آموزشی

مشکل کندی ویندوز ۱۰ را اینگونه برطرف کنیم؟

مشکل کندی ویندوز 10 در مرورگر فایل

این روز ها تعداد زیادی از کاربران از مشکل کندی ویندوز ۱۰ در فایل اکسپلورر شاکی هستند. ظاهرا فایل اکسپلورر سیستم این کاربران بسیار آهسته باز می شود و پنجره آن ذره ذره به نمایش در می آید. ممکن است شما فکر کنید این مشکل مربوط به اشکال در درایورهای گرافیک سیستم باشد، اما ما به شما می گوییم در این مورد، اینطور نیست. این مسئله تقریبا کاربرانی که آپدیت Fall Creators ویندوز ۱۰ را نصب کرده اند، تحت تاثیر قرار می دهد.

۰

این روز ها تعداد زیادی از کاربران از مشکل کندی ویندوز ۱۰ در فایل اکسپلورر شاکی هستند. ظاهرا فایل اکسپلورر سیستم این کاربران بسیار آهسته باز می شود و  پنجره آن ذره ذره به نمایش در می آید. ممکن است شما فکر کنید این مشکل مربوط به اشکال در درایورهای گرافیک سیستم باشد، اما ما به شما می گوییم در این مورد، اینطور نیست. این مسئله تقریبا کاربرانی که آپدیت Fall Creators ویندوز ۱۰ را نصب کرده اند، تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راه ساده برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰

علائم مشکل کندی ویندوز ۱۰ می تواند به شرح زیر باشد:

  • طول کشیدن غیر عادی در حین باز شدن صفحه مرورگر فایل
  • سرعت باز شدن صفحات به قدی کم است که وقتی به مانیتور نگاه می کنید، ظاهر شدن صفحات واقعا غیر عادی هستند.

بیشتر بخوانید: پشتیبان گیری در ویندوز ۱۰ را حرفه‌ای بیاموزید!

چگونه مشکل کندی ویندوز ۱۰ را برطرف کنیم؟

Task Manager را چک می کنید و مشاهده می کنید که چیز غیر معمولی نشان نمی دهد. نه اپلیکیشنی نه هیچ سرویسی بطور غیرعادی از منابع سیستم استفاده نمی کنند. همه چیز همانطور که باید باشد، به نظر می رسد. حتی بازی های سنگین ۳D به خوبی کار می کند. پس دلیل این کندی چی می تواند باشد؟

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت USB بوتیبل برای سیستم عامل‌های دسکتاپ!

دلیل آن این است که Windows Defender آپدیت گردیده است و برنامه در حال حاضر با ویژگی حفاظت اضافی همراه است. ویژگی ای به نام Control Flow Guard. طبق اطلاعات کنونی Control Flow Guard در اکثر موارد دلیل اصلی این مشکل است.

(Control Flow Guard (CFG یک ویژگی امنیتی به شدت بهینه شده است که برای مبارزه با آسیب پذیری های فیزیکی حافظه ایجاد شده است. با اعمال محدودیت در اپلیکیشن هایی که می تواند از کد اجرا شوند، سوءاستفاده از آنها را برای اجرای کد دلخواه از طریق آسیب پذیری هایی مانند سرریز بافر بسیار سخت می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰ ؛ سبک جدید کار با ویندوز در راه است!

تنها راه حل مشکل کندی ویندوز ۱۰ این است که Control Flow Guard را غیرفعال کنید. چگونگی انجام کار را در پایین شرح می دهیم.

۱- Windows Defender Security Center باز کنید.

۲- روی App & browser control کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: منتظر این ویژگی های Photos در ویندوز ۱۰ باشید!

Windows Defender Security Center

Windows Defender Security Center

۳- به پایین بروید و در قسمت Exploit protection گزینه Exploit protection settings را انتخاب کنید.

Exploit protection

Exploit protection

۴- با استفاده از منوی کشویی که زیر Control Flow Guard وجود دارد گزینه Off by default را انتخاب کنید تا CFG غیر فعال گردد.

بیشتر بخوانید: چگونه کدک ها را در ویندوز ۱۰ نصب و حذف کنیم؟

Control Flow Guard

Control Flow Guard

با  این کار باید همه عملکرد رابط گرافیکی و مسائل مربوط به پاسخ دهی در آپدیت Fall Creators ویندوز ۱۰ برطرف گردد.

شما در مورد این مسئله چه فکر میکنید؟ بسیاری از ویژگی های امنیتی در ویندوز ۱۰ خوب هستند، اما به دلیل اینکه آنها به تازگی کد گذاری شده اند، به طور گسترده مورد آزمایش قرار نگرفته اند. در واقع مصرف کننده ها در حال حاضر بعنوان یک تستر ویندوز می باشند.

در این مطلب راه حلی برای رفع مشکل کندی ویندوز ۱۰ ارائه دادیم، امیدواریم موثر باشد، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید در دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: با Photos در ویندوز ۱۰ روی شخص مورد نظر در story remix فوکوس کنید!

۵ دیدگاه

5 دیدگاه

  1. Avatar

    مسعود

    ۲۳ مهر ۱۳۹۷ at ۶:۵۸

    واقعا فکر نکنم بدونید چه کمک بزرگی به من کردید . من از دیروز لب تاپم بسیار کند شده بود و هیچ کاری نمیشد کرد باهاش و تو مسافرت خارج از کشور بودم و هزارتا کار طراحی باش داشتم و پرزینتیشن برا شرکتهای دیگه و عذا گرفته بودم باید چیکار کنم . فقط با موبایل تو گوگل سرچ میکردم که این مقاله رو خوندم . ممنونم

    ۲+
  2. Avatar

    Mmd

    ۷ آبان ۱۳۹۸ at ۲:۳۲

    دمتون گرم

    ۱+
  3. Avatar

    کیارش

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ at ۶:۲۰

    بسیار سپاس از شما خیلی خیلی خیلی کمک کرد.راستش من مقاله های دیگه رو خوندم ولی خیلی بهم کمک نکرد ولی مطلب شما عالی بود و یک دفعه انگار سرعت ازین رو به اون رو شد بازم ممنون.

    ۱+
  4. Avatar

    شهرام

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ at ۲۰:۱۰

    سلام دوست عزیز
    واقعا هر چی از خدا میخای بهت بده .خداوند انشالله همیشه حافظ و نگهدارت باشه .من تبلتم خیلی کند شده بوده تا جاییی که دیگه فکر فروشش کردم اما اتفاقی با این راهکار شما مشکلم حل شد .فقط میتونم بگم خدا مشکلتو حل کنه

    ۰
  5. Avatar

    Farnaz

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ at ۱۹:۵۶

    واقعا خدا خیرتون بده نزدیکای دفاع از پایان‌نامه‌ام، هستم نرم افزاری سنگینی مثل تری دی مکس کار می‌کرد یه فایل باز می‌کردم بیست دیقه درگیر ارور می‌شدم تا خاموش نکنم و واقعا چند روز اینجوری کُنننند کار کردم می‌گفتم بعد دفاع ویندوز عوض کنم، فعلا مشکلم حل شد ممنون از آموزشتون.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا