دانستنی‌های سلامتی

سرنوشت نوزادی با قلب بیرون از بدن چه شد؟ !

نوزادی با قلب بیرون از بدن

یک نوزاد دختر که با قلبی بیرون از بدن به دنیا آمد پس از انجام عمل جراحی برای بازگردانی قلب به جای خود توانست جان سالم به در ببرد و زنده بماند.

۱+

احتمالا در ماه‌های اخیر از اخبار تولد نوزادی با قلب بیرون از بدن شنیده اید. در نت‌نوشت امروز به سرنوشت این نوزاد پس از عمل جراحی خواهیم پرداخت.

نوزادی با قلب بیرون از بدن

نوزادی با قلب بیرون از بدن به دنیا آمد پس از انجام عمل جراحی برای بازگردانی قلب به جای خود توانست جان سالم به در ببرد و زنده بماند.

این نوزاد با «اکتوپیا کوردیس» یا «نابجایی قلب» متولد شد، بیماری‌ای نادر که موجب رشد قلب خارج از بدن می‌شود. این بیماری باعث می‌شود که قسمتی از قلب و یا حتی کل آن بیرون از قفسه سینه و بر روی سینه، گردن و یا شکم قرار گیرد. جالب است بدانید که نوزادانی که با چنین وضعیتی پای به دنیا می‌گذارند کمتر از ۱۰ درصد شانس زنده ماندن دارند.

والدین این نوزاد، هنگامی که نوزادشان ۹ ماهه بود از طریق سونوگرافی از بیماری نوزادشان مطلع شدند. به آن‌ها گفته شد که قلب بچه و قسمتی از شکم او در خارج از بدن او آغاز به رشد کرده‌اند.

اما سونوگرافی ۱۶ ماهگی خبر خوبی به آن‌ها داد. شکم به جایگاه اصلی خود بازگشته بود اما همچنان قلب در بیرون از بدن در حال فعالیت بود. با این حال، به واسطه‌ی یک آزمایش خون دریافته شد که خطر ابتلا به بیماری‌های کروموزومی اندک است. در همین زمان بود که امیدی تازه در قلب والدین این نوزاد پدیدار شد و به همین دلیل برآن شدند که برای دخترشان، تا آن‌جا که می‌شود، مبارزه کنند و تاب آورند هر آن‌چه که می‌توان و می‌باید تاب آورد.

اما در عین آن که والدین این نوزاد دلگرم شده بودند و به واسطه‌ی امیدی که در قلب‌شان پدیدار شده بود درصدد برآمده بودند که تا سر حد توان خود برای زنده ماندن دخترشان تقلا کنند، در قلب پزشکان امیدی نبود و آن‌چنان به زنده ماندن این دختر امیدوار نبودند. در همین راستا دکتر فرانسیس بولاک به شبکه‌ی سی‌ان‌ان می‌گوید: «مشکلات بسیاری وجود داشت. او ممکن بود به اختلالات و بیماری‌های دیگری دچار شود».

اما مشکلی پیش نیامد. در ۲۲ نوامبر، نوزاد را به بخش سزارین تحویل دادند تا خطر ابتلا به عفونت کاهش یابد و همچنین از  خطراتی که قلب نوزاد را تهدید می‌کرد جلوگیری شود. نوزاد به دنیا آمد و پس از تولد در یک کیسه‌ی پلاستیکی استریل قرار گرفت تا خطر عفونت او را تهدید نکند.

مشکل مربوط به سینه‌ی کودک مشکلی بزرگ نبود اما قرار دادن قلب در جایگاه خودش امری چالش‌برانگیز بود. اما به هر حال، این دخترک تحت سه عمل جراحی قرار گرفت و دست آخر عمل او با موفقیت همراه شد. اکنون او در حال بهبودی است و توانسته نخستین فردی باشد که از چنین عملی جان سالم به در می‌برد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا