موسیقی

تحلیل آلبوم To The Bone تا استخوان اثر استیون ویلسون

آلبوم To The Bone تا استخوان اثر استیون ویلسون

پس از انتظار فراوان علاقه مندان به موسیقی پروگرسیو راک, آلبوم پنجم “استیون ویلسون” با نام”To The Bone” (تا استخوان) توسط کمپانی”Caroline International”در تاریخ ۱۸ آگست انتشار یافت.

۳+

پس از انتظار فراوان علاقه مندان به موسیقی پروگرسیو راک, آلبوم پنجم استیون ویلسون Steven Wilson با نام To The Bone (تا استخوان) توسط کمپانی”Caroline International“در تاریخ ۱۸ آگوست انتشار یافت.
“استیون ویلسون” امروزه از شناخته شده ترین و فعال ترین شخصیت های موسیقی پروگرسیو راک می‌باشد. مجله گاردین که وی را معتاد به کار نامیده است، امسال آلبومی متفاوت از چندین منظر منتشر کرد. موسیقی او عموما در ژانر راک پیشرو یا همان پراگرسیو راک همراه با عناصر الکترونیک و اتمسفری غالبا تیره و کدر است. در ادامه با بررسی آلبوم To The Bone با نت نوشت همراه باشید.

آلبوم To The Bone

او اولین تجربیاتش را با اجرا همراه با گروه دهه هفتادیه انگلیسی “ژاپن” در کنار “ریچارد باربیری” و “دیوید سیلوین” آغاز نمود. پس از مدتی گروهی تحت عنوان “درخت جوجه تیغی” تشکیل داد که در طی سال های کار گروه، آلبوم های بسیار تاثیر گذار و صاحب سبکی را منتشر کردند که نظرِ منتقدین و مجلات موسیقی را به آنان جلب کرد. در کنار آن ویلسون با “تیم بونس” و “آویو گفن” دو پروژه متفاوت دیگر با نام های No-Man و Black Field را کار کرد.

بیشتر بخوانید: مروری بر آلبوم IS THIS THE LIFE WE REALLY WANT ؟ از راجر واترز

آلبوم To The Bone “تا استخوان” نسبت به آلبوم های پیشین وی تفاوت هایی دارد هم از نظر فرم، ساختار و هم از نظر محتوا و متن. این آلبوم با ایده‌های آثار ایندی پاپ دهه ۸۰ مانند “پیتر گابریل” و “کیت بوش” شکل گرفته است و در آن از ارکستر زهی و همین طور اصوات الکترونیک استفاده شده است. می‌توان گفت که یکی از مشخصه های موسیقی ویلسون دوری کردن از هر نوع کلیشه و استفاده از ایده و کانسپت متفاوت در آثار اوست. تنوع در ریتم و تمپو همچنین گوناگونی در بافت و رنگ صدا باعث می‌شود تا قطعه های آلبوم با اینکه با هم پیوستگی دارند و مانند اپیزود های یک داستان عمل می‌کند، کنتراست نمایانی را در بین قطعه‌ها بشنویم.

بیشتر بخوانید: نگاهی به آلبوم حرمان با صدای امید نعمتی

از دیگر نقاط قوت آلبوم To The Bone ضبط این پروژه بوده که توسط “پال استیسی” در انگلستان کار شده واز نظر کیفیت های شنیداری بسیار دقیق و تفکیک شده است. رادیو موسیقی Planet Rock تا استخوان را ستوده و در بین آلبوم های بیشمار امسال به این آلوم امتیاز کامل ۵ را داده است.

To The Bone “تا استخوان” را می‌توان از آلبوم‌های مهم و قوی امسال دانست. اهمیت این آلبوم از آن جایی نمایان می‌گردد که در جهان امروزه موسیقی، سال به سال ارزش معنایی رو به پسرفت می‌رود و با سرعت هرچه تمام به سمت یک تجارت صرف در حرکت است. این چنین آثاری می‌تواند مثالی برای تداوم فرم و محتوا در یک آلبوم موسیقی باشد.

پیشنهاد شنیدنی: exit music از radiohead ، شانسی دوباره برای فرار رومئو و ژولیت

پیشنهاد شنیدنی: Hello از Evanescence ، مرثیه ای برای رویدادی انکار ناپذیر، برای خواهر

پیشنهاد شنیدنی: Childhood Dream از Anathema یادگاری از کودکی با آناتما

پیشنهاد شنیدنی: Train از Younger Brother

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا