دانستنی‌های سلامتی

اینبار از مزایای کفش پاشنه بلند بخوانید!

مزایای کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفش پاشنه بلند به دلایل مختلف برای خانم‌ها همیشه مهم است. برای میهمانی، بلندترشدن قد، یا حتی عادت؛ خیلی از خانم‌ها نمی‌توانند از پوشیدن کفش پاشنه بلند چشم پوشی کنند. خیلی از متخصصان ارتوپدی و سلامتی توصیه می‌کنند به دلیل مشکلاتی که کفش پاشنه بلند برای سلامتی بدن دارد، نباید از آن ها استفاده کرد. اگر شما هم در کشاکش استفاده یا عدم استفاده از کفش پاشنه بلند هستید برای یک تصمیم گیری درست مقاله امروز نت‌نوشت را در مورد مزایای کفش پاشنه بلند بخوانید.

۲+

پوشیدن کفش پاشنه بلند به دلایل مختلف برای خانم‌ها همیشه مهم است. برای میهمانی، بلندترشدن قد، یا حتی عادت؛ خیلی از خانم‌ها نمی‌توانند از پوشیدن کفش پاشنه بلند چشم پوشی کنند. خیلی از متخصصان ارتوپدی و سلامتی توصیه می‌کنند به دلیل مشکلاتی که کفش پاشنه بلند برای سلامتی بدن دارد، نباید از آن ها استفاده کرد. اگر شما هم در کشاکش استفاده یا عدم  استفاده از کفش پاشنه بلند هستید برای یک تصمیم گیری درست مقاله امروز نت‌نوشت را در مورد مزایای کفش پاشنه بلند بخوانید.

قد بلندتر

از مزایای کفش پاشنه بلند این است که پوشیدن یک کفش با پاشنه کوتاه حتی ۵ سانتیمتری قد بلندتری به خانم‌ها می‌دهد. به همین دلیل خیلی از بانوان حتی کفش هایی با پاشنه های بلندتر می‌‌پوشند تا قد بلندتری هم داشته باشند. در واقع پوشیدن کفش پاشنه بلند برای خانم‌ها برابر است با چند سانتیمتر بلند شدن و به دلیل آن که فوری قد بلند می‌شود خیلی از خانم‌ها کفش های پاشنه بلند را به کفش های ورزشی و تخت ترجیح می‌دهند.

اندام کشیده تر

پوشیدن کفش پاشنه بلند راه حل فوری و سریع برای داشتن یک اندام کشیده تر و پوشیدن لباس های مورد علاقه است. بخصوص وقتی شخص کفش پاشنه بلند می‌پوشد ناچار است درست تر بایستد، قوز نکند و شانه ها را عقب بدهد. در واقع با پوشیدن کفش پاشنه دار علاوه بر بلندتر شدن قد، فیزیک ظاهری فرد هم کشیده تر و لاغرتر به نظر می‌رسد.

ماهیچه‌های سفت‌تر

با پوشیدن کفش های پاشنه بلند و نحوه قرار گرفتن پا در کفش ماهیچه‌های پا سفت تر می‌شوند. در واقع هر چه کفش پاشنه بلندتری داشته باشد، به دلیل آن که پا سعی می‌کند خود را با وضعیت قرارگیری غیرعادی وقف دهد، فشار بیشتری به ماهیچه‌ها می‌آید و ماهیچه ها به مرور سفت‌تر می‌شوند.

اعتماد به نفس بیشتر از مزایای کفش پاشنه بلند

با بلند شدن قد، و نحوه راه رفتن که با پوشیدن کفش پاشنه بلند به وجود می‌آید، شخص احساس بهتری به خودش دارد، محکم تر و با اعتماد به نفس بیشتری قدم برمی‌دارد. این مساله بخصوص برای زنانی که اندام ریزتر، قد کوتاه تر، ولی مسوولیت کاری دارند اهمیت بیشتری دارد. از طرف دیگر پوشیدن لباس های متنوع، فقط با یک جفت کفش پاشنه بلند کرم یا مشکی همیشه تنوع بیشتری به پوشش خانم‌ها می‌دهد.

تحقیقات چه می‌گوید؟

پوشیدن کفش پاشنه بلند از نظر احساسی برای خانم‌ها فایده های زیادی دارد که به راحتی از آن چشم پوشی نمی‌کنند. به همین دلیل تقریبا بیشتر زنان هیچ وقت از پوشیدن کفش پاشنه بلند دست نمی‌کشند. ولی یک بار افتادن یا پیچ خوردن پا چنان صدمه ای به پا، مچ پا و کمر می‌زند که بهتر است خانم‌هایی که به پوشیدن کفش پاشنه بلند به هر دلیلی عادت دارند، چند نکته را رعایت کنند.

۱- در خانه حتما کفش های طبی بپوشید.

۲- کفش های پاشنه بلند را در محل کار زیر میزتان بگذارید و برای رفتن و برگشتن از کفش های راحت، اسپرت و طبی استفاده کنید.

۳- حتما چند حرکت کششی را از یک ارتوپد یا فیزیوتراپ یاد بگیرید و به محض رسیدن به خانه این حرکات را انجام دهید تا صدمات ناشی از پوشیدن کفش های پاشنه بلند به حداقل برسد.

۴- پس از پوشیدن کفش های پاشنه بلند بخصوص اگر احساس درد، تورم و خستگی دارید حتما از درمان های خانگی کمپرس یخ یا آب داغ – آب سرد استفاده کنید.

۵- اگر در محیط کارتان ناچار هستید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید حتی‌الامکان آن را محدود به پاشنه های ۵ سانتیمتری و پهن کنید تا امکان زمین خوردن و پیچ خوردگی مچ پا به صفر برسد.

تحقیقات نشان داده است زنانی که از کفش با پاشنه بلند یا خیلی بلند استفاده می‌کنند، به مرور و در طولانی مدت به بیماری های کمر، ناخن های پا، پاشنه، انگشتان و مچ پا مبتلا می‌شوند که در بعضی از موارد غیرقابل جبران و نیازمند مراقبت های پزشکی طولانی مدت و پرهزینه است.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    شادی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ at ۲۳:۵۶

    واقعا به عوارضش نمیارزه

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا