موسیقی

پیشنهاد شنیدنی: مدامم مست از سالار عقیلی آلبوم یاد باد

پیشنهاد شنیدنی: قطعه «مدامم مست» از سالار عقیلی آلبوم یاد باد

جناب آقای دکتر علیرضا صلحی (ن پ: ۱۳۵۱۸۴) پزشکی که در مرکز آموزش درمانی امام رضا (ع) در تبریز برای مریض خود شنیدن دو اثر شنیدنی از موسیقی ایرانی، یکی جان عشاق از استاد محمد رضا شجریان و دیگری آلبوم یاد باد از سالار عقیلی قطعه مدامم مست را تجویز کرده، راستش را بخواهید مرور تصویر برایم سوالاتی را ایجاد کرد:

۰

از حدود هفته پیش تا کنون برگه نسخه ای مربوط به پزشکی در تبریز در گروه های مجازی میان کاربر ها دست به دست می گردد که دیدن آن خالی از لطف نیست. جناب آقای دکتر علیرضا صلحی (ن پ: ۱۳۵۱۸۴) پزشکی که در مرکز آموزش درمانی امام رضا (ع) در تبریز برای مریض خود شنیدن دو اثر شنیدنی از موسیقی ایرانی، یکی جان عشاق از استاد محمد رضا شجریان و دیگری آلبوم یاد باد از سالار عقیلی قطعه مدامم مست را تجویز کرده، راستش را بخواهید مرور تصویر برایم سوالاتی را ایجاد کرد:

photo_2015-09-14_19-12-23

اول اینکه مشکل مریض ما چه بوده و این بیمار از چه مشکلی رنج می برده است ؟

بیشتر بخوانید: روایت هفتاد و سومین نفر از عاشورا ؛ با صدای حامد بهداد، شهاب حسینی و بهروز رضوی

دوم اینکه خط زیبای دکتر علیرضا صلحی در این برگه نسخه واقعا چشم نواز است و در نگاه اول تداعی کننده فونت های زیبای انگلیسی است و بدون شک اگر نوشته های فارسی سبز رنگ نبود در نکاه اول فتوشاپ به نظر می رسید. بنده به شخصه تاکنون پزشکی با چنین خط خوانا و زیبایی ندیده ام !!! و باید اعتراف کرد که این برگه با چنان دقت و هنری قلم زده شده که چشم از نگاه به آن خسته نمی شود، دقیقا برعکس تمامی نسخه هایی که دیکر اطبا تجویز میکنند.

نکته سوم هم باز به ذوق این پزشک بر میگردد که این چنین پزشکی که آثار فاخر موسیقی ایرانی را دنبال می کند و آنها را برای بیماران خود تجویز می کند فرای خط زیبایش عجب ذوق و هنری دارد !

بیشتر بخوانید: بررسی موزیک ویدیوی این بود زندگی از محسن چاوشی

قطعه اول که جان عشاق اثر گرانبهای استاد محمدرضا شجریان است و جای هیچ بحث و نکته ای در آن نیست. در این مقال به معرفی قطعه دوم به نام مدامم مست از سالار عقیلی می پردازیم که می توان آن را یکی از بهترین اجرا های سالار دانست.

سنتور نوازی این قطعه توسط سیامک آقایی انجام شده و ابیات شنیدنی آن از حافظ عزیز است. این آلبوم مربوط به زمستان ۸۹ می باشد و در توضیحات آن آمده:

آبان ماه سال ۱۳۸۸ و ۲ ماه پس از فوت ناگهانی زنده یاد پرویز مشکاتیان کنسرتی با عنوان «یاد باد» و با همراهی سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی به یاد ایشان در تالار وحدت برگزار گردید که این مجموعه ضبط صوتی و تصویری‌‌ همان اجرای زنده کنسرت «یاد باد» در تالار وحدت است که به صورت دو DVD تصویری و یک CD صوتی در بازار موسیقی منتشر شده است، لازم به ذکر است که اجرای «یاد باد» با ۱۱دوربین HD فیلمبرداری شده و صدابرداری آن نیز با فرمت ۱۹۲KHz انجام گردیده است.

بیشتر بخوانید: مروری بر زندگی ناصر عبداللهی ؛ نا گفته هایی خواندنی

متن شعر مدامم مست از سالار عقیلی آلبوم یاد باد

مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت
خرابم می‌کند هر دم فریب چشم جادویت
پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن

که شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت
سواد لوح بینش را عزیز از بهر آن دارم

که جان را نسخه‌ای باشد ز لوح خال هندویت
تو گر خواهی که جاویدان جهان یک سر بیارایی

صبا را گو که بردارد زمانی برقع از رویت
و گر رسم فنا خواهی که از عالم براندازی

برافشان تا فروریزد هزاران جان ز هر مویت
من و باد صبا مسکین دو سرگردان بی‌حاصل

من از افسون چشمت مست و او از بوی گیسویت
زهی همت که حافظ راست از دنیی و از عقبی

نیاید هیچ در چشمش بجز خاک سر کویت

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا