دانستنی‌های سلامتی

میوه هایی که پوست را روشن می کنند را بشناسید

میوه هایی که پوست را روشن می کنند

میوه هایی که پوست را روشن می کنند یکی از بهترین گزینه های تغذیه مناسب برای پوست است اما این میوه ها می توانند جایگزین خوبی برای کرمهای روشن کننده باشند

۲+

پوست انسان بازتابی از عادات غذا خوردن او است. محصولات مراقبت از پوست و زیبایی هیچ گاه نتوانستند جایگزین مواد غذایی طبیعی شوند. میوه هایی که پوست را روشن می کنند بسیار زیاد هستند.حتی اگر از بهترین محصولات مراقبت از پوست هم استفاده کنید و تغذیه سالم نداشته باشید پوست شما شاداب نخواهد بود. نوشیدنی های، شیرینی جات، فست فودها، میان وعده ها همه در درخشندگی پوست شما دخیل هستند. این بار در نت نوشت شما را با میوه هایی که پوست را روشن می کنند آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

میوه هایی که پوست را روشن می کنند

سیب

میوه هایی که پوست را روشن می کنند

سیب یکی از غنی ترین منابع اسید مالیک و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند است. این اسید بهترین نوع اسید های مورد نیاز بدن می باشد که به نام اسید آلفا شناخته شده است. اسید مالیک سبب می شود پوست محکم تر، جوان تر و سالم تر باشد. اسید مالیک سلولهای پوست را باز سازی کرده و سبب جوان ماندن پوست می شود. اگر این موضوع شما را قانع نمی کند پس بدانید که میزان بالای فیبر سیب به سلامت روده ها بسیار کمک می کند. حرکات روده ای منظم باعث داشتن یک پوست صاف و بدون جوش می شود.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

آووکادو

آووکادو یک مرطوب کننده کاملا طبیعی و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند به شمار می رود. این میوه مقوی حاوی بیوتین است همچنین ویتامین B7 که بسیار مفید هستند. این خواص سبب رشد سریع مو و ناخن می شود. همچنین ویتامین E موجود در آوکادو باعث مراقبت های ویژه ای از پوست انجام می دهد. چربی این میوه کاملا بی  ضرر و اندازه است و باعث درخشندگی و لطافت پوست می شود. این میوه جهت افرادی که پوستهای خشک دارند بسیار توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

موز

موز دارای سطح بالایی پتاسیم است که در آبرسانی  و حفظ رطوبت پوست بسیار مهم است. با مصرف موز قابلیت ارتجاعی پوست به خوبی حفظ خواهد شد. مواد مغذی و ویتامین های چون A, B, Eاز پیری زود رس جلوگیری کرده و لکه ها را محو میکند.

بیشتر بخوانید: میوه های لاغر کننده شکم و مواد غذایی چربی سوز که بهتر از قرص لاغری هستند

هیچ میوه ای به اندازه کیوی ویتامین C ندارد. هر ۱۰۰ گرم کیوی شامل ۹۸ میلی گرم ویتامین C می باشد. این در حالی است که پرتقال در همین میزان ۵۴ میلی گرم ویتامین C دارد. این موضوع سبب می شود علاوه بر محافظت در برابر سر ماخوردگی و بیماریها پوست جوان بماند.

بیشتر بخوانید: رژیم ۳ روزه سم زدایی؛ سبک و سالم شوید!

لیمو

به طور کلی تمامی خانواده مرکبات به خصوص لیمو به عنوان یک رژیم زیبایی به کار می روند. لیمو یک سفید  کننده فوق العاده موثر است. یک لیوان آب گرم و عسل و کمی آبلیمو در صبح با معده خالی لکه ها و آکنه را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن درخت چای برای مشکلات پوستی

انار

این میوه منبع بزرگ آنتی اکسیدان و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند به شمار می رود. آنتی اکسیدان موجود در انار سبب انعطاف پذیری و جوان سازی پوست می گردد. پوست این میوه را خشک کنید و به صورت یک پودر شوینده جهت لایه برداری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک شکلات برای پوست

آناناس

تا به حال از خواص بروملین شنیده اید ؟ خواص ضد التهابی بروملین در آناناس به وفور یافت می شود. آناناس با میزان بالایی از بروملین یک لایه بردار قوی و از میوه هایی که پوست را روشن می کنند می باشد و پوست را نرم و درخشان می سازد. با مصرف آناناس پوس به میزان بالایی نرم و روشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

توت فرنگی

این میوه یک داروی طبیعی و فوق العاده برای پوست می باشد. توت فرنگی حاوی اسید هیدروکسیل آلفا است که با نام تجاری اسید سالیسیلیک معروف است. این اسید همان اسید موجود در داروهای درمانی آکنه می باشد. این خاصیت سبب درمان جوشهای سر سیاه و شفافیت پوست می شود. با توت فرنگی می توانید یک لایه محافظت کننده در برابر اشعه ماورا بنفش نیز بر روی پوست خود ایجاد کنید.

میوه هایی که پوست را روشن می کنند را در رژیم  روزانه خود بگنجانید تا به جای استفاده از داروه و کرمهای شیمیایی با مواد طبیعی پوستی درخشان و سالم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا