تلفن همراه

مروری بر مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro ؛ صفحه نمایش بزرگتر طراحی باریک‌تر + هوش مصنوعی

مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro

نوبتی هم باشد نوبت هواووی است تا آخرین پرچمدار سال ۲۰۱۷ را معرفی کند. هواووی در طی مراسمی در شهر مونیخ آلمان رسما فبلت‌های رده بالای Mate 10 و Mate 10 Pro پرو را معرفی کرد؛ همان گوشی‌هایی که برای آیفون X اپل خط و نشان کشیدند.

۱+

نوبتی هم باشد نوبت هواوی است تا آخرین پرچمدار سال ۲۰۱۷ را معرفی کند. هواوی در طی مراسمی در شهر مونیخ آلمان رسما فبلت‌های رده بالای Mate 10 و Mate 10 Pro پرو را معرفی کرد؛ همان گوشی‌هایی که برای آیفون X اپل خط و نشان کشیدند. در ادامه با مروری بر مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro با نت نوشت همراه باشید.

مروری بر Mate 10 و Mate 10 Pro

در واقع، هواوی در این مراسم سه گوشی معرفی کرد: Mate 10 عادی، Mate 10 Pro و نسخه پورشه ادیشن Mate 10. (مدل پورشه ادیشن رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارد.) تفاوت دو گوشی Mate 10 و Mate 10 Pro در اندازه و شکل ظاهری‌شان است. میت ۱۰ صفحه‌نمایشی LCD دارای ابعاد ۵.۹ اینچی با دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد ولی میت ۱۰ پرو ۶ اینچی اولد و دقت تصویر آن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده!

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 10 پرچمدار جدید هواوی؛ رقیبی قابل توجه برای آیفون!

Mate 10 و Mate 10 Pro

Mate 10 و Mate 10 Pro

پیش از بررسی مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro باید گفت ظاهر هر دو گوشی شبیه هم است و دارای قاب‌های بسیار باریکی در طرفین و بالا پایین گوشی هستند. Mate 10 Pro کمی بلندتر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد و به خاطر نسبت تصویر ۱۸:۹ کمی باریک‌تر است. نسبت تصویر میت ۱۰ برابر ۱۶:۹ است.

بدنه هر دو گوشی تمام شیشه‌ای است و در دو رنگ اصلی قهوه‌ای موکا و طلایی/صورتی عرضه می‌شوند. البته، برای ایجاد تمایز میان این دو گوشی از رنگ‌های سیاه/طلایی در میت ۱۰ و آبی/خاکستری در میت ۱۰ پرو استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 10 Pro ؛ غولی برای رقابت در بازار جهانی!

Mate 10 و Mate 10 Pro

Mate 10 و Mate 10 Pro

ضخامت میت ۱۰ حدود ۸.۲ میلی‌متر است و از حسگر اثر انگشت در پایین صفحه‌نمایش سود می‌برد اما میت ۱۰ پرو ضخامتی ۷.۹ میلی‌متری دارد و حسگر اثر انگشت آن به پشت بدنه منتقل شده است. در میت ۱۰ جک هدفون و درگاه میکرو اس‌دی دیده می‌شود ولی این‌ها در میت ۱۰ پرو در دسترس نیستند؛ در عوض میت ۱۰ پرو مجهز به استاندارد IP67 برای قابلیت ضدآب و ضد گردوغبار است. به علاوه، میت ۱۰ پرو از اشعه مادون قرمز استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 10 Porsche Design یک تازه وارد جنگجو !

مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro

اکنون تفاوت‌های ظاهری را کنار میگذاریم و به سراغ بررسی مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro خواهیم رفت در مشخصات سخت‌افزاری کاملا شبیه هم هستند: پردازنده شش هسته‌ای کاترین ۹۷۰ با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و البته باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی. مدل میت ۱۰ پورشه ادیشن از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برد.

همان‌طور که می‌دانید؛ هواوی حدودا یک ماه پیش پردازنده کاترین ۹۷۰ را معرفی کرد که یک تراشه شبکه عصبی و هوش مصنوعی دارد و از تراشه گرافیکی قدرتمندی با ۱۲ هسته پردازشی سود می‌برد.

همان‌طور که راجع به مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro حدس زده می‌شد؛ هواوی روی این گوشی‌ها از دوربین اصلی دوگانه استفاده کرده است. دوربین اصلی پشتی ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین دوم کنار دست آن ۱۲ مگاپیکسلی و مونوکروم است. گشودگی دهانه لنز هر دو دوربین f/1.6 است که بالاترین گشودگی دهانه در میان دروبین‌های اسمارت‌فون‌ها است.

بیشتر بخوانید: تراشه KIRIN 970 به مغز هواوی Mate 10 و Mate 10 Pro اینگونه قدرت فهم و ادراک می دهد!

Mate 10 و Mate 10 Pro

Mate 10 و Mate 10 Pro

اما هواوی در مراسم رونمایی این گوشی درباره مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro و قابلیت‌های ویژه فبلت‌های میت ۱۰ زیاد صحبت نکرد. می‌دانیم که پردازنده کاترین ۹۷۰ از یک واحد NPU برای یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق سود می‌برد. این واحد پردازشی؛ تمامی کارهای مرتبط با هوش مصنوعی را روی خود گوشی انجام می‌دهد.

اپل روی پردازنده A11 خود نیز یک موتور عصبی استفاده کرده است ولی هواوی مدعی است که کاترین ۹۷۰ یک تراشه واقعی یادگیری ماشینی دارد که می‌تواند زمان انجام کارها یا پردازش امور روزانه کاربران را سریع‌تر انجام بدهند. احتمالا تراشه NPU با کمک یادگیری ماشینی می‌تواند رفتار کاربران را پیش‌بینی و سرعت انجام آن‌ها را افزایش دهد. این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی بسیار اهمیت دارد و ممکن است به فروش خوب میت‌ ۱۰ کمک کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Mi Mix 2 و OnePlus 5 : مروری بر پرچمداران کمپانی‌های نوظهور چینی!

Mate 10 و Mate 10 Pro

Mate 10 و Mate 10 Pro

از نکات جالب و هیجان انگیز Mate 10  امکان اتصال این گوشی به مانیتور و استفاده به عنوان یک کامپیوتر با اینترفیس کاملا قابل قبول است! حتما می دانید که این امکان در گوشی های سامسونگ با ابزاری به نام DeX در دسترس است و کاربر باید برای استفاده از آن هزینه ای را پرداخت کند.

هواوی قیمت میت ۱۰ را ۸۲۴ دلار و قیمت میت ۱۰ پرو را ۹۴۲ دلار اعلام کرده است. قیمت مدل خاص پورشه ادیشن نیز ۱۶۴۵ دلار است. هنوز نمی‌دانیم دقیقا این فبلت‌ها چه زمانی وارد بازار می‌شوند. همین‌طور نمی‌دانیم ابتدا در کدام‌ کشورها عرضه شده و آیا در خاک امریکا هم به فروش می‌رسند یا خیر!

بیشتر بخوانید: قوی ترین باتری گوشی به کدام گوشی‌های موجود در بازار است؟

Mate 10 و Mate 10 Pro

Mate 10 و Mate 10 Pro

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا