تلفن همراه

مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس
۱+

شاید در نگاه اول گوشیهای Galaxy Note 8 و Galaxy S8+ بسیار شبیه به یکدیگر به نظر برسند. علی رغم شباهت ظاهری، این دو دستگاه تفاوتهای بسیاری را با یکدیگر دارند. در ادامه به مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس پرداخت. مسلما برای شما هم جالب است بدانید که این دو گوشی با ابعاد بزرگ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند، در ادامه با مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس

طراحی

با قرار دادن دو گوشی در کنار یکدیگر، به سادگی متوجه میشویم که ضخامت نوت ۸ به خصوص در لبه های دستگاه بیشتر است. اما از لحاظ کیفیت ساخت، به جرأت میتوانیم بگوییم که هر دو دستگاه بی عیب و نقص میباشند.

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

اگرچه نمایشگر Note 8 تنها ۰٫۱ اینچ بزرگتر از S8+ بوده، اما طراحی نهایی به بزرگتر و سنگین تر بودن Note 8 ختم شده است. همچنین کلیدهای مختلف و از جمله کلید دستیار صوتی Bixby در مکانی مشابه قرار گرفته اند. که نباید در مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس این مورد را از قلم بیندازیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

قلم S-Pen

به چالش برانگیز ترین قسمت مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس می رسیم، بزرگترین فاکتور تفاوت نوت ۸ نسبت به اس ۸ پلاس را، باید وجود قلم S-Pen در آن بدانیم. S-pen ابزاری است که باعث ایجاد دو دستگی در میان طرفداران سامسونگ خواهد شد.

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

دسته اول که از طرفداران سری Note بوده، S-pen را وسیله ای میدانند که باعث متمایز شدن نوت ۸ از سایر گوشیها میشود. در مقابل منتقدان S-Pen این قلم را وسیله ای ضروری ندانسته و تأکید میکنند که در عوض، باید به خصوصیات دیگر دستگاه اهمیت داده شود.

دوربین

در مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس باید بزرگترین تفاوت بین دو گوشی را باید دوربین های مختلف آن دو قلمداد کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

Note 8 اولین گوشی سامسونگ است که به دوربین دوگانه مجهز شده است. در مقابل S8+ تنها از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب گوشی بهره میبرد. اگرچه دوربین نوت ۸ باید در عمل عیار خود را ثابت کند، اما چیزی که از اکنون مشخص است، این بوده که دوربین این فبلت فرصتهای بیشتری را نسبت به S8+ برای عکاسان خلاق فراهم خواهد آورد. با وجود تفاوت در دوربینهای عقب، دوربین های سلفی هر دو گوشی ۸ مگاپیکسل کیفیت دارند.

باتری

علی رغم اندازه کوچکتر و نازکتر S8+، این گوشی از باتری بزرگتری برخوردار بوده و در هر بار شارژ به میزانی بیشتر نسبت به باتری Note 8 دوام خواهد آورد. همچنین تجربه نافرجام سامسونگ با Note 7، مزید بر علت شده است که سامسونگ بی مهابا دست به افزایش ظرفیت باتری در Note 8 نزند.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

مقایسه گلکسی نوت ۸ با اس ۸ پلاس

در مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس لازم به ذکر است که هر دو گوشی از قابلیت شارژ سریع و شارژ وایرلس پشتیبانی خواهند کرد.

پردازنده

با توجه به استفاده از پردازنده ای یکسان، سرعت عملکرد آنها بسیار به یکدیگر نزدیک است. تنها تفاوت دو گوشی در این قسمت را، باید ارائه میزان RAM بیشتر از سوی S8+ بدانیم که البته خصوصیت چندان مهمی به نظر نمیرسد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

گلکسی نوت 8- اس 8 پلاس

گلکسی نوت ۸- اس ۸ پلاس

تراشه های استفاده شده در این گوشی ها (اسنپ دراگون ۸۳۵ یا اکسینوس ۸۸۹۵) بسیار قدرتمند بوده و در انجام کارهای مختلف، با هیچ گونه کندی یا لَگ مواجه نخواهیم بود.

قیمت

نوت ۸ با قیمت ۹۲۹ دلار عرضه خواهد شد که ۸۰ دلار بیشتر از قیمت S8+ در زمان عرضه میباشد. البته با توجه به کاهش قیمت S8+ به ۶۵۹ دلار ، نتیجه میگیریم که برای خرید Note 8 باید مبلغ بیشتری را کنار گذاشته و ۲۷۰ دلار بیشتر هزینه نمایید.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا