تلفن همراه

مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 ؛ دو میانرده‌ی به‌روز از سامسونگ روی میز!

کنید مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7

درک استراتژی که سامسونگ در ساخت گوشی‌های همراه خود به کار میگیرد، اصلاً آسان نیست… اگرچه گوشی‌های Galaxy A5 (2017) و Galaxy J7 (2017) متعلق به دو خانواده مختلف هستند، اما از بسیاری جهات تبدیل به رقیبی برای یکدیگر شده اند…

۱+

درک استراتژی که سامسونگ در ساخت گوشی‌های همراه خود به کار میگیرد، اصلاً آسان نیست… اگرچه گوشی‌های Galaxy A5 2017 و Galaxy J7 2017 متعلق به دو خانواده مختلف هستند، اما از بسیاری جهات تبدیل به رقیبی برای یکدیگر شده اند. با این حال، خصوصیت متفاوت دو گوشی چیست؟ در ادامه با مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X ؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

مقایسه گلکسی A5 2017 و گلکسی 2017 J7

مقایسه گلکسی A5 2017 و گلکسی ۲۰۱۷ J7

مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7

پیش از مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 باید گفت یک نکته بسیار ساده در رابطه با سامسونگ وجود دارد: سری S به سمتی خاص گرایش پیدا میکند و در ادامه سری A و J نیز آن را دنبال خواهند کرد. بنابراین طراحی هر دو گوشی گلکسی A5 و گلکسی J7 که امسال به بازار عرضه شدند، براساس طراحی S7 بوده است. اگرچه از لحاظ بصری این دو گوشی جد مشترکی دارند، اما از دستورالعمل موجود در تمام محصولات سامسونگ پیروی کرده‌اند و آن تغییر است! با این حال تغییرات دو گوشی تفاوت‌هایی را بین آنها رقم زده است.

علی رغم اینکه در مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 هر دو گوشی بدنه پلاستیکی جای خود را به فلز داده اما طراحی کلی A5 ظریفتر و بهتر از J7 میباشد. ابعاد جی۷ ۷۴٫۸ * ۱۵۲٫۵ میباشد که اندکی بزرگتر از A5 با ابعاد ۷۱٫۴ * ۱۴۶٫۱ است. همچنین J7 نمایشگری ۵٫۵ اینچی داشته و سایز نمایشگر A5 5.2 اینچ است.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X با iPhone 8 و iPhone 8 Plus ؛ آیفون‌های جدید چه تفاوتهایی با هم دارند؟

مقایسه گلکسی A5 2017 و گلکسی 2017 J7

مقایسه گلکسی A5 2017 و گلکسی ۲۰۱۷ J7

همچنین این دو گوشی تفاوت‌هایی دیگر نیز داشته که در نگاه اول قابل مشاهده نیستند. به عنوان مثال: A5 دارای گواهی IP68 بوده که آن را در برابر آب و گرد و غبار مقاوم میکند. حال آنکه J7 این گواهی را ندارد. همچنین هر دو گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی میکنند.

بیشتر بخوانید: هزینه بالای گارانتی AppleCare+ برای آیفون X؛ ای کاش در ایران هم …

سطحی بسیار متفاوت در عملکرد گلکسی A5 و گلکسی J7

در ادامه مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 باید گفت A5 یک گوشی هوشمند متوسط بوده، در حالی که J7 یک گوشی هوشمند رده پایین است. همین امر سبب شده است دو گوشی عملکردی متفاوت را ارائه دهند. J7 به اندازه کافی قدرتمند است تا یک تجربه رضایت بخش را برای فعالیت‌هایی سبک همچون گشت و گذار در اینترنت، پیام رسانی و… ارائه دهد. با این حال اگر خواهان استفاده بیشتری از گوشی همچون تجربه یک بازی گرافیکی بسیار بالا هستید، J7 با پردازنده Exynos 7870 و پردازنده Mali-T830 MP1 به مشکل برخواهد خورد. لازم به ذکر است که مدل مربوط به ایالات متحده این گوشی دارای پردازنده Qualcomm Snapdragon 625 میباشد.

بیشتر بخوانید: تست سقوط iPhone X و iPhone 8 توسط سه گروه مختلف از کاربران ماجراجو

A5 دارای پردازنده Exynos 7880 و پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP3 بوده که قدرت آن سه برابر بیشتر از J7 است.

یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ دو گوشی که باید در مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 به آن اشاره کنیم، تفاوت در مقدار حافظه داخلی آنها است، حافظه داخلی J7 تنها ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی A5 32 گیگابایت میباشد. همچنین هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی با حداکثر حافظه ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی میکنند. مقدار رم موجود بر روی هر دو گوشی نیز یکسان میباشد.

سامسونگ دستگاه‌های خود را ارتقاء داده است، اما از نظر عملی اجرای سیستم عامل بر روی دو گوشی کاملاً متفاوت است. A5 به صورت پیش فرض با نسخه قدیمی ۶٫۰٫۱ اندروید به بازار عرضه شده است که البته میتواند به اندروید نوقا به روز رسانی شود. در مقابل، J7 به صورت پیش فرض با نسخه ۷٫۰ اندروید پای به بازار گذاشته است. انتشار به روز رسانی‌ها برای گوشی‌های اندرویدی همیشه یک معضل مهم بوده است. اگرچه نسخه سیستم عامل گوشی ممکن است برای افراد زیادی مهم باشد، اما موضوعی نیست که کاربران گوشی‌های پایین رده توجه خاصی به آن داشته باشند. چراکه آنها به دنبال یک گوشی هستند که نیازهای (اغلب ساده) آنها را برآورده کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که اندروید O برای هر دو گوشی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کسب نمره ۹۷ توسط دوربین آیفون X از DxO Mark و عقب ماندن از Pixel 2

مقایسه باتری

گلکسی A5 به دلیل عمر بالای باتری خود شناخته شده است. این گوشی از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به لطف خصوصیات نرم افزاری قادر است تا یک روز را دوام بیاورد. علاوه بر این، گوشی در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ خواهد شد. مقدارِ شارژ این گوشی در ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ خواهد رسید. اگرچه J7 باتری بزرگتری با ظرفیت ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت را داراست، اما خصوصیات آن مشابه به باتری A5 می‌باشد. باتری J7 می‌تواند تا یک روز را دوام بیاورد، اما تفاوت واقعی در رابطه با شارژ دو گوشی این است که اگرچه J7 از پورت USB Type-C بهره میبرد، اما زمان شارژ شدن آن به هیچ وجه کوتاه نیست.

بیشتر بخوانید: مقایسه Redmi Note 4 ،Redmi 4 و Redmi Y1 میان رده های شیائومی

مقایسه دوربین گلکسی A5 و گلکسی J7

در ادامه مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 باید گفت اگرچه A5 و J7 با توجه به خصوصیات خود، قادر به گرفتن تصاویری خوب هستند، اما دوربین آنها هرگز نقاط قوت این دو گوشی محسوب نمی شوند. A5 از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.9 و J5 از دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 بهره میبرد. با این حال گرفتن عکس‌های خوب در هر دو گوشی مستلزم این است که در شرایط نوری بسیار خوب قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید: انتشار تصاویر پس زمینه جالب iFixit برای آیفون X !

نگاهی به مشخصات کلی گلکسی A5 و گلکسی J7

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسیA5 2017 و گلکسی J7 2017

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسیA5 2017 و گلکسی J7 2017

منطق عجیب سامسونگ در قیمت گذاری

گوشی گلکسی A5 با قیمت ۳۱۹ دلار برای خرید بر روی وبسایت آمازون موجود است، در حالی که قیمت گلکسی جی۷ ۲۸۹ دلار میباشد. این به آن معناست که شما با پرداخت ۳۰ دلار بیشتر به جای اینکه یک گوشی پایین رده را بخرید، صاحب گوشی متوسطی خواهید شد!

در انتهای مقایسه گلکسی A5 و گلکسی J7 باید گفت به طور خلاصه، اگر در این بازه قیمت به دنبال یک گوشی با نمایشگر کوچکتر هستید، A5 میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. همچنین چنانچه خواهان یک فبلت سامسونگ با قیمتی کمتر از ۳۰۰ دلار میباشید، J7 میتواند گزینه انتخابی شما باشد.

بیشتر بخوانید: نمره ۶ تعمیرپذیری آیفون X از سوی iFixit

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۲ ؛ قیمت مناسب و عمر ۲ روزه باتری

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا