ارز دیجیتال

کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۹۰۰۰ دلار! اوضاع و احوال ارز های دیجیتال تعریفی ندارد!

کاهش قیمت بیت کوین

حامیان بیت کوین امیدوار بودند که ماه جدید به معنای شروع تازه ای برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از سقوط ژانویه و تغییراتی که در قیمت آن به وجود آمد، باشد. اما بازده اولیه امیدوار کننده نیست، زیرا قیمت بیت کوین موقتا کاهش یافته و در روز پنجشنبه به کمتر از ۹۰۰۰ دلار رسید. که کمترین قیمت این ارز از ماه نوامبر سال گذشته می باشد.

۱+

حامیان بیت کوین امیدوار بودند که ماه جدید به معنای شروع تازه ای برای بزرگترین ارز دیجیتال جهان پس از سقوط ژانویه و تغییراتی که در قیمت آن به وجود آمد، باشد. اما بازده اولیه امیدوار کننده نیست، زیرا قیمت بیت کوین موقتا کاهش یافته و در پنجشنبه و جمعه به کمتر از ۹۰۰۰ دلار رسید. که کمترین قیمت این ارز از ماه نوامبر سال گذشته می باشد.

اخیرا هیچ اتفاق آنچنانی رخ نداده که سبب این رکود شود ولی اکنون قیمت بیت کوین کمتر از نصف قیمت ثبت شده آن در تاریخ ۱۹ دسامبر (۱۹ هزار دلار) می باشد. همانطور که از این جمله پیداست، قیمت هر واحد بیت کوین به کمی بیش از ۹۰۰۰ دلار رسیده است.

قیمت بیت کوین به کمتر از نصف قیمت ثبت شده آن در تاریخ 19 دسامبر رسیده است.

قیمت بیت کوین به کمتر از نصف قیمت ثبت شده آن در تاریخ ۱۹ دسامبر رسیده است.

گزارش CNN نشان می دهد که این کاهش قیمت به دلیل اظهارات وزیر دارایی هند آرون جالیت مبنی بر این که، مبادلات ارزهای دیجیتال در دومین کشور پرجمعیت جهان یعنی هندوستان غیر قانونی می باشد و احتمال دارد دولت هند اقداماتی را برای جلوگیری از معاملات غیر قانونی این نوع ارزها انجام دهد.

به دنبال آن علاقه مندان به بیت کوین سریعا اشاره می کنند؛ هیچ کدام از این ها به این معنی نیست که دولت هند ارزهای دیجیتال را در این کشور ممنوع کرده است. بیت کوین یا هر سکه دیگری در این کشور غیر قانونی به حساب نمی آید. اما جرقه این خبر برای رکودی دیگر در چرخه اصلی معاملات این نوع ارزها کافی به نظر می رسد. بدبینی عمومی در میان سرمایه گذاران در رابطه با نگهداری بیت کوین هم ضمیمه آن شده تا ارزش این ارز دچار افت شود.

سرمایه گذاران متعهد به نگهداری ارزهای دیجیتال باقی مانده خود در سایت های مرتبط با بیت کوین هستند و احتمالا خبر های بد را هم از طریق سایت های مختلف دنبال می کنند. اما کسانی که بیت کوین را یک بازی طولانی می پندارند، با برخی توجیهات بر این  باورند که این بخشی از یک چرخه بسیار بزرگتر است که در آینده بهتر می شود.

این را در نظر بگیرید که در نوامبر ۲۰۱۳ قیمت هر واحد بیت کوین به رکورد ۱۲۴۲ دلار رسید تا قبل از سقوط آن به ۲۲۴ دلار در ماه ژانویه. این قیمت ها از مارس ۲۰۱۷ به طرز چشم گیری افزایش یافتند، که قابل قیاس با قیمت های قبلی نیستند. بنابراین امکان این هم می رود که این چرخه تکرار شود و قیمت ها افزایش پیدا کنند. اما حامیان بیت کوین، به ویژه کسانی که روی این ارز در زمانی که قیمت آن ۱۵ هزار دلار یا بیشتر بود، سرمایه گذاری کرده اند امیدوار هستند که اوج دوباره این ارز به بازار، بیشتر از سه سال زمان نبرد.

ژانویه ماهی وحشتناک برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بود. کره جنوبی مقررات جدید را وضع کرد تا مبادلات این نوع ارزها را بیشتر تحت کنترل داشته باشد. تنظیم کننده های مالی دولت ایالات متحده هم شرکت هایی که پشت مبادلات ارزهای Bitfinex وTether  قرار داشتند را احضار کردند.

فیس بوک نیز در اوایل این هفته اعلام کرد، تبلیغات ارزهای دیجیتال را در سایت خود ممنوع می کند. با این حال یکی از متخصصان بیت کوین می گوید ممکن است این اتفاق، اتفاق خوبی باشد. در اینجا همین قدر کافی است که بگوییم، زمانی که تبلیغات این ارزها در بزرگترین پلتفرم رسانه های اجتماعی ممنوع شود، با نگه داشتن سرمایه گذاران پرشور و بی تجربه خارج از بازار، ممکن است موقعیت بیت کوین بهتر شود. اما مسائل ساختاری بزرگ تری هستند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید به آنها توجه کنند. مقررات ممکن است در نهایت به آن کمک کند، اما احتمالا، این دوره ای سخت برای بیت کوین خواهد بود، قبل از پناه آوردن به سایت های دیگر…

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا