تلفن همراه

مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL

در این مطلب مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL را ترتیب داده ایم تا ببینیم تفاوت های این پرچمدارها در چیست و در انتخاب میان این رده بالا ها کدامیک را می توانیم با خیال آسوده انتخاب کنیم.

۱+

یکی از اظهار نظرهایی که پیوسته و فراوان از زمان معرفی گلکسی نوت ۸ به گوش رسیده است، این است که تفاوت چندانی میان این تلفن همراه و گلکسی اس ۸ پلاس وجود ندارد. در این مطلب مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL را ترتیب داده ایم تا ببینیم تفاوت های این پرچمدارها در چیست و در انتخاب میان این رده بالا ها کدامیک را می توانیم با خیال آسوده انتخاب کنیم. در ادامه با مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL

عملکرد نوت ۸

پس از استفاده مداوم به مدت شش هفته، شواهد حاکی از آن است که عملکرد نوت ۸ نوت ۸ در مقایسه با S8 بهتر بوده و در این مدت استفاده داشته و حتی عملکرد آن با گوشی پیکسل ۲ قابل مقایسه است. همچنین بر طبق گزارشات، نوت ۸ پس از استفاده ۶ هفته ای، سریعتر از هر گوشی دیگری که سامسونگ تا کنون عرضه کرده است ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

مقایسه نوت 8 و اس 8

مقایسه وعملکرد نوت ۸ و اس ۸

برای شروع مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL وقتی که نوت ۸ را با یک گوشی S8 که برای چندین ماه مورد استفاده قرار گرفته است مقایسه کنیم، تفاوت های میان آن دو بسیار قابل توجه نمایان میکند. اگرچه S8 گوشی بسیار قدرتمندی بوده و در رده بهترین گوشی های حال حاضر بازار قرار میگیرد، اما هنگامی که حافظه رم آن به مقدار زیادی اشغال شود، تا حدودی شاهد افت فریم در آن هستیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

نوت ۸ از ۲ گیگابایت رم بیشتر نسبت به S8 بهره میبرد، اما رم بیشتر به ندرت شاخصی برای روان بودن گوشی های اندرویدی است! همچنین نوت ۸ مجهز به نسخه ۸٫۵ رابط کاربری سامسونگ بوده و نسخه اندروید آن نیز ۷٫۱٫۱ میباشد، این در حالی است که نسخه رابط کاربری اس۸ ۸٫۱ و نسخه اندروید آن نیز ۷٫۰ میباشد.

سامسونگ ادعا میکند که در نسخه ۸٫۵ رابط کاربری خود، برنامه دوربین را مجدداً طراحی کرده و بهبود قابلیت مالتی تسکینگ را نیز در نظر گرفته است. همچنین ادعا میکند که بر روی افت فریم و واکنش پذیری آن نیز به خوبی کار کرده است. قابل توجه است که کاربران نوت ۸ نیز ادعاهایی مشابه را درباره افت فریم گوشی های خود مطرح میکنند.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

به همین دلیل Napier Lopez که متخصص بررسی گوشی های مختلف میباشد، تصمیم به مقایسه این دو گوشی در شرایطی یکسان گرفته است. او برای این کار، ۲۵ اپلیکیشن مشابه را بر روی هر دو گوشی نصب کرده و تنظیمات دو گوشی را نیز تا حد ممکن بر روی گزینه ای مشابه قرار داد. سپس اقدام به استفاده از هر دو گوشی در شرایطی یکسان برای مدتی چند روزه نمود. او عملکرد نوت ۸ را بهتر تلقی میکند:

“تقریباً هیچ لحظه ای وجود ندارد که شاهد افت فریم یا متوقف شدن عملکرد نوت ۸ باشیم. اگرچه بار دیگر اعلام میکنم که اس ۸ گوشی بسیار خوبی است، اما گاهی اوقات تأخیری را در تعویض برنامه های آن شاهد بوده و در چندین مورد نیز برای چند ثانیه، شاهد هیچ واکنشی از سوی گوشی نبودیم.”

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

مقایسه نوت 8 و اس 8

مقایسه نوت ۸ و اس ۸

برای بهتر نشان دادن عملکرد نوت ۸ در طول زمان، بهتر است آن را با گوشی Pixel 2XL که یکی از دو پرچمدار جدید گوگل بوده و از اندرویدی خالص بر روی خود بهره میبرد مقایسه کنیم.

در ادامه مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL باید گفت اگرچه سرعت عملکرد نوت ۸ با ده ها برنامه نصب شده بر روی آن به اندازه سرعت Pixel 2 XL نبوده، اما بسیار به آن نزدیک میباشد. “عملکرد سنسور اثر انگشت” و “اجرای برنامه ها” در Pixel 2 سریعتر میباشد، اما عملکرد این گوشی و نوت ۸ از نظر سرعت کلی به اندازه ای به یکدیگر نزدیک بوده که نمیتوانیم مقایسه جزء به جزءی را از نظر سرعت آنها در موارد مختلف داشته باشیم.

دوربین شگفت انگیز، اندروید خام، به روز رسانی سریع، عمر باتری و طراحی مینیمالیسم را باید از برتری های پیکسل ۲ ایکس ال نسبت به نوت ۸ بدانیم. همچنین کیفیت پایین تر صفحه نمایش و عدم وجود جک هدفون، درگاه کارت حافظه MicroSD و شارژ وایرلس از نکات منفی آن نسبت به نوت ۸ است.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

مقایسه نوت 8 و پیکسل 2 ایکس ال

مقایسه نوت ۸ و پیکسل ۲ ایکس ال

در نوت ۸ نیز شامل ویژگی هایی چون قلم S-PEN، ضبط ویدئو از صفحه نمایش، حالت کار کردن با یک دست (one-handed mode) و… میباشیم که در پیکسل موجود نمیباشد.

قابل توجه بوده که متخصصانی که به مقایسه گوشی های مختلف می پردازند، به دلیل مشغله کاری و عرضه شدن گوشی های جدید و مختلف در بازه هایی نزدیک به هم، فرصت کار با گوشی مدنظر را تنها برای یک یا دو هفته دارند، به همین دلیل ممکن است عملکرد گوشی در این مدت کوتاه بسیار خوب بوده اما در بلندمدت این گونه نباشد.

این موضوع در مورد گوشی های سامسونگ و دیگر گوشی های اندرویدی که از پوسته ای سنگین در رابط کاربری خود استفاده میکنند صادق بوده و این مورد یکی از دلایلی است که میتواند بسیاری از افراد را به استفاده از اندروید خام ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بالاترین را از DisplayMate دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو ؛ دو فبلت از یک نسل!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا