دانستنی‌های سلامتی

عفونت قارچی: انواع قارچ در بدن و نحوه جلوگیری ز رشد آن‌ها در بدن

عفونت قارچی
۵+

عفونت قارچی نشانه وجود یک قارچ است که می‌بایست حتما به طور دقیق درمان شوند در غیر این صورت در بدن می‌مانند و بدن را آلوده می‌کنند. با دانستن علائم عفونت قارچی باید نوع عفونت و قارچ را تشخیص داده تا بتوانید به درمان مناسب و به موقع برای آن اقدام کنید.

قارچ هایی که در بدن انسان وجود دارند، برخی بی خطر و برای سلامتی ضروری هستند. برخی دیگر نیز بسیار خطرناک می‌باشند و به سلامتی آسیب‌های جدی می‌رسانند.

در بدن انسان انواع مختلفی از قارچ‌ها وجود دارد. اما تنها قارچ‌های خطرناک هستند که منجر به عفونت‌های بسیار شدید می‌شوند و البته آن‌ها نیز به کمک دارو، برطرف شده و درمان خواهند شد.

در ادامه نت‌نوشت به شما علائم عفونت قارچی را خواهد گفت.

چند نوع قارچ در بدن انسان وجود دارد؟

Candida albicans: نوعی قارچ است که در پوست و غشای مخاطی همه انسان‌ها وجود دارد.

این قارچ در مقادیری بی ضرر است. اما زمانی که رشد بیش از حد داشته باشد نتایج ویرانگری خواهد داشت. مخمرها تحت کنترل باکتری‌های سالم بدن نگهداری می‌شوند اما در صورتی که این باکتری‌ها همراه با غذا مخصوصا گوشت که حاوی آنتی بیوتیک است فعال شود، شروع به رشد بی رویه خواهند کرد.

این مخمر به کمک برخی از مواد غذایی مانند شکر، غذاهای تخمیر شده، سرکه، کربوهیدرات و بسیاری از غذاهای دیگر رشد می‌کند و بسته به افزایش سطح سموم، موجب اختلالاتی در بدن می‌شود.

Aspergillus: نوع دیگری از قارچ یافت شده در بدن است که می‌تواند از طریق دهان و بینی در هنگام استنشاق وارد بدن شود. نشانه‌های عفونت قارچی سرفه، خس خس سینه و تب است. در صورتی که عفونت حاصل از این قارچ شدید باشد بر سایر اعضا مانند مغز، پوست و استخوان تاثیر می‌گذارد.

یک نوع دیگر قارچ Cryptococcus neoformans است: این قارچ در خاک آلوده به فضولات پرندگان یافت می‌شود. این قارچ می‌تواند از طریق دهان و بینی وارد بدن شود و از نشانه‌های عفونت قارچی عفونت ریه است. این عفونت سبب سرفه‌های شدید و درد ناحیه قفسه سینه می‌شود.

Cryptococcus neoformans: در خاک هایی یافت می‌شود که مدفوع خونی و پرنده وجود داشته باشند. این خاک‌ها شامل اسپوریا همان هاگ هستند. این هاگ‌ها در معرض استنشاق انسان قرار می‌گیرند. از نشانه‌های عفونت قارچی تب و سرفه و درد بدن و علائم آنفلونزا است.

با رشد قارچ‌ها چه اتفاقاتی در بدن رخ می‌دهد؟

هنگامی که سطح یک مخمر در بدن زیاد می‌شود اثرات آن بسته به نوعش در طول زمان، بدتر شده و بر روی سلامت جسم و روح تاثیر خواهد گذاشت.

به منظور شناسایی قارچ می‌بایست نوع عفونت را بشناسید و علائم عفونت قارچی را ارزیابی کنید. علائم قابل رویت رشد قارچ بر روی ناخن‌ها و یا پوست مشاهده می‌شود. قارچ‌های انگشتی، اگزما، پسوریازیس، ریزش مو از جمله نشانه‌های عفونت قارچی هستند.

علائم دیگری مانند سوزش معده، یبوست، التهابات معده، اسهال، تنفس بد بو، خشکی دهان، نوسانات خلقی، اضطراب، افسردگی، سوزش چشم، تکرر ادرار و سردرد‌های شدید نیز از علائم عفونت قارچی می‌باشند.

بیشتر بخوانید: نفخ شکم در زنان که غیر عادی است

چگونه رشد عفونت قارچی در بدن را کنترل کنیم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای کنترل سطح مخمر در بدن، تغییرات رژیم غذایی است. آن چه که می‌خورید در رشد قارچ تاثیر می‌گذارد پس بهتر است از مواد غذایی که رشد قارچ را متوقف می‌کند مصرف کنید.

برای دوری از عفونت قارچی غذاهای شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای آن از غذاهای ارگانیک استفاده کنید. مواد غذایی را در روغن نارگیل طبخ کنید.

سیر، زنجبیل، کدو تنبل و جلبک دریایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زمانی که رشد قارچ در بدن شما متوقف شود شما احساس بهتری خواهید داشت و این انرژی حاصل از سلامتی حتما برای شما محسوس خواهد بود.

منبع +

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    mahdi

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ at ۱۸:۰۴

    ممنون از مطلب خوبتون

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا