تلفن همراه

بررسی Nokia 8 ، آیا خاطرات خوب ما از نوکیا زنده خواهد شد!؟

بررسی Nokia 8
۰

شرکت HMD که تا ۱۰ سال آینده گوشی های نوکیا را به بازار عرضه خواهد کرد، در تازه ترین اقدام خود هفته گذشته دست به معرفی گوشی Nokia 8 که یک اسمارت فون رده بالا با امکانات بسیار خوب است زده است. در این مطلب با هم به بررسی Nokia 8 خواهیم پرداخت تا با زیر و بم این تازه وارد آشنا شویم.

بررسی Nokia 8

نگاهی کلی به مشخصات Nokia 8

  • تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ که قوی ترین تراشه ی این شرکت تا به امروز است.
  • ۴ گیگابایت رم
  • ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی + درگاه MicroSD برای افزایش حافظه
  • صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی با کیفیت QHD (رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰)
  • باطری ۳۰۹۰ میلی آمپری که از نسل ۳ شارژ سریع پردازنده های کوالکام پشتیبانی میکند.
  • ۲عدد دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب، یکی دارای سنسور رنگی و دیگری دارای مونوکروم
  • یک عدد دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در جلو

بیشتر بخوانید: مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 ، دو شاهکار بدون لبه!

Nokia 8

Nokia 8

طبق گفته ی HMD، این شرکت برنامه ای برای عرضه این گوشی در ایالات متحده آمریکا ندارد.  و قبل از بررسی Nokia 8 باید گفت قیمت این گوشی در دیگر نقاط جهان ۵۹۹ یورو بوده و از اوایل ماه سپتامبر به بازار عرضه خواهد شد.

خب، رسیدیم به بررسی Nokia 8 و باید اعتراف کنیم که از نظر طراحی با گوشی متفاوتی رو به رو نخواهیم بود، با این حال نوکیا ۸ گوشی زیبایی بوده و در پوششی از آلومینیوم پوشیده شده است. وزن یا قطر خیلی کم و ضد آب بودن از ویژگی های این گوشی نبوده اما به گفته ی HMD این گوشی ضد ضربه است. همچنین حاشیه های نسبتاً بزرگی اطراف صفحه نمایش وجود دارد که این مهم در میان گوشی های امروزی و همچنین در بررسی Nokia 8 نباید از قلم بیفتد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Google Pixel با Samsung Galaxy S7 ؛ دو غول شیک و همه چیز تمام!

 

Nokia 8

Nokia 8

همانند دیگر گوشی هایی نوکیا که HMD در چند ماه اخیر منتشر کرده است، سیستم عامل نوکیا ۸ نیز اندروید بوده و نسخه آن ۷٫۱٫۱ خالص میباشد. این خبر بسیار خوبی  برای کسانی است، که هم طرفدار برند نوکیا و هم اندورید بوده و علاوه بر این به دنبال گوشی رده بالایی هستند.

بیشتر بخوانید: کیبورد مخفی آیفون برای تایپ یکدستی؛ شما امکان استفاده از آن را ندارید

اگرچه تعداد نرم افزارهای خاص روی این گوشی کم بوده، اما HMD قول عملکری قدرتمندتر را داده و مدعی شده است که در مقایسه با دیگر رقبا، به روزرسانی را در فاصله های کمتری برای این گوشی منتشر خواهد کرد. (طبق گفته های یکی از نمایندگان شرکت، کار برای توسعه Android O بر روی این گوشی به خوبی در حال انجام است.)

در ادامه بررسی Nokia 8 باید گفت بزرگترین ویژگی نوکیا ۸ برای جلب نظر مشتریان، دوربین گوشی است که نوکیا نام “Dual Sight” را بر روی آن گذاشته است. کاربر با استفاده از این قابلیت قادر است که ویدئو مورد نظرش را به صورت همزمان با دوربین عقب و جلو ضبط کرده و آن را به صورت زنده در شبکه های اجتماعی پخش کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Google Pixel نگاهی نزدیکتر به پرچمدار جدید گوگل

نوکیا نام “Bothies” را برای این نوع ویدئوها انتخاب کرده است. (به عبارتی دیگر این ویدئوها نوعی سلفی هستند.) با این حال این ویژگی برای کسانی که علاقه زیادی به منتشر کردن فیلم های خود در فصای مجازی ندارند، نمیتواند جذاب باشد.

Nokia 8

Nokia 8

با این حال، اگر بخواهیم در بررسی Nokia 8 از بزرگترین خصوصیت این گوشی صحبت کنیم، بدون شک چیزی جز نام نوکیا نیست. جایی که HMD سال گذشته حق استفاده از نام نوکیا را برای ۱۰ سال خریداری کرد، و در این مدت تعدادی گوشی که همگی از گوشی های رده پایین و یا مقرون به صرفه بودند را به بازار عرضه کرد.

شایان به ذکر است، که با وجود توفیق نه چندان خوب نوکیا در سالهای اخیر، باز هم نوکیا در رده شرکت های چند میلیارد دلاری قرار دارد. و از سال ۲۰۱۴ که نوکیا لومیا ۹۳۰ را به عنوان پرچمدار خود معرفی کرد تا به امروز که نوکیا ۸ معرفی شد، شاهد معرفی پرچمداری خاص از سوی نوکیا نبوده ایم.

بیشتر بخوانید: مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

Nokia 8

Nokia 8

طبق گفته یکی از نمایندگان شرکت: “ما موفق به فروش میلیون ها گوشی جدید با برند نوکیا شده ایم، اما عرضه نوکیا۸ اولین قدم جدی برای ورود به بازار گوشی های رده بالاست.”

در ادامه بررسی Nokia 8 باید گفت به عنوان محصولی نوپا، باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند با دیگر رقبایی که هر یک سهمی وسیع از بازار را بر عهده دارند رقابت کند. از نظر قیمت از دیگر رقبایش همچون سامسونگ گلکسی اس ۸ ارزانتر بوده و این مهم میتواند تا حدودی برگ برنده نوکیا باشد.

با این حال باید منتظر ماند و دید که استقبال کاربران از این گوشی جدید چگونه است و آیا نام نوکیا بعد از سالها درجا زدن، خواهد توانست مثل سالهای نه چندان دور در عرصه موبایل بدرخشد؟!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا