زندگی و سلامت

مسکن های طبیعی و بدون عوارض؛ پنج دستورالعمل حیرت انگیز که مانند مسکن عمل می کنند!

مسکن طبیعی
۰

با شروع علائم اولیه دندان درد، کمر درد یا هر نوع درد دیگری همراه با التهابات، معمولا بیشتر افراد سراغ داروهای مسکن می روند بدون آن که به تداخل دارویی، اثرات جانبی یا حتی اعتیاد به آن توجه کنند.

بسیاری از گیاهان و ادویه ها به راحتی دردها را درمان می کنند و در حقیقت همگی مسکن های طبیعی و بدون عوارضی به شمار می آیند. می توانید هنگام استفاده از داروهای طبیعی و گیاهی از طب های مکمل مثل ریکی، یوگا، طب سوزنی یا روش های مشابه هم استفاده کنید.

در این مقاله در نت نوشت با مسکن های طبیعی آشنا می شوید.

مسکن های طبیعی

۱ – پوست درخت بید

مسکن طبیعی
قرن هاست که در نقاط مختلف جهان مردم برای از بین بردن دردها و التهابات از پوست درخت بید استفاده می کنند.

این گیاه حاوی سالیسین (Salicin) است که مثل آسپرین ساخت کارخانه بایر آلمان عمل می کند.با جویدن این گیاه درد و تب از بین می رود. ولی به یاری فن آوری های امروز می توانید آن را از عطاری تهیه و به صورت چای مصرف کنید.

کپسول ها و شربت هایی هم از پوست درخت بید تولید شده که برای انواع سردردها، درد پشت و التهاب مفاصل مفید است.

البته افرادی که دارای ناراحتی معده، خونریزی ، یا بیماری های کبد و کلیه هستند بهتر است از سایر درمان های گیاهی استفاده کنند.

درست مثل آسپرین. اگر به آسپرین حساسیت دارید جزء گروهی هستید که از این گیاه نباید استفاده کنید. کودکان هم نباید از این دارو استفاده کنند.

۲ – زردچوبه

زروچوبه از آن دسته مسکن های طبیعی و بدون عوارض است که در نت نوشت بارها از خواص بی نظیرش گفته ایم.

ادویه ای خوش رنگ و خوش طعم که به دلیل حضور کورکومین (Curcumin) و خاصیت آنتی اکسیدانی آن بدن را از مولکول های رادیکال آزاد محفوظ نگاه می دارد.

از زردچوبه می توان به عنوان یک داروی گیاهی خوب برای ناراحتی های گوارشی، سرطان، پسوریازیس، سو هاضمه و زخم معده محسوب می شود. خیلی از افرادی مبتلا به ورم مفاصل  به جای استفاده از آسپرین از این دارو و مشتقات ساخته شده از آن می توانند استفاده کنند.

۳ – میخک

اضافه کردن آن به غذاها به صورت پودر یا خوردن دانه های تند و معطر آن به میزان زیادی درد را از بین می برد. هر چند امروز کپسول آن نیز تهیه شده است.  روغن میخک هم امروزه در دسترس است که برای دردهای موضعی مسکن خوبی است.

از میخک می توان برای درمان دندان درد، سرماخوردگی، آبریزش بینی، ورم مفاصل استفاده کرد. افرادی که به دلیل ناراحتی خونی تحت نظر پزشک هستند از میخک و فرآورده های آن استفاده نکنند.

۴ – طب سوزنی

مسکن طبیعی

این روش قدیمی چینی با وارد کردن چند سوزن با فاصله کمی از نقطه درد، انرژی را در کانال های طبیعی بدن به جریان می اندازد. چینی ها اعتقاد دارند این جریان چی (qi) نامیده می شود.

در واقع این سوزن های معجزه گر عامل ترشح هورمون سروتونین در بدن برای کاهش درد است. طی تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ طب سوزنی برای درمان میگرن و سایر دردهای مزمن خوب عمل کرده است.

۵ – آب گرم و یخ

مسکن طبیعی

یکی از روش های خانگی استفاده از کیسه آب گرم و یخ روی محل درد است. ولی شخصی که از این روش استفاده می کند باید تجربه کافی برای این کار را داشته باشد. چون اشتباه در زمان گذاشتن یکی از آن ها عواقب بدی در پی دارد.

گذاشتن کیسه یخ روی تورم، آماس یا عضلات گرفته شده ، تاندون صدمه دیده یا رباط بلافاصله درد را از بین می برد. ولی بعد از آن باید از گرما کمک گرفت تا گرفتگی از بین برود.

استفاده از یک کیسه کوچک یخ سردرد را نیز به سرعت از بین می برد.

اگر ورم مفاصل یا آرتریت دارید کیسه آب گرم بهتر از یخ است. کیسه های آب گرم را می توان در ماکروویو گرم کرد تا مجبور نباشید آن را پر و خالی کنید.

توجه توجه توجه

ما در نت نوشت بهترین نکته های سلامتی را به شما ارائه می دهیم. ولی بازهم تاکید می کنیم در صورت بروز سانحه یا ادامه درد حتما با پزشک مشورت کنید.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا