اخبار تکنولوژی

قدم‌های رو به جلوی شارژر‌‌های بی سیم؛ آیا بزودی شاهد فراگیری فناوری Qi خواهیم بود؟!

شارژر های بی سیم

این تکنولوژی قادر به شارژ کردن بی سیم تمام دستگاه هایی است که از فناوری Qi بهره می برند. همچنین باید گفت که اکثر گوشی‌ های هوشمند جدید نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

۰

در این قسمت از نت نوشت به بررسی فراگیر شدن فناوری شارژ بی سیم به نقل از سایت androidpit، می پردازیم، که مصاحبه ایی با Menno Treffers انجام داده است، کسی که فناوری Qi را هدایت می کند.

گویا اپل در حال طراحی و معرفی شارژر بی سیم منحصر بفردی است. با حذف قابلیت شارژر بی سیم در تلفن های هوشمند، از سوی شرکت های سونی و گوگل (که در بعضی از مدل ها با برداشتن پنل پشتی گوشی قادر به دیدن این فناوری خواهیم بود)، کمپانی های اپل و سامسونگ وارد رقابت هیجان انگیزی برسر شارژ کردن بی سیم تلفن های هوشمند می شوند.

Menno Treffers سرپرست گروه کوچکی (زیر نظر شرکت فیلیپس) با هشت عضو در سال ۲۰۰۸ بود. هدف آنها پیدا کردن راه گریزی برای خلاص شدن از شر کابل شارژر ها بود، که جریان الکتریسیته را هدایت می کرد. در نهایت آنها موفق به دستیابی تکنولوژی Wireless Power شدند. این مجموعه هم اکنون دارای ۳۰۰ عضو می باشد.

فست شارژر های بی سیم گرانتر هستند.

فست شارژر های بی سیم گرانتر هستند.

این مجموعه، شارژ بی‌سیم Qi را به عنوان یک استاندارد جهانی مطرح کرد، که این تکنولوژی قادر به شارژ کردن بی سیم تمام دستگاه هایی است که از فناوری Qi بهره می برند. همچنین باید گفت که اکثر گوشی‌ های هوشمند جدید نیز از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال از طریق شارژر بیسیم سامسونگ، می توانیم iPhone 8 یا iPhone X را نیز شارژ بکنیم.

آیا شارژ کردن آیفون X و آیفون ۸ با شارژر های وایرلس سایر برند ها کار درستی است؟

باید گفته که بصورت کلی اغلب شارژر ها توانی معادل ۵ وات دارند که تقریبا می توان بوسیله آنها اکثر برند های مختلف تلفن هوشمند را شارژر نمود. و باید گفت که توان بیشتر بستگی به سیاست شرکت های سازنده تلفن همراه دارد. همان طور که شاهد ساخته شدن تکنولوژی fast-charging توسط شرکت های مختلف (از جمله فست شارژر ها شرکت Qualcomm به اسم Quick Charge یا فست شارژر های سامسونگ و با آنچه که در درون اپل با عنوان “سیستم شارژ سریع اپل” می گذرد) هستیم. هر کدام از آنها منحصر به شرکت سازنده خود هستند و از استاندارد Qi پیروی نمی کنند.

با این وجود، عضویت در مجموعه یا کنسرسیوم Wireless Power مستلزم این است که اختراعات باید تحت شرایط FRAND مجوز داشته باشند تا اینکه از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشند.

اما آقای ترفرس قادر به ارائه آمار دقیق در هزینه های صدور مجوز نیست؛ که ما باید این موضوع را از صاحبان حق اختراع بپرسیم.

دنیای جدید QI: تمام دستگاه های سامسونگ یا اپل شارژ می شوند

دنیای جدید QI: تمام دستگاه های سامسونگ یا اپل شارژ می شوند

طی چند روز گذشته، ما چند شارژر مختلف Qi را به دست آورده ایم و کشف کردیم که برخی از آنها قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع (fast-charging) هستند. با این حال، ما آنها را یک به یک در مطلبی جداگانه بررسی می کنیم.

در آخر باید گفت که کیفیت و استانداردهای فست شارژرها به سرعت درحال پیشروی است. برای مثال از سامسونگ می توان نام برد که در زمینه فست شارژر های بی سیم با سرعت در حال تاخت است. اما هنوز خبری از عرضه فست شارژرهای اپل نیست و پیش بینی می شود که این فناوری در اواخر ماه اکتبر و در به روز رسانی نرم افزارهای بعدی عرضه خواهد شد.

سپس ما خواهیم دید که “آیا می توانیم سرعت لذت بخشی را از آن دریافت کنیم”

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا