دانستنی‌های سلامتی

سرم ضد چروک خانگی و درخشان کننده پوست را در خانه بدون هزینه اضافی خودتان بسازید!

سرم ضد چروک

مراقبت از پوست با توجه به نوع پوست نیاز به محصولات و روش های خاص خود دارد. ولی چیزی که همه انواع پوست به آن نیاز دارد و باعث زیبایی، سلامت، جوانی و درخشان شدن پوست می‌شود ویتامین C است. سرم های موجود در بازار از جمله سرم ضد چروک معمولا گران است و ناچارید هزینه زیادی صرف کنید. در صورتی که به راحتی می توانید خیلی ساده سرم فوق‌العاده ای برای پوست خود درست کنید.
در نت‌نوشت امروز با روش های ساخت سرم ضد چروک خانگی آشنا شوید تا در مدت زمان کمتری پوست درخشان تری داشته باشید.

۱۱+

 چیزی که همه انواع پوست به آن نیاز دارد و باعث زیبایی، سلامت، جوانی و درخشان شدن پوست می‌شود ویتامین C است. سرم های موجود در بازار از جمله سرم ضد چروک معمولا گران است و ناچارید هزینه زیادی صرف کنید. در صورتی که به راحتی می توانید خیلی ساده سرم ضد چروک خانگی فوق‌العاده ای برای پوست خود درست کنید. در نت‌نوشت امروز با روش های ساخت سرم ضد چروک خانگی آشنا شوید تا در مدت زمان کمتری پوست درخشان تری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم طبیعی برای محافظت از پوست و جلوگیری از چین و چروک دور چشم

چرا سرم ضد چروک خانگی ویتامین C ؟

تاثیر این ویتامین بر پوست گسترده تر و بلندمدت تر است. متخصصان پوست توصیه می کنند که شب ها بعد از شست و شوی کامل پوست و استفاده از تونر یا لوسیون برای متعادل شدن pH پوست ، از ویتامین C استفاده شود تا تاثیر آن بیشتر و عمیق تر باشد.

تاثیر استفاده از سرم ویتامین C شامل کلاژن سازی است که با بالارفتن سن و کاهش آن، چین و چروک ها و لک های پوستی پدیدار می شود. از دیگر فواید ویتامین C جلوگیری از صدماتی است که نور خورشید به پوست می زند و شامل ایجاد چین و چروک و لکه های پوستی و حتی سرطان پوست است.

سرم ویتامین C در واقع یک ماده ضد چین و چروک است که نه تنها بر روی پوست صورت بلکه بر روی پوست دست ها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سرم ضد چروک خانگی و درخشان کننده ویتامین C با آلوئه ورا

سرم ضد چروک

سرم ضد چروک خانگی

این سرم ضد چروک خانگی برای پوست های معمولی و چرب مناسب است. به همین دلیل بهترین کار این است که ویتامین C را همراه با آلوئه ورا استفاده کنید تا با خواص هر دو یک شوک اساسی به پوست تان بدهید.

مواد لازم:

پودر ویتامین C : یک قاشق چای‌خوری
آب تصفیه شده : یک قاشق چای‌خوری
ژل آلوئه ورا : یک و نیم قاشق چای‌خوری ( اگر یک برگ آلوئه ورا خریداری کنید این ژل را در دسترس دارید و بقیه گیاه را هم می‌توانید به صورت اسموتی یا ژله یا خام میل کنید)
روغن ویتامین E : هشت قطره

برای تهیه سرم ضد چروک خانگی به یک شیشه مات یا تیره کوچک و یک قطره چکان هم نیاز دارید. اگر قطره چشم یا بینی دارید و دیگر به آن نیاز ندارید می توانید آن را کاملا شسته و از آن ها استفاده کنید.

نحوه ساخت سرم ضد چروک

در یک کاسه چینی پودر ویتامین C و آب را مخلوط کنید سپس ژل آلوئه ورا را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. سپس ویتامین E را اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. حالا با استفاده از قطره چکان محلول به دست آمده را وارد شیشه کنید. این محلول را هر شب پس از شست و شوی کامل صورت و بعد از تونر روی پوست‌تان بزنید و صبح بشویید.

این محلول را تا ۲ هفته می‌توانید در یخچال نگهداری کنید. با این محلول زخم ها، لک های پوست، چین و چروک ها و صدمات ناشی از تابش خورشید به تدریج کم و کمتر می شود.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

ویتامین C و روغن جوجوبا

این سرم ضد چروک خانگی برای کسانی که پوست خشک دارند عالی است. روغن جوجوبا از عفونت، چین و چروک جلوگیری کرده و باعث طراوت و رطوبت رسانی پوست خشک می شود. تاثیر خوب دیگر روغن جوجوبا افزایش جذب سایر مواد مغذی مورد نیاز پوست است.

مواد لازم:

پودر ویتامین C : یک قاشق چایخوری
آب تصفیه شده : یک قاشق چایخوری
روغن جوجوبا : نصف قاشق چایخوری

اول آب و ویتامین C را مخلوط کنید. سپس روغن جوجوبا را اضافه کرده و به هم بزنید تا محلول شما یک نواخت شود. حالا آن را درون شیشه بریزید.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت ژاپنی به روش تاناکا شما را جوان نگاه می دارد!

ویتامین C و گلیسیرین

متداول‌ترین محلول ویتامین C که در بازار هم وجود دارد شامل این ترکیبات است :

پودر ویتامین C : یک قاشق چای‌خوری
آب تصفیه شده : یک قاشق چای‌خوری
گلیسیرین : نصف قاشق چای‌خوری

باز هم برای ساختن سرم ضد چروک خانگی ابتدا ویتامین و آب را خوب مخلوط کرده سپس گلیسیرین را اضافه کنید و به هم بزنید و بعد شب ها از آن استفاده کنید. این محلول باعث رطوبت رسانی و رفع خشکی پوست می‌شود.

به چند نکته توجه کنید:

۱- این محلول ها را حتما در یخچال نگهداری کنید.
۲- هر بار کمی از آن را استفاده کرده و شیشه را دوباره در یخچال بگذارید.
۳- محلول را ظرف دو هفته استفاده کرده و اگر چیزی از آن باقی ماند دور بریزید.
۴- برای آب تصفیه شده از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سم زدایی پوست با سنگ یشم : پوستتان را با رولر سنگ یشم سم زدایی کنید و شاداب و جوان بمانید

۳ دیدگاه

3 دیدگاه

  1. Avatar

    سایت مناقصات

    ۹ بهمن ۱۳۹۷ at ۱۳:۱۳

    سلام متن جامع و خوبی بود

    ۱+
  2. Avatar

    آزاده

    ۹ تیر ۱۳۹۸ at ۱۱:۲۸

    سلام ممنون بابت توضیح جامع و کاملتون تشکر

    ۱+
  3. Avatar

    آیدا

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ at ۱۶:۰۰

    سلام ببخشید میشه به جای قرص ویتامین c ی چیز دیگه بگید. (قرص نباشه) . که با قطره چکان استفاده کنم.

    ۳+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا