ یا قبل تر در گوشیهای اندرویدی شاهد بوده ایم. در ادامه با مروری بر کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X و Note 8 ؛ انتهای توانمندی و ادعای اپل و سامسونگ در مقابل یکدیگر!

کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها

نمایشگر OLED

نمایشگر OLED

نمایشگر OLED در آیفون X

اولین مورد از کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها به گوش همه اندرویدی ها آشناست. در حالی که اپل به تازگی تصمیم به استفاده از این پنل کرده است، گوشیهای اندرویدی سالهاست که از این تکنولوژی استفاده میکنند. به عنوان مثال: شرکت سامسونگ که از سال ۲۰۰۹ و با گوشی گلکسی اقدام به استفاده از این تکنولوژی کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

به جز آیفون X، اپل همیشه نمایشگرهای LCD را به عنوان گزینه محبوب خود، در آیفونهای مختلف استفاده کرده است. از iPhone 4 به بعد، گوشی های آیفون به نمایشگرهای IPS LCD که همچنین “Retina” نیز نامیده میشود مجهز بوده اند.

اگر چه نمایشگرهای “Retina” از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده اند، اما از نظر نمایش رنگها و همچنین کنتراست آنها، به پای نمایشگرهای OLED نمیرسند. نمایشگرهای OLED در مقایسه با نمایشگرهای LCD نیز به میزانی کمتر از انرژی باتری استفاده کرده و این مهم به افزایش عمر باتری می انجامد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های اختصاصی iPhone X ؛ بررسی مشخصات و تغییرات دهمین نسل از آیفون

شارژ سریع

شارژ سریع

شارژ سریع در آیفون X

گوشیهای اندرویدی، از سال ۲۰۱۳ به فناوری شارژ سریع شرکت کوالکام مجهز شده اند. اپل به تازگی از فناوری شارژ انحصاری خود برای گوشیهای آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X رونمایی کرده است. علی رغم کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها یک موضوع بسیار مهم در مورد شارژ سریع اپل وجود دارد. چنانکه خواهان استفاده از این فناوری هستید، باید هزینه بیشتری را پرداخت کرده و شارژر آن را به صورت مجزا خریداری نمایید!

در مقابل گوشیهای اندرویدی این قابلیت را به عنوان یک بخش ضروری و بدون هزینه ای اضافه برای شارژرهای خود در نظر میگیرند.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات iPhone 8, iPhone 8 plus و iPhone X ؛ کدام آیفون انتخاب بهتری است؟!

شارژ وایرلس

شارژ وایرلس

شارژ وایرلس

برای اولین بار این اسمارت فون های اندرویدی بودند، که در سال ۲۰۱۳ از فناوری شارژ وایرلس رونمایی کردند. حال با گذشت زمانی حدود چهار سال، آیفون شارژ وایرلس را به عنوان قابلیتی برای پرچمداران سال ۲۰۱۷ خود در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین آیفون X ، آیفون ۸ و ۸ پلاس ؛ تفاوت و بهبود‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی!

حاشیه بسیار کم در اطراف صفحه نمایش

Galaxy S8+

Galaxy S8+

برای چندین سال است که گوشیهای اندرویدی، در حال ساخت گوشی هایی با اندازه بالا نسبت نمایشگر به بدنه هستند. نسبت نمایشگر به بدنه گوشی های Samsung Galaxy S4 و LG G3 که ساخت آنها حدوداً به سال ۲۰۱۳ برمی گردد، بالای ۷۰% بوده است. اگرچه این نسبت برای آیفونهای قبلی کمتر بوده است، اما اپل توانسته است که با آیفون X نسبت نمایشگر به بدنه را تا ۸۳% افزایش دهد.

با تمام این تفاسیر، اگرچه آیفون X در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است، اما برچسب ۱۰۰۰ دلاری بر روی آن، شاید سبب شود که بسیاری از خریداران از خرید آن صرف نظر کنند. در مقابل آیفون ۸ با نسبت نمایشگر به بدنه ۷۰%، ۷۰۰ دلار و آیفون ۸ پلاس با نسبت ۶۵%، ۸۰۰ دلار از سوی اپل قیمت گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ با گلکسی S8 ؛ کدام شماره ۸ بازی را خواهد برد؟!

تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره در آیفون X

فناوری تشخیص چهره در آیفون X

سامسونگ اولین شرکتی بود که از فناوری تشخیص چهره در زمان معرفی Samsung Galaxy S8 رونمایی کرد و به این طریق موفقیتی دیگر را به رخ اپل کشید. و در ادامه لیست کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها اپل در جواب چند ماه بعد، از فناوری “Face ID” رونمایی کرد که با تشخیص چهره سبب باز شدن قفل گوشی میشود. اپل برای این منظور از فناوری True Depth استفاده کرده است تا تشخیص چهره افراد به درستی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی امنیت Face ID در آیفون X حتی نه در حد پین کد !

بیشتر بخوانید: بررسی ویدیویی آیفون ۸ توسط تیم iFixit ؛ لطفا سعی کنید قاب شیشه ای پشت گوشی نشکند!

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و ۷ پلاس ؛ ارتقا بدهیم یا نه؟

بیشتر بخوانید: نگاهی به امکانات iOS 11 در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

بیشتر بخوانید: بررسی قابلیت نورپردازی پرتره در آیفون ۸ پلاس ؛ راهی دراز تا رسیدن به حد ایده آل در پیش است!

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    خرید عینک واقعیت مجازی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۰:۱۲

    بسیار عالی. منتظر شاهکار های جدید اپل هستم.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا