اخبار تکنولوژی

واتساپ و شیوه جدید درآمدزایی‌اش؛ آیا همچنان به استفاده از واتساپ ادامه خواهید داد؟

واتساپ
۰

در سال ۲۰۱۴ بزرگ ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیسبوک، بزرگ‌ترین سرویس پیام ‌رسان کنونی جهان یعنی واتساپ را خریداری کرد. انجام این عمل از سوی فیس بوک سبب شد تا بسیاری از کاربران برای ارسال پیام، به سرویس های پیام رسان دیگر روی آورند. البته این مهم به کاهش رشد کاربران فیس بوک و واتساپ ختم نشده و این دو شرکت با رشد قابل توجه در حال برداشتن قدم هایی رو به جلو هستند.

پس از خریداری واتساپ توسط فیس بوک، واتساپ طی بیانیه ای اعلام کرد: “هیچ چیزی برای کاربران ما تغییر نخواهد کرد.”

حال با گذشت سه سال از آن زمان، ظاهراً فیس بوک و واتساپ وعده های داده شده توسط خود را نادیده گرفته و سرانجام فیس بوک روشی خاص را برای کسب درآمد از واتساپ پیش خواهد گرفت.

واتساپ

واتساپ

طبق بیانیه فیسبوک: ” ما در نظر داریم سیستمی را راه اندازی کنیم که از طریق آن، شرکت های بزرگ برای کمک رسانی به مشتریانشان راه حلی سریع را پیش رو داشته باشند.”

لازم به ذکر است که فیسبوک در نظر دارد تا با عرضه یک اپلیکیشن مجزا، این ویژگی را برای کسب و کارهای کوچک نیز فراهم کند.

هم اپلیکشن مجزا و هم ویژگی ارتباط کمپانی ها با مشتریان، به تازگی در سورس کد واتساپ قابل رویت بوده است.

واتساپ اپلیکیشن مجزای کسب و کار خود را، با تعدادی از مشاغل جزئی در سراسر جهان کلید خواهد زد. اما حرفی از این که چه زمانی این اپلیکیشن به صورت رسمی در سراسر جهان عرضه خواهد شد، به میان نیامده است.

واتساپ

واتساپ

همچنین در مورد اینکه کدام کمپانی ها، برای ارتباط با مشتریان به اپلیکیشن واتساپ روی خواهند آورد، اطلاعاتی نداده است. اما اعلام داشته است که: “این ویژگی بستری مناسب برای شرکت هایی همچون بانک ها و خطوط هوایی بوده تا اطلاعات به روز و مورد نظرشان همچون زمان پرواز و… را با مشتریانشان در میان بگذارند. همچنین از دیگر ویژگی های اضافه شده، میتوان به سیستم پرداخت از طریق واتساپ اشاره کرد.”

آقای Matt Idema، یکی از صاحب منصبان واتساپ میگوید: “واتساپ راهی ساده برای ارتباط افراد مختلف در سرتاسر جهان است. حال ما در نظر داریم از راهی که برای اکثر کاربران مفید به نظر رسیده، کمپانی های مختلف را به این شبکه فراخوانی کنیم. هدف ما از اجرای این طرح، این بوده که کاربران بتوانند هر چه سریعتر، با پشتیبانی شرکت های مورد نظر خود تماس گرفته و همچنین شرکت ها، راهنمایی های خود را در سریعترین زمان ممکن به این کاربران ارائه دهند.”

واتساپ

واتساپ

فیسبوک برای خرید واتساپ در سال ۲۰۱۴، هزینه ای معادل ۲۲ میلیارد دلار را پرداخت. واتساپ در ابتدا برای استفاده کاربر، سالانه مبلغ ۱ دلار را دریافت میکرد که البته از اوایل سال ۲۰۱۶ این برنامه به صورت کامل رایگان شد.

جان کوم بنیان گذار واتساپ اعلام کرده است که: این شرکت مخالف شیوه تبلیغات قدیمی بوده و اطمینان داده است که تبلیغات، به شیوه معمول که در سایر اپلیکیشن ها وجود دارد، برای کاربران نمایش داده نخواهد شد.

لازم به ذکر است که فیسبوک، شیوه ای متفاوت را از دیگر پیام رسان خود یعنی فیسبوک مسنجر برای کسب درآمد پیش گرفته است. فیسبوک مسنجر به شرکت های مختلف اجازه میداد تا به صورت کاملاً رایگان با مشتریان خود در ارتباط باشند که در نتیجه درآمدی خاص را برای فیسبوک به دنبال نداشت. به همین دلیل فیسبوک به تازگی نمایش تبلیغات را به این پیام رسان خود اضافه کرده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا