رپرتاژ آگهی

مقایسه وان پلاس nord n 100 و سامسونگ  a22

۰

گوشی ‌های وان پلاس به تازگی با استقبال خوبی رو‌به‌رو شده‌اند. این شرکت نیز تلفن‌های میان رده مناسبی را در بازار عرضه کرده است که ازجمله می‌توان به وان پلاس نورد ۱۰۰n اشاره کرد. باتوجه به این که گوشی گلکسی A22 سامسونگ نیز یک گوشی میان رده است، کدام‌یک از این دو دستگاه بر دیگری برتری دارد؟

مقایسه جنس بدنه و طراحی وان پلاس نورد ۱۰۰n و a22

هر دو دستگاه دارای بدنه پلاستیکی هستند که البته به جز این نیز انتظار بیشتری نمی‌توان داشت. گلکسی A22 با ابعاد ۱۵۹.۳ در ۷۳.۶ در ۸.۴ میلی‌متر و ۱۸۶ گرم وزن در برابر نورد ۱۰۰ با ابعاد ۱۶۴.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۵ میلی‌متر با ۱۸۸ گرم وزن، دستگاهی با عرض و ضخامت کمتر و خوش‌دست‌تر است.

بررسی نمایشگرهای وان پلاس نورد ۱۰۰n و a22

گوشی a22 نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ با تراکم ۲۷۴ پیکسل و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دارد اما وان پلاس نورد ۱۰۰ از نمایشگر بزرگتر ۶.۵۲ اینچی LCD با وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ و تراکم ۲۶۴ پیکسل با استفاده از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. هرچند که گوشی نورد ۱۰۰ نمایشگر اندکی بزرگتر دارد اما گوشی سامسونگ به دلیل روشنایی بسیار بیشتر ۶۰۰ نیتی در حالت HDR و نوع پنل سوپر آمولد، در این بخش کاملاً برتر ظاهر می‌شود.گلکسی A22 سامسونگ نسخه مجهز به ۵G نیز دارد که با وضوح Full HD+ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراشه ۷ نانومتری دایمنسیتی ۷۰۰مدیاتک به فروش می‌رسد.گوشی a22 ظاهری شبیه به گوشی‌های این چند وقت شرکت سامسونگ دارد. اولین چیزی که از این گوشی نظر شما را به خود جلب می‌کند، ابعاد و وزن این گوشی است. با محصولی سر و کار خواهید داشت که در ابعاد ۱۵۹٫۳ در ۷۳٫۶ در ۸٫۴ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم تنها به ۱۸۶ گرم می‌رسد.

مقایسه نرم افزار و سخت افزار

گوشی A22 سامسونگ One UI Core 3.1 را بر روی اندروید ۱۱ اجرا می‌کند اما وان پلاس نورد ۱۰۰ OxygenOS 10.5 را مبتنی بر اندروید ۱۰ ارائه می‌دهد. گلکسی A22 سامسونگ از تراشه ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو جی ۸۰ مدیاتک با دو هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 به همراه تراشه Mali-G52 MC2 بهره می‌برد که با ۴ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است، اما گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ از پردازنده ۱۱ نانومتری و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام به همراه تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۰ استفاده می‌کند که دارای ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است.

در این بخش نیز گوشی A22 سامسونگ به دلیل استفاده از تراشه قدرتمندتر و همچنین نسخه‌های متعدد برای انتخاب، برتر ظاهر می‌شود.

مقایسه دوربین

در بخش دوربین گوشی A22 سامسونگ با ماژول دوربین چهارگانه قابل تحسین شامل حسگر ۴۸ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی، حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و داده‌های تشخیص عمق تصویر، گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ n را با ماژول دوربین سه گانه شامل یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی واید به عنوان دوربین اصلی و ۲ حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق تصویر که هیچ استفاده و سودی هم ندارند، دود می‌کند و می‌فرستد هوا!

گوشی A22 سامسونگ برای دوربین سلفی نیز از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد، اما گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ برای دوربین سلفی به یک لنز ۸ مگاپیکسلی رضایت داده است. هر دو گوشی با دوربین‌های پشتی و سلفی، نهایتا می‌توانند با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند که هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند.

بررسی کیفیت صدا در دو گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ n و a22

در بخش کیفیت صدا، گوشی هوشمند وان پلاس نورد ۱۰۰ دارای بلندگوهای دوگانه استریو است در حالی که گوشی سامسونگ فقط کیفیت صدای مونو را ارائه می‌دهد. بلندگوهای استریو از هر نظر ازجمله، شفافیت، وضوح، قدرت و حجم صدای بیشتری را می‌تواند ارائه دهد. علاوه بر این، بلندگوهای استریو می‌توانند فرکانس‌های تمام سطوح صدا را با جزئیات بیشتر و تفکیک  بهتر پخش کنند که در این بخش گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ برای کاربرانی که دوست دارند موسیقی باکیفیت‌تری را از گوشی هوشمند خود بشنوند، انتخاب بهتری است. درضمن، هر دو گوشی به جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدای هدفون مجهز هستند.

بررسی عملکرد باتری

هر دو گوشی باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در بطن خود جای داده‌اند که گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰با پشتیبانی از فست شارژ ۱۸ واتی بر گوشی A22 سامسونگ با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی برتری دارد و در مدت زمان کمتری باتری آن شارژ می‌شود.

بررسی انواع مدل‌ها و نسخه‌ها

گوشی گلکسی A22 از خانواده گوشی های سامسونگ در دو مدل ۴G (که سه نسخه دارد) و ۵G (که در ۴ نسخه به فروش می‌رسد)، درمجموع در ۷ نسخه عرضه می‌شود که دست کاربران برای خرید نسخه مورد نیاز آن‌ها باز است، اما گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ فقط در یک نسخه ۴G در بازار عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

گوشی سامسونگ به دلیل برخورداری از برند معتبرتر و برتری مطلق در بخش‌های نمایشگر، نرم‌افزار اندروید بالاتر، تراشه قدرتمندتر، عرضه ۷ نسخه و مدل دوربین‌های اصلی و سلفی فوق‌العاده بهتر،  مکان نصب بهتر حسگر اثر انگشت در لبه گوشی و همچنین عرض کمتر که راحت‌تر در دست جای می‌گیرد، از گوشی وان پلاس نورد ۱۰۰ بسیار برتر و بهتر به نظر می‌رسد. قیمت گوشی سامسونگ کاملا بستگی به مدل و مشخصات گوشی دارد. سامسونگ برای ماندن در بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند، دست به تولید سری‌های مختلف گوشی کرد. هر سری گوشی سامسونگ، مشخصات فنی و در نتیجه قیمت متفاوت‌تری دارد تا دست خریدار را برای خرید گوشی سامسونگ باز نگه دارد. در لیست قیمت گوشی سامسونگ مدل‌های بسیاری پیدا می‌شود. سامسونگ سعی کرده است تا بالاترین کیفیت را برای تمام اقشار مردم ارائه کند تا هر کسی با حداقل بودجه بتواند یک گوشی سامسونگ در دستش بگیرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا