دانستنی‌های سلامتی

مدل های ریزش مو نشانه پنهان چه بیماری هایی در افراد است؟

مدل های ریزش مو ارتباط ریزش مو و بیماری ها

وضعیت ظاهری موهای سر و مدل های ریزش مو حکایت از اوضاع سلامتی شما دارند. اگر در ادامه مطلب با ما باشید از این موضوع که وضعیت موهای سر و مدل های ریزش مو چگونه می تواند حکایت از انواع بیماری های پنهان و آشکار درونی بدن شما داشته باشد متعجب خواهید شد.

۴+

وضعیت ظاهری موهای سر و مدل های ریزش مو حکایت از اوضاع سلامتی شما دارند. اگر در ادامه مطلب با ما باشید از این موضوع که وضعیت موهای سر و مدل های ریزش مو چگونه می تواند حکایت از انواع بیماری های پنهان و آشکار درونی بدن شما داشته باشد متعجب خواهید شد.

بیشتر بخوانید:علت های ریزش مو

مدل های ریزش مو

کم حجم شدن موها – استرس

مدل های ریزش مو استرس

مدل های ریزش مو

یکی از مدل های ریزش مو کم حجم شدن موها است. در حالت طبیعی موهای سر یک سیکل طبیعی ژنتیکی را طی می کنند یعنی سه مرحله رشد، پیری و ریزش را پشت سر می گذارند. اما هنگامی که استرس بیش از حد نرمال باشد موها قبل از رسیدن به مرحله ریزش این مرحله را در هنگام رشد تجربه می کنند. این روند ۳ تا ۶ ماه زمان می برد تا ظاهر شود.

در این هنگام شما متوجه می شوید که موهایتان کم حجم شده است. زمانی که این اتفاق می افتد تنها راه درمان این است که به عقب نگاه کنید و ببینید که در هفته ها یا ماه های اخیر چه شرایط استرس زایی را تجربه کرده اید.

تنها راه درمان این است که راهکاری برای کاهش و مقابله با استرس تان داشته باشید!

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو در یک روز

موهای ضعیف و شکننده – مشکلات تغذیه

اگر عادت به خوردن غذاهای فرآوری شده و ناسالم داشته باشید، مواد مغذی به موها نخواهد رسید. این بدان معنی است که موهای شما تغذیه کافی و مناسب برای شادابی و سلامت را ندارند.

با یک وعده غذایی ناسالم این اتفاق برای موها نخواهد افتاد اما زمانی که خوردن غذای ناسالم تبدیل به یک عادت شود اثرات آن ها در موها ظاهر می گردد. کمبود چربی در رژیم غذایی می تواند از جذب برخی ویتامین ها و مواد مغذی مانند ویتامین D جلوگیری کند. بنابراین مطمئن شوید که چربی های سالم مانند امگا ۳ به حد کافی در رژیم غذایی تان گنجانده شده اند.

کم آبی یکی دیگر از علل ضعیف بودن موهاست. آب در حقیقت یک منبع انرژی اولیه برای رشد موها به شمار می رود و کم آبی بدن علاوه بر ریزش مو، رویش موهای جدید را نیز دچار اختلال می کند.

بیشتر بخوانید: خواص برگ زیتون در درمان طبیعی ریزش مو

ریزش موی پیشانی –  دی هیدروتستوسترون بیش از حد

یکی دیگر از مدل های ریزش مو ریزش موی پیشانی است. اگر موهای پیشانی تان در حال ریزش است و از طرفی چربی های اطراف معده تان به تازگی بیشتر شده می توانید شک به وجود  دی هیدروتستوسترون (DHT) بیش از حد در بدن تان داشته باشید.

در مردان هورمونی به نام ۵ – آلفا ردوکتاز وجود دارد که تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. برخی مردان به DHT حساسیت دارند. در این دسته از مردان DHT به فولیکول های موهای پیشانی حمله می کنند و موجب ریزش مو در این ناحیه می شوند.

در زنان هورمونی به نام DHEA همین اثر را دارد و تستوسترون را به DHT تبدیل می کند. این مواد غذایی می توانند درمان مناسبی برای اینگونه ریزش مو و جلوگیری از تولید DHT باشند:

عصاره نخل اره‌ای (Saw palmetto)

چای سبز

سس غول پیکر (Giant dodder)

تخمه کدو تنبل

بیشتر بخوانید: ماسک موی طبیعی برای رشد موهای سر

طاسی تکه ای – اختلال موکنی

یکی از مدل های ریزش مو طاسی تکه ای است. تریکوتیلومانیا یک بیماری است که فرد معمولا بدون اینکه متوجه شود اجبارا موهای خود را مخصوصا در نواحی سر، می کند. اگر متوجه تکه های تصادفی طاسی بر روی سر خود شده اید احتمالا دچار اختلال موکنی هستید! این اتفاق بیشتر در مواقع پر استرس برای فرد پیش می آید.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    sadat

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶ at ۱۷:۳۵

    سلام دوستان ممنون از سایت خوبتون این هم مقاله خوبیه مطالعه کنید
    https://ooma.ir/post/59536/view/

    ۰
  2. Avatar

    سارا

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ at ۱۰:۴۷

    خیلی مقاله خوبی بود ممنون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا