تلفن همراه

گوگل مخفیانه یک استارتاپ انگلیسی را خریده تا با نمایشگر ارتعاشی صفحه نمایش را به اسپیکر تبدیل کند!!

نمایشگر ارتعاشی

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدتی است که گوگل در سکوت خبری، استارتاپ Redux را خریداری کرده است. این استارتاپ انگلیسی که در سال ۲۰۱۳ در کمبریج تاسیس شده است، روی تکنولوژی با عنوان نمایشگر ارتعاشی متمرکز شده است که سطوحی مانند نمایشگر تلفن همراه را به کمک ارتعاش به بلندگو تبدیل کند. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۰

بر اساس گزارش بلومبرگ، مدتی است که گوگل در سکوت خبری، استارتاپ Redux را خریداری کرده است. این استارتاپ انگلیسی که در سال ۲۰۱۳ در کمبریج تاسیس شده است، روی تکنولوژی با عنوان نمایشگر ارتعاشی متمرکز شده است که سطوحی مانند نمایشگر تلفن همراه را به کمک ارتعاش به بلندگو تبدیل کند. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

مشخص نیست گوگل این شرکت را چه زمانی و یا با چه مبلغی خریداری کرده است، اما به گفته وبگاه Crunchbase این خرید در ماه اوت سال گذشته اتفاق افتاده است.

 

گوگل مخفیانه یک استارتاپ انگلیسی را خریده است که به کمک ارتعاش، نمایشگر گوشی تان را به اسپیکر تبدیل می کند!!

این استارتاپ انگلیسی برخی از فن آوری های مربوط به صدا و لمس در دستگاه های تلفن همراه را توسعه داده است، اما هرگز آنها را در محصولات عمده مصرفی قرار نداده است. بررسی هایی که در سال گذشته از تبلت ساخته شده توسط شرکت به عمل آمده نشان می دهد علاوه بر این که صفحه نمایش این تبلت به عنوان یک بلندگو عمل می کند، در عین حال نمایشگر آن از بازخورد لمسی برای تقلید احساس دکمه ها استفاده می کند.

بازخورد لمسی در واقع انتشار لرزش هایی کوچک است که احساس فیزیکی به انگشتان ما القاء می کند. هر انگشت دارای چندین گیرنده لامسه است که به مغز اجازه می دهد جزئیات بازخورد انتشار یافته توسط دستگاه را تفسیر کند.

نمایشگر ارتعاشی

نمایشگر ارتعاشی

نمایشگر ارتعاشی محصول این شرکت، کیفیت صدای مطلوبی دارد و بازخورد لمسی آن باعث می شود که احساس تاچ منحصر به فردی داشته باشید، به طوری که هیچ گاه در گوشی های دیگر مشابه آن را ندیده اید.

برای گوگل، که یک شرکت متعهد به اثبات خود در دنیای سخت افزار است، جاذبه چنین فن آوری واضح است. تبدیل نمایشگر به اسپیکر کمک می کند فضای داخل گوشی های هوشمند برای اجزای دیگر مانند باتری های بزرگ تر آزاد شود. نمایشگرهای با بازخورد لمسی میتوانند یک بازار فروش منحصر به فرد برای دستگاههای شرکت ارائه دهند – همانند صفحه نمایش لمسی سه بعدی (۳D touch ) آیفون های شرکت اپل.

گوگل مخفیانه یک استارتاپ انگلیسی را خریده است که به کمک ارتعاش، نمایشگر گوشی تان را به اسپیکر تبدیل می کند!!

ندکو ایوانف مدیر عامل شرکت Redux در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۶ گفت: “ما می توانیم در تلفن های همراه نمایشگر را به یک اسپیکر با کیفیت بالا تبدیل کنیم، که نیاز به یک بلندگو جاسازی شده را از بین می برد. این امر علاوه بر امکان تولید محصولات ضد آب، نیاز به حفره های بلندگو را حذف کرده و فضای آزادی در گوشی ایجاد می کند و از همه مهمتر، کیفیت صوت را بهبود می بخشد. ”

نمایشگر ارتعاشی

نمایشگر ارتعاشی

این تکنولوژی بر اساس تکنیک موج خمشی بنا شده است که به طور دقیق موج های سونیک و ساب-سونیک را در سطوح صاف یا منحنی کنترل می کند. این تکنیک می تواند منجر به تولید اسپیکری با کیفیت بالا شود و در عین حال یک بازخورد قابل تنظیم برای یک مختصات خاص بر روی دستگاه، پنل، فرمان یا حتی جوی استیک ایجاد کند.

این تکنولوژی علاوه بر دستگاه های تلفن همراه می تواند در لوازم خانگی، وسایل نقلیه و حتی صنعت هوا و فضا مورد استفاده قرار گیرد، در واقع می توان آن را تقریبا به هر دستگاه دلخواهی افزود.

هنوز مشخص نیست که برنامه گوگل برای این فناوری چیست، اما در صورت موفقیت آن، انقلابی در صنعت اسمارت فون ها به وجود خواهد آمد.

منبع: theverge

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا