سینمای جهان

ملودرام دختر عموی من راشل مجددا توسط راجر میشل اقتباس شد!

_My_Cousin_Rache

آثار هنرمندانه و زیبایی از دافنه دوموریه وجود دارد ولی برخی از آثار او به تصویر کشیده شده اند و اقتباسهای هنرمندانه ای از آنها ساخته شده است.

۱+

آثار اقتباسی همواره ارزش بالایی داشته و دارند به خصوص اگر از یک داستان پر محتوا برگرفته شده باشند. اگر از طرفداران دافنه دوموریه هستید حتما شما هم خواب Manderley را دیده اید یا از هجوم پرندگان به وحشت می افتید. داستانهای دافنه دوموریه به نوعی زنانه و دراماتیک هستند که سبک خاص این نویسنده بریتانیایی محسوب می شوند. در ادامه با معرفی ملودرام جدید دختر عموی من راشل با نت نوشت همراه باشیدو

دافنه زن خلاق و هنرمندی بود که بیشتر شهرتش را از داستان بی نظیر ربه کا در سال ۱۹۲۸ به دست آورد. داستانهای او کمتر شاد هستند و همواره یک نشانه ماورایی در آنها مشاهده می شود. کارگردانان بزرگی همچون هیچکاک بسیاری از آثار هنرمندانه او را ساختند و به تصویر کشیدند، البته دافنه بعد از ساخت آثارش منزوی تر از قبل شد و این خود سبب شهرت او گشت.

فیلم پرندگان از جمله آثار موفق اوست که به کارگردانی آلفرد هیچکاک از یک داستان کوتاه ساخته شده است همچنین دخترعموی من راشل، پرندگان، ربه کا، مسافرخانه جامائیکا از جمله داستانهای پر طرفداراین نویسنده است.

پرندگان – آلفرد هیچکاک

Tippi-Hedren

نام دیگر این فیلم آخر الزمان مرغی است که موضوعش نقل مکان پرندگان است. آلفرد هیچکاک با مطالعه داستان کوتاهی از دوموریه تصمیم به ساخت این فیلم گرفت. داستان تمایلات انسانی دو فرد که به نوعی تداخلاتی در  ارتباطات متافیزیکی ایجاد می کند، فیلم دارای نوعی جنس وحشت است که می توان گفت سبک هیچکاک به شمار می رود.

دختر عموی من راشل – راجر میشل

_My_Cousin_Rache

فیلم دختر عموی من راشل در سال ۱۹۵۲ دقیقا یک سال پس از انتشار داستان دافنه دوموریه توسط هنری کاستر ساخته شد. بازی اولیویا دی هاویلند،  ریچارد برتون و آدری دالتن در این فیلم به خوبی توانست داستان دوموریه را به تصویر بکشد. داستان دختر عموی من راشل یک عاشقانه تاریک است که لایه های زیادی را در خود جای داده است، البته می توان گفت این عاشقانه در گیر یک سری رموز کارگاهی خواهد شد.

داستان دختر عموی من راشل یک زن جوان مرموز و زیبای انگلیسی است که شیفته پسرعموی خود است. احساسات و عواطف در این قصه به اوج رسیده است و ما شاهد وسواس در عشق پیچیده این دو نفر هستیم. این ملودرام مجدد در سال ۲۰۱۷ توسط راجر میشل ساخته شده است، بازیگران این فیلم ریچل وایس، سم کلفلین، ایان گلن و هالیدی گراینگر می باشند.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا