تلفن همراه

مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

در این مطلب گوشی Mi 6، محصول کمپانی چینی شیائومی را با گل سرسبد بازار یعنی گلکسی S8 که در شیب ارزانی است مقایسه خواهیم کرد. Mi 6 از سخت‌افزاری بروز و قیمتی مناسب برخوردار است، از سوی دیگر محصول شرکت خوشنام سامسونگ را نمیتوان نادیده گرفت. با توجه به تجربیات حاصل از کار با هر دو گوشی، در نهایت تصمیم خواهیم گرفت که آیا S8 ارزش ۵۰دلار بیشتر را دارد یا خیر! در ادامه با مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 با نت نوشت همراه باشید

۰

در این مطلب گوشی Mi 6، محصول کمپانی چینی شیائومی را با گل سرسبد بازار یعنی گلکسی S8 که در شیب ارزانی است مقایسه خواهیم کرد. Mi 6 از سخت‌افزاری بروز و قیمتی مناسب برخوردار است، از سوی دیگر محصول شرکت خوشنام سامسونگ را نمیتوان نادیده گرفت. با توجه به تجربیات حاصل از کار با هر دو گوشی، در نهایت تصمیم خواهیم گرفت که آیا S8 ارزش ۵۰دلار بیشتر را دارد یا خیر! در ادامه با مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 با نت نوشت همراه باشید

بیشتر بخوانید: کیبورد مخفی آیفون برای تایپ یکدستی؛ شما امکان استفاده از آن را ندارید

مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

قیمت

مدل ۶۴ گیگابایتی شیائومی Mi 6 با قیمتی معادل ۴۲۵دلار در حال عرضه است ولی از آنجایی که فروش رسمی این گوشی در ایالات متحده آغاز نشده، بایستی هزینه حمل و نقل آن را نیز بپردازید، در حال حاضر اگر بخواهید از فروشگاه اینترنتی آمازون همین گوشی را خریداری کنید باید مبلغ ۵۲۵دلار پرداخت کنید که ۵۰ دلار ارزانتر از خرید S8 از طریق همین فروشگاه است. از سویی دیگر قیمت S8 از تاریخ عرضه این گوشی تا کنون در ایالات متحده با ۱۵۰دلار کاهش، از مقدار ۷۲۰دلار به ۵۷۵دلار نزول پیدا کرده است. با در نظر گرفتن این شرایط باز هم مقایسه Mi 6 و S8 ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

طراحی و کیفیت ساخت

برای مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 باید گفت Xiaomi Mi 6 به دلیل جنس ترکیبی شیشه/فلزی که دارد یک گوشی بسیار لغزنده به شمار میرود به همین دلیل بدون استفاده از قاب پلاستیکی همراه آن احتمال سر خوردن و آسیب دیدن این گوشی وجود دارد. متاسفانه شیائومی نه سطح رویی گوشی و نه پشت آن که شیشه‌ای است را مجهز به محافظ گوریلا گلس نکرده است. از سوی دیگر گلکسی اس۸ با برخورداری از این قابلیت اولین توجیه برای هزینه اضافه را ارائه میدهد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 ، دو شاهکار بدون لبه!

شیائومی Mi 6

البته در مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 باید اشاره کنیم که می۶ یک گوشی ضدآب است. با وجود اندازه فیزیکی تقریبا یکسان دو گوشی، S8 از صفحه ۵٫۸ اینچی برخوردار است در حالی که صفحه Mi 6 فقط ۵٫۱۵ اینچ اندازه دارد. جدایی از کارایی کم دکمه Bixby اس۸ و مکان نامناسب حسگر اثر انگشت آن، طراحی این گوشی هماهنگی و هارمونیک بهتری از می ۶ دارد. البته اگر عادت به آنلاک کردن صفحه گوشی با اسکنر عنبیه چشم داشته باشید، مکان نامناسب سنسور اثر انگشت S8 چندان مهم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ، کدامیک را بخریم ؟

کارایی

شیائومی در این قسمت پیروز است، در رابطه با سخت افزار این گوشی مشکل خاصی وجود ندارد تنها ایرادی که میتوان گرفت پشتیبانی ضعیف آن از ارتباطات ۴G و LTE است. اما در بخش نرم‌افزاری این اسمارت‌فون از زبانهای محدودی پشتیبانی میکند و سرویسهای گوگل را نیز ارائه نمیدهد، البته بعضی از فروشندگان با دریافت مبلغی اضافی امکان تبدیل به نسخه بین‌المللی و رفع این مشکلات را فراهم میکنند. خود شما نیز به صورت دستی و با تغییر بوت لودر و نصب رام جدید قادر خواهید بود قابلیتهای نرم‌افزارهای گوشی را به دلخواه خود تغییر داده و از محدودیتهای ارائه شده خلاصی پیدا کنید ولی این کار ممکن است باعث ناسازگاری بعضی از برنامه‌ها مثل نت‌فلیکس شود.

بیشتر بخوانید: بررسی Nokia 8 ، آیا خاطرات خوب ما از نوکیا زنده خواهد شد!؟

بعلاوه وقتی به صورت کلی به نرم‌افزار ارائه شده توسط شیائومی نگاه میکنیم به نقصهای آن پی میبریم. برخی از آیتمهای مورد انتظار منوها و برخی از تنظیمات وجود ندارد و برنامه‌های مهمی مثل Sparkasse در هنگام اجرا کرش میکنند. این موضوع با توجه به ظرفیت بالقوه Mi 6 قابل قبول نیست. از سوی دیگر گلکسی اس ۸ با رم کمتر از لحاظ نرم‌افزاری آیتمهای بیشتری ارائه داده است. البته یک مدل ۶ گیگابایتی از این گوشی نیز در بازار وجود دارد که با خرید آن از Mi 6 جلو می افتید.

بیشتر بخوانید: بررسی Black Shark شیائومی یک ۴۸۰ دلاری که مخصوص بازی طراحی شده

دوربین

در مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 سراغ بخش لذت بخش دوربین می رویم؛ دوربین Mi 6 در نور کم توانایی ارائه عکسهایی با کیفیت و با جزئیات کافی را ندارد، همچنین در طی روز نیز عکسهای چندان خوبی تحویل نمیدهد. با وجود گشودگی دیافراگم f/1.7 این گوشی در قیاس با f/1.7 اس۸ به نظر میرسد در عمل این مقدار اندکی کمتر از سامسونگ است. این موضوع را خودتان میتوانید در عمل مشاهده کنید. هر دو گوشی از قابلیت تثبیت کننده نوری تصویر برخوردار هستند.

در مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 باید اعتراف کنیم که شیائومی با دوربین دوتایی خود هنوز هم از S8 تک لنزه عقب است.

بیشتر بخوانید: مقایسه Google Pixel با Samsung Galaxy S7 ؛ دو غول شیک و همه چیز تمام!

بر خلاف هواوی که از سری P9 خود توانست برای ارتقای کیفیت تصاویر ثبت شده در نور کم از ظرفیت دوربین دوتایی خود استفاده کند شیائومی در می ۶ حتی نمیداند چگونه از دوربین دوگانه‌اش برای پوشش دادن ضعف دیافراگم کوچک خود بهره ببرد. این در حالی است که S8 تنها با یک لنز، تصاویر بهتری نسبت به همتای خود ثبت میکند و همین موضوع باعث شده تا اس۸ در استفاده از امکانات دوربین همچون تثبیت کننده نوری موثرتر از Mi 6 ظاهر شود. اگر بتوان در بحث دوربین تنها یک گوشی بهتر از اس۸ را انتخاب کرد گوگل پیکسل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی LG G7 ThinQ ، تازه‌واردی قدرتمند و بی ادعا در میان پرچمدارها

قابلیتهایی که S8 در بخش دوربین ارائه میدهد شامل مواردی همچون فوکوس بسیاری سریع، ثبت جزئیات بالای تصاویر، رنگهای زنده و توازن مناسب رنگ سفید در عکسهای ثبت شده است. شما میتوانید در حالت خودکار از یک سوژه مشخص با سرعت بالا عکس بگیرید و حتی از حالت خودکار تصویربرداری HDR نیز استفاده نمایید. جالب است تصاویری که در حالت HDR اس۸ گرفته میشوند حتی در نور کم، جزئیات بسیار بیشتری از سایر اسمارت‌فونها ارائه میدهد. در S8 همچنین امکان ذخیره تصاویر به صورت خام (RAW) نیز وجود دارد که عکاسان حرفه‌ای از مزایای آن آگاهند.

بیشتر بخوانید: بررسی Xperia XZ2 Compact

مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8 مشخصات فنی دو گوشی

نتیجه‌گیری

شیائومی در گوشی خود جک ۳٫۵ میلی متری هدفون را حذف کرده و به جای آن به یک پورت شکننده USB اکتفا کرده است، تصمیمی که در آغاز توسط اپل برای آیفون ۷ گرفته شد و با استقبال زیادی نیز روبرو نشد. با این همه Mi 6 از چه مزایایی برخوردار است؟ واقعیت این است که در ماه اخیر هیچ گوشی مجهزی با این سطح امکانات در این بازه قیمت روانه بازار نشده است. این گوشی در بین سایر پرچمدارهای دوسیم‌کارته یک قدم جلوتر است.

بیشتر بخوانید: بررسی Sony Xperia XZ2 Premium ، دوربین دو لنزه و منحصربفرد!

S8 تنها با ۵۰دلار قیمت بیشتر سازگاری بهتری با شبکه‌های LTE دارد و با حداکثر سرعت میتوانید از آن استفاده کنید، این گوشی علاوه بر دارا بودن جک ۳٫۵ میلیمتری صدا از مزایایی همچون بلوتوث ۵، هدست AKG، صفحه نمایش WQHD+ و امکان دانلود کلیپهای نت‌فلیکس از پلی‌استور را دارا میباشد. با این حال S8 به رغم کاهش قیمت هنوز یک گوشی ارزان نیست ولی به صورت واضحی نسبت به رقیب خود انتخاب بهتری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی S8+ و شیائومی Mi Mix 2

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا