آموزشی

روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان

استفاده از گوشی در زمستان

زمستان فصل یخبندان، با هوای سرد و برفی اش، ترجیحا فصلی ایده آل برای گوشی های هوشمند نیست؛ خطرات زیادی برای این ابزارهای گران قیمت وجود دارد. خطرات زیادی در هوای سرد برای این ابزارهای گران قیمت مثل موبایل ها وجود دارد. در ادامه با روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان با نت نوشت همراه باشید.

۰

زمستان آمد. این فقط طرفداران سریال Game of Thrones نیستند که وقتی این خبر را می شنوند، دچار لرزش می شوند. بلکه بسیاری از مردم و حتی ابزارآلاتی هم هستند که زمستان را دوست ندارند. زمستان فصل یخبندان، با هوای سرد و برفی اش، ترجیحا فصلی ایده آل برای گوشی های لمسی و هوشمند نیست؛ خطرات زیادی برای این ابزارهای گران قیمت وجود دارد. با این حال، قطعا این نکات و ترفندها به شما کمک می کند تا گوشی خود را از آسیب های احتمالی این فصل در امان نگاه دارید. در ادامه با روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: Smishing چیست؟ چگونه از گوشی خود در برابر اس ام اس فیشینگ محافظت کنیم؟

روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان

اگر به درستی از تلفن هوشمند خود استفاده کنید، همانطور که مکتشف مورد علاقه ما “بن سواندرز” (Ben Saunders ) با گوشی Galaxy A5 خود هنگام سفر به قطب جنوب نشان می دهد، گوشی هوشمند شما دچار آسیب نمی شود:

همیشه گوشی را نزدیک به بدن خود نگه دارید

نکته مهم در مورد روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان و در آب و هوای خشن، سرد و زیر صفر این است که آن را از سرما دور نگه دارید. به این ترتیب، شما نباید گوشی هوشمند خود را در کیف دستی یا کوله پشتی خود قرار دهید، اما تا آنجا که ممکن است آن را به بدن خود نزدیک کنید. به طور مثال آن را در جیب خود نگه دارید. اما، ورزشکاران زمستانی هنگام رفتن به ماجراجویی باید آگاه باشند که آن را به خوبی بپوشانند.

بیشتر بخوانید: تفاوت یادگیری ماشین و یادگیری عمیق

نمایشگرهای مبتنی بر LCD به طور خاص نسبت به سرما آسیب پذیر هستند. کریستال های مایع قابلیت انجماد به طور کامل و یا حداقل، به طور موقت را دارند و در صورت تداوم تماس با سرما، صفحه نمایش آنها دچار آسیب های دائمی یا موقت می شود. پانل های OLED این مشکل را ندارند، اما برای هوای یخبندان طراحی نشده اند. بنابراین، اگر میخواهید از صفحه نمایش خود در هوای بسیار سرد محافظت کنید، فقط از تلفن خود در شرایط اضطراری و تا حد ممکن به طور خلاصه استفاده کنید.

باتری ها با درجه حرارت زیر صفر سازگاری ندارند

به غیر از صفحه نمایش، باتری هم یک بخش حساس از گوشی هوشمند است که نسبت به سرما آسیب پذیر می باشد. و قابلیت آن در هوای سرد به طور قابل محسوسی کاهش می یابد. علاوه بر این، اتصال باتری به شارژر در هوای یخی برای آن بسیار ضرر دارد. به این ترتیب، فقط گوشی هوشمند خود را در موقعی که دما مناسب است شارژ کنید. اگر هنگام رانندگی  از گوشی هوشمند خود به عنوان GPS استفاده می کنید، این نکته را فراموش نکنید زمانی که خودرو را پارک کردید تلفن را همراه خود ببرید. هنگامی که موتور خاموش می شود، هوای سرد به سرعت درون ماشین جمع می شود، و آن را به یخچالی برای گوشی شما تبدیل می کنند.

بیشتر بخوانید: مشکل وصل شدن گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۰ را اینگونه حل کنید!

بهتر است گوشی های هوشمند خود را در یک ماشین سرد نگذارید / روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان

بهتر است گوشی های هوشمند خود را در یک ماشین سرد نگذارید / روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان

برای استفاده از گوشی در زمستان باید بدانید که علاوه بر سردی، دومین مشکل بزرگ، رطوبت است. در زمستان باران و برف می بارد و گل و لای، گودال های آب، قطره ها و یخ، از جمله عواملی هستند که برای گوشی های هوشمند مناسب نیستند، ولی شما می توانید با یک کاور ضد آب و کمی احتیاط بیشتری نسبت به زمان های عادی از آن محافظت کنید. اما یک خطر پنهان وجود دارد: جمع شدن رطوبت. وقتی شما یک شی سرد را به طور ناگهانی و سریع گرم می کنید به سرعت رطوبت شکل می گیرد (بهتره از آدم های عینکی اینو بپرسید، این مورد از پیشنهادات نت‌نوشت به حساب می آید! ?). به طور کلی اگر گوشی شما یخ زد، برای آب شدن یخ آن زمان بگذارید. به هیچ وجه آن را روی بخاری نگذارید یا با سشوار، یخ آن را آب نکنید، زیرا امکان دارد صفحه خرد شود. ما توصیه می کنیم اگر تلفن شما در مجاورت یخبندان و برف قرار گرفت حداقل نیم ساعت قبل از استفاده آن را تکان ندهید و یا برای زمان مشخصی آن را در جیب خود بگذارید.

بیشتر بخوانید: راهنمای ثبت اسکرین شات در گوشی های سامسونگ

کاور (پوشش،عایق) می تواند از گوشی شما محافظت کند

یک محفظه محافظتی، باید اجبارا در زمستان برای گوشی در نظر گرفته شود؛ این مورد از اصول اصلی استفاده از تلفن همراه در زمستان است، زیرا هنگام افتادن آن، میزان آسیب جدی را به حداقل می رساند. اگر شما برف بازی (یا یخ و برف پرت) کنید، احتمال دارد که گوشی هوشمندتان را هم پرت کنید. یا بنا بر سایر دلایل گوشی شما روی زمین می افتد. در حالت عادی بهتر است مراقب باشید تا نیفتد، اما بهتر از آن این است که در برابر رطوبت به وسیله ی یک پوشش از آن محافظت کنید.

بیشتر بخوانید: WPA3 چیست ؟ معرفی استاندارد امنیتی تازه وارد تجهیزات وایرلس

عایق های محافظتی باید کمی بیشتر از ضربه گیرهای جدید سامسونگ، ایجاد محافظت کنند / تلفن همراه در زمستان

عایق های حفاظتی باید کمی بیشتر از ضربه گیرهای جدید سامسونگ، ایجاد محافظت کنند / روش صحیح استفاده از گوشی در زمستان

بسیاری از گوشی های هوشمند در حال حاضر یک حالت جهت استفاده با دستکش برای سیستم عامل خود ارائه می دهند، که عمدتا در تنظیمات روشن و خاموش می شود. و برای آب و هوای زمستانی مناسب می باشد. هر چند این امکان دقت ورودی های لمسی را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین شما نمی توانید از سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: GDPR چیست ؟ همه آنچه باید از قانون حفظ حریم خصوصی بدانید !

رطوبت می تواند داخل گوشی هوشمند را خراب کند / تلفن همراه در زمستان

رطوبت می تواند داخل گوشی هوشمند را خراب کند / تلفن همراه در زمستان

هر چیزی که می توانید را در بیاورید

اگر گوشی هوشمند شما خیس شود یا علائم رطوبت را در شیشه صفحه نمایش نشان دهد، بهتر است سریع عمل کنید. ما توصیه می کنیم به سرعت سیم کارت و کارت حافظه را در بیاورید و جلد گوشی را باز کنید تا رطوبت از بین برود. اگر گوشی دارای باتری قابل برداشت باشد، شما باید سریع آن را بیرون بیاورید، اما از آنجایی که بسیاری از گوشی های هوشمند در حال حاضر مجهز به باطری های مهر و موم شده اند، شما می توانید با خاموش کردن آن، وضعیت را اصلاح کنید. حداقل یک روز برای خشک شدن تلفن باید زمان اختصاص داده شود. حتی اگر دوباره کار کند، آسیب به تدریج (ازطریق زنگ زدگی) به وجود می آید، که تا مدتی قابل توجه نخواهد بود.

اگر سابقه استفاده از گوشی در زمستان را دارید با ما و سایر مخاطبان نت نوشت در قسمت دیدگاه ها در میان بگذارید!

بیشتر بخوانید: WiGig چیست و آیا اکنون زمان استفاده از سرعت فوق‌العاده بالای آن است؟

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال لایسنس ویندوز ۱۰ از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن رمزنگاری MCrypter ، رمزگذاری فایل های متنی، پسوردها و …

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا