خودرو

مقایسه رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ ؛ تقابل دو خودرو نیمه شاسی‌بلند فرانسوی

شاسی‌بلند

دو نیمه‌شاسی بلند پرطرفدار در حال حاضر رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ هستند. در مطالب قبلی به طور کامل به شرح ویژگی‌های پژو ۲۰۰۸ و تغییرات جدید مدل ۲۰۱۷ آن پرداختیم. حال در این مطلب به مقایسه جزء به جزء این دو خودرو خواهیم پرداخت.

۰

شاسی‌بلندهای جمع و جور با پلت‌فرم سواری از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، زیرا علاوه بر آسان‌تر شدن رانندگی و دید بهتر، فضای داخلی وسیع‌تری به نسبت سواری‌های هاچ‌بک در اختیار شما قرار می‌دهند.

دو نیمه‌شاسی بلند پرطرفدار در حال حاضر رنو کپچر و پژو  ۲۰۰۸ هستند. در مطالب قبلی به طور کامل به شرح ویژگی‌های پژو ۲۰۰۸ و تغییرات جدید مدل ۲۰۱۷ آن پرداختیم. حال در این مطلب به مقایسه جزء به جزء این دو خودرو خواهیم پرداخت.

 

طراحی

هر دو خودرو ظاهری زیبا دارند، رنو کپچر شبیه مدل Clio رنو است با این تفاوت که کمی بزرگ‌تر است و با افزودن روکاری پلاستیکی مشکی رنگ، بیشتر احساس آفرود را القا می‌کند. پژو ۲۰۰۸ نیز با اضافه کردن باربند مشکی کروم و روکاری مشکی بدنه یک شاسی‌بلند مقاوم به چشم می‌آید.

بیش‌تر تفاوت‌ها در مواردی است که به صورت شخصی‌سازی و انتخابی است. مانند امکان انتخاب ترکیبات مختلف رنگ برای قسمت‌های مختلف بدنه در کپچر و چندین کیت شخصی‌سازی برای ۲۰۰۸٫

 

بخش داخلی

کپچر طراحی معمولی‌تری دارد و شبیه سایر خودروها است. سایز فرما معمولی، صفحه کیلومتر شمار در داخل داشبورد و روبه‌روی راننده و صفحه نمایشگر لمسی دقیقا جایی که باید باشد، در مرکز داشبورد قرار دارد.

۲۰۰۸ کمی متفاوت‌تر است. همه اجزای کنترلی در مرکز داشبور هستند، اما فرمان کمی کوچکتر از چیزی است که در اغلب خودروها دیده‌ایم. همچنین صفحه کیلومترشمار بالای داشبورد و کمی دورتر از راننده است.

کپچر از نظر تجهیزات استاندارد کامل‌تر است. بلوتوث، سیستم تهویه، سیستم کنترل شروع حرکت در سراشیبی و سیستم کروز کنترل. در مقابل پژو ۲۰۰۸ فقط سیستم کروز کنترل و سیستم تهویه را دارد.

 

موتور

هر دو خودرو کپچر و ۲۰۰۸ موتورهای مقرون به صرفه فوق‌العاده‌ای دارند. البته رنو کپچر با موتور دیزلی ۱٫۵ لیتری با ۹۰ اسب بخار توان خروجی و میزان آلایندگی ۹۵ g/Km CO2 و چرخه ترکیبی مصرف سوخت ۳٫۷ L/100Km کمی مقرون به صرفه‌تر است.

موتور پژو ۲۰۰۸ نیز دیزلی ۱٫۶ لیتری با ۹۲ اسب بخار توان خروجی و ۹۸ g/Km CO2 میزان آلایندگی و ۳٫۸ L/100Km چرخه ترکیبی مصرف سوخت و همچنین همراه با تکنولوژی توقف/ حرکت که به خاطر گیربوکس اتوماتیک ۶ سرعته آن می‌باشد.

 

رانندگی

هر دو خودرو از نظر حرکت چندان چابک و مناسب کاربردهای سرگرمی نیستند. به دلیل بدنه کشیده و وزن بالا، میزان اثر بدنه خودرو نیز بیشتر است. هر دو خودرو به خاطر فرمان نرم و کنترل آسان برای مسافرت‌های طولانی عالی هستند. همچنین به دلیل ارتفاع خودرو، راننده از دید مناسبی برخوردار است.

با این که هردو خودرو جزء نیمه‌ شاسی‌بلند های سطح بالا هستند، اما هر دو مدل دارای دو چرخ محرک هستند.

 

کاربرد

هم رنو کپچر و هم پژو ۲۰۰۸ خودروهای کاربردی هستند و به آسانی نیازهای خانواده را برآورده  می‌سازند. هر دو خودرو ظرفیت مسافر خیلی خوبی دارند، اما کپچر از فضای داخلی بیشتری بهره‌مند است.

صندوق عقب کپچر ظرفیت ۳۷۷ لیتر و اتاق آن ۱۲۳۵ لیتر است. صندوق عقب ۲۰۰۸ نیز ۳۵۰ لیتر و اتاق آن ۱۱۹۴ لیتر می‌باشد.

لازم به ذکر است که کپچر با جلو کشیدن صندلی‌های ردیف عقب، قابلیت افزایش ظرفیت صندوق عقب را نیز دارد.

 

کدام را بخریم؟

هردو خودرو نیمه شاسی‌بلند ، کاربردی بودن را با طراحی چشم نواز فرانسوی ترکیب کرده اند. اگر به دنبال یک نظر کلی و عمومی هستید، خوب است بدانید که در نظرسنجی‌ها کپچر امتیاز ۷٫۲ از ۱۰ و ۲۰۰۸ امتیاز ۶٫۶ از ۱۰ را کسب کرده‌اند. البته این را هم باید لحاظ کرد که قیمت کپچر ۱۱۷۷ دلار از ۲۰۰۸ گران‌تر است. بنابراین می‌توان پژو را کمی مقرون به صرفه تر دانست.

رنو کپچر توسط شرکت ایران‌خودرو وارد بازار ایران شده است و محدوده قیمت مدل‌های مختلف آن از ۱۰۵ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا