تلفن همراه

مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

مقایسه نوت ۸ و ال جی V30
۰

سامسونگ و ال جی به تازگی از گوشی های پرچمدار جدید خود، با نام های Samsung Galaxy Note 8 و LG V30 رونمایی کردند. اگر چه ممکن است این دو بسیار مشابه به نظر برسند، اما تفاوت هایی داشته که در ادامه با مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

مقایسه نوت ۸ و ال جی V30

تا همین اواخر، اسمارت فون های ال جی و سامسونگ به وضوح متفاوت از یکدیگر بودند. حال با معرفی V30 و Note 8 تفاوت های این دو بسیار کم شده است. شیشه های خمیده در جلو و عقب، که به صورت یکپارچه با بدنه آلومینیومی ادغام شده است، از خصوصیات هر دو گوشی است و مسلما مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 کار ساده ای نیست!

هر دو پرچمدار کره ای، در ظاهر بسیار ظریف به نظر رسیده و حاشیه های اطراف صفحه نمایش هر دو بسیار کم است. اما تنها پرچمدار سامسونگ از صفحه نمایشی خمیده بهره برده است. انتخاب یکی از این دو به عنوان بهترین گوشی، بسیار سخت بوده و به سلیقه فردی باز میگردد. برای مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 باید اعتراف کنیم که هر دو گوشی بسیار زیبا بوده و کیفیت ساخت بالا و سخت افزار قدرتمند از ویژگی های هر دوی آنها است.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

شاید ال جی با طراحی زیباتر پشت گوشی، در این زمینه از نوت ۸ پیشی گرفته باشد. حال آنکه سامسونگ، از طراحی به نسبت ساده و معمول در عقب نوت ۸ استفاده کرده است. ال جی همچنین دو دوربین عقب را، به شکلی ظریف تر در کنار یکدیگر جای داده است. همچنین موقعیت سنسور اثر انگشت، در ال جی به شیوه ای قابل توجه بهبود یافته است. حال آنکه نمیتوان این حرف را در رابطه با نوت ۸ به زبان آورد. و این مهم نباید در مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 از قلم بیفتد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

قلم S-Pen نوت ۸

بزرگترین تفاوت دو گوشی را، باید قلم S-Pen نوت ۸ بدانیم. به گفته یکی از کارشناسان، عملکرد قلم نوت ۸ بسیار فوق العاده و هیجان انگیز است.

Galaxy-Note-8

Galaxy-Note-8

برای مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 باید بگوییم که با استفاده از S-Pen، میتوانید یادداشت های مورد نظر خود را نوشته، یک فایل گیف ساخته و بسیاری از کارهایی که در گوشی های دیگر قادر به انجام آنها نیستید، به سادگی انجام دهید. اگر چه این ویژگی ها برای تمام افراد جذاب نبوده، اما خصوصیاتی است که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

مقایسه فنی

صفحه نمایش نوت ۸ اندکی بزرگتر بوده و ۶٫۳ اینچ میباشد. در مقابل اندازه گوشی V30 کمی کوچکتر است. همچنین به دلیل عدم فقدان S-pen طراحی آن کمی مسطح تر به نظر میرسد. از نظر رم و دوربین جلو، نوت ۸ پیشتاز بوده و از مقدار رم ۸ گیگابایت و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی بهره برده است. در مقابل ال جی، رم ۶ گیگابایت و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل را برای V30 در نظر گرفته است. هر دو گوشی از باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده اند که با توجه به سنگین تر بودن نوت ۸ نکته ای قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

اگر مشخصات برای شما مهم است برای مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 می توانید از تصاویر زیر کمک بگیرید.

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

دوربین

در ادامه مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 به بخش هیجان انگیز دوربین رسیدیم, اگرچه ممکن است استفاده از دوربین دوگانه، از نظر خواننده قابلیتی کاملاً یکسان تلقی شود، اما این دو دوربین تفاوت هایی اساسی با یکدیگر دارند. لنز دوربین نوت ۸ از نوع تله فوتو بوده که قابلیت زوم ۲X را دارد. در مقابل V30 از لنز دید زاویه باز استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

Galaxy-Note-8-vs-LG-V30

با مراجعه به نکته بالا متوجه میشویم که دوربین نوت ۸، برای گرفتن عکس های پرتره و نزدیک مناسب بوده، حال آنکه دوربین V30، جزئیات بیشتری را نسبت به دوربین های دیگر اسمارت فون ها در خود جای میدهد.

کلام آخر در مقایسه نوت ۸ و ال جی V30

با توجه به نکات گفته شده، باید نبردی نفسگیر بین ال جی و سامسونگ را در روزهای پیش رو، انتظار داشته باشیم. طراحی زیبا، کیفیت ساخت عالی، سرعت بالا از ویژگی های هر دو گوشی بوده و با وجود شباهت های بسیار، هر دو از طراحی منحصر به فرد خود بهره میبرند. در نهایت انتخاب یکی از این دو گوشی به عنوان گوشی برتر، به سلیقه کاربر باز میگردد.

به نظر شما کدام یک از این دو گوشی را باید به عنوان گوشی برتر خواند؟ انتخاب شما کدام یک خواهد بود؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

بیشتر بخوانید: صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بالاترین را از DisplayMate دریافت کرد.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    استایل آپ

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ at ۱۷:۲۵

    به نظر من این گوشی به خاطر قلم spen ای که داره طرفدارای بیشتری خواهد داشت

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا