اخبار تکنولوژی

مدیر عامل سامسونگ “کوان اوهیون” از سمت‌هایش کناره‌گیری و اعلام بازنشستگی کرد!

کوان اوهیون

طبق این خبر هیون ۶۴ ساله در ماه مارس ۲۰۱۸ به طور رسمی از سمت مدیرعاملی سامسونگ الکترونیکس و دیگر سمت‌هایش از جمله مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره Samsung Display کنار خواهد رفت.

۰

سامسونگ الکترونیکس امروز اعلام کرد مدیرعامل و معاون اول این شرکت؛ کوان اوهیون اعلام بازنشستگی کرده است.

طبق این خبر هیون ۶۴ ساله در ماه مارس ۲۰۱۸ به طور رسمی از سمت مدیرعاملی سامسونگ الکترونیکس و دیگر سمت‌هایش از جمله مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره Samsung Display کنار خواهد رفت.

خبر بازنشستگی مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس در اسفندماه؛ کارمندان و اطرافیان سامسونگ را غافل‌گیر و شوکه کرده است چون این شرکت تازه روی آرامش را دیده بود و داشت سیر صعودی از نظر سوددهی پیدا می‌کرد. نوت ۸ تازه وارد بازار شده و پیش‌بینی می‌شد در ماه‌های بعدی؛ بالاترین سود سامسونگ الکترونیکس کسب شود.

کوان طی نامه‌ای به کارکنان شرکت سامسونگ؛ توضیح داد که مدت زیادی است دارد به این موضوع فکر می‌کند و تصمیم‌گیری درباره آن آسان نبوده است. کوان در این نامه ضمن تاکید در وضعیت بحرانی و بی‌سابقه سامسونگ، تاکید می‌کند که سامسونگ نیاز به یک نیروی تازه و فردی جوان‌تر با روحیه‌ای جدید برای پاسخ‌گویی بهتر به چالش‌های ناشی از سرعت تغییر فناوری‌ها دارد.

کوان اوهیون

کوان اوهیون

اشاره مدیرعامل سامسونگ الکترونیکس به وجود «بحران» در این شرکت؛ احتمالا به دستگیری و زندانی شدن لی جائه یانگ، رییس کل شرکت سامسونگ است که اخیرا به ۵ سال زندان محکوم شده است. استعفا یا بازنشستگی اوهیون می‌تواند نشانه‌ای از تاثیرات رسوایی اخیر سامسونگ در درون این شرکت باشد.

کوان بیش از نیمی از زندگی خود را در شرکت سامسونگ گذرانده است و به نام «آقای چیپ» Mr. Chip هم شناخته می‌شود چون در دوران مدیریت خود بخش تراشه‌های سامسونگ را متحول و این شرکت را به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان چیپ‌ست در دنیا تبدیل کرد. اوهیون از سال ۲۰۱۲ مدیرعامل و نفر اول سامسونگ الکترونیکس و از سال ۲۰۱۶ نیز مدیرعامل سامسونگ دیسپلی بود.

گزارش‌های مالی سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت در ماه‌های اخیر سود بسیار بالایی را تجربه کرده است و تراشه‌های حافظه با فروش و درخواست بسیار بالایی در بازار روبرو هستند که باعث شده تراز مالی این شرکت بسیار بهتر از سال قبل شود و به بالاترین سود سالیانه خود دست پیدا کند.

به دنبال اعلام خبر استعفای اوهیون، سهام شرکت سامسونگ که ارزشی معادل ۳۵۰ میلیارد دلار دارد، با افتی ۰.۶ درصدی مواجه شد. هنوز سامسونگ الکترونیکس از هیچ‌کسی به عنوان جانشین کوان اوهیون نام نبرده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا