خودرو

نگاهی به نسل دوم تسلا Roadster سریعترین خودروی شهری ساخته شده تا به امروز! +ویدیو

Roadster تسلا

ایلان ماسک با سر به هواپیمایی اشاره کرد که داشت از بالای سر جمعیت ذوق‌ زده‌ای که در ساختمان این شرکت در هاوتورن گرد آمده بودند، رد می‌شد و گفت:” Roadster از این جت هم سریعتر خواهد بود”.

۱+

ایلان ماسک در آخرین سخنرانی خود قول داده بود که یک سورپرایز ویژه برای طرفداران این شرکت خواهد داشت و حالا با اعلام بازگشت سری خودروهای Roadster، باید اعتراف کرد که او به قولش عمل کرده است. البته تسلا با ارائه این مدل قصد تکرار کارایی مدل قدیمی را ندارد و اگر ادعاهای ماسک در مورد این خودرو درست باشد، نسل دوم Roadster به راحتی عنوان سریعترین خودروی شهری تاریخ را از آن خود خواهد کرد. ایلان ماسک در سخنرانی خود این خودرو را یک تیر خلاص برای صنایعی دانست که خودروهای با سوخت فسیلی تولید می کنند.

Roadster تسلا

ماسک در مراسم معرفی Roadster ادعا کرد که سرعت مدل اولیه این خودرو در ۱.۹ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت می رسد و در صورتی که این ادعا درست باشد این اولین بار خواهد بود که یک خودرو شهری این رکورد را زیر ۲ ثانیه می‌شکند. او همچنان گفت که سرعت  Roadster نسل دو در ۴.۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ مایل در ساعت خواهد رسید و مسافت یک چهارم مایل را در ۸.۲ ثانیه طی خواهد کرد.

ایلان ماسک با سر به هواپیمایی اشاره کرد که داشت از بالای سر جمعیت ذوق‌ زده‌ای که در ساختمان این شرکت در هاوتورن گرد آمده بودند، رد می‌شد و گفت:” Roadster از این جت هم سریعتر خواهد بود”.

Roadster تسلا

ماسک افزود که او سرعت نهایی خودرو را اعلام نخواهد کرد ولی اشاره کرد که سرعت آن بالای ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. در مقام مقایسه، خودروی سوئدی Koenigsegg با سرعت نهایی ۴۴۷ کیلومتر در ساعت سریعترین خودروی حال حاضر جهان محسوب می شود.

Roadster تسلا

ایلان ماسک در میان حیرت حاضران اعلام کرد که Roadster  نسل دو به یک باتری با توان ۲۰۰ کیلو وات ساعت مجهز خواهد شد که بعد از هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. اگر این ادعای ماسک درست باشد باید گفت یک رکورد دیگر هم توسط Roadster جا به جا شده است. ماسک با کنایه گفت :” تصور کنید که بتوانید بدون شارژ مجدد از لوس آنجلس تا سان فرانسیسکو بروید و برگردید.”

Roadster تسلا

Roadster سه موتور دارد (دو موتور در عقب خودرو و یک در جلو) ، چهار دیفرانسیل است و سیستم فرمان آن گشتاور چرخشی است.

Roadster تسلا

طراحی این خودرو یک ضربه کاری به صنعت خودروهای اسپرت است. شما در این طراحی می‌توانید نشانه‌هایی از همه خودروهای معروف اسپرت را بینید. مثلا کابین McLaren P1، بدنه Acura NSX، چراغهای جلوی Bugatti Chiron و صندوق عقبی که شما را به یاد Aston Martin DB10 خواهد انداخت.

Roadster تسلا

ایلان ماسک افزود:” هدف ما از این طراحی، ضربه فنی کردن خودروهای اسپرت گازوئیلی بود”. بعد از رانندگی با Roadster، راندن هر خودروی اسپرت دیگری برای شما مثل رانندگی با یک ماشین بخار خواهد بود.

البته ماسک اعلام کرد که خط تولید این خودرو تا سال ۲۰۲۰ به بهره برداری نخواهد رسید و کمپانی تسلا معمولا این تاریخ ها را خیلی خوشبینانه اعلام می‌کند. شما می توانید با پرداخت ۵۰ هزار دلار از قیمت ۲۰۰ هزار دلاری آن، یک دستگاه از آن را رزرو کنید و یا اینکه با پرداخت کامل ۲۵۰ هزار دلار، صاحب یکی از ۱۰۰۰ مدل سفارشی Founder’s Series شوید که از نظر کارایی بهینه سازی شده‌اند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا