رپرتاژ آگهی

نگاهی به برنامه‌‌های شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن در اروپا

۰

در ایران اپراتورهای مختلف همراه اول و ایرانسل و رایتل وجود دارند و برای تهیه سیم کارت دائمی یا اعتباری می‌تونید به نمایندگی‌های اون‌ها سر بزنید و سیم‌کارت خودتون رو خریداری کنید. از اپلیکیشن‌‌ها یا مغازه‌‌های مختلف شارژ سیم‌کارت همراه اول و … بخرید یا و بسته اینترنت شبانه یا روزانه و ماهانه خریداری کنید. اما در سایر کشورها این شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تلفن و … متفاوت هستن که لازم است قبل از مسافرت‌ یا مهاجرت با آن‌ها آشنا بشید. هر شرکت حاملی – شرکتی که تلفن، تلگراف و سایر امکانات مخابراتی را تهیه می‌کند -در اروپا برنامه‌‌های مختلفی دارد، که ما برخی از این برنامه‌ها را برای راهنمایی شما لیست کرده‌ایم. این برنامه‌ها عبارتند از:

تی موبایل

چند سال پیش T-Mobile وقتی شروع به ارائه داده بین‌المللی رایگان و نامحدود و پیام کوتاه و تماس بین‌المللی ارزان در همه برنامه‌‌های خود کرد، برخی از عناوین خبری را به خود اختصاص داد. این امر T-Mobile را به گزینه‌ای بسیار محبوب برای مسافرانی که به دنبال خدمات ارزان قیمت بودند، تبدیل کرد. البته در مورد تی موبایل انتظار سرعت و اینترنت سریع را نداشته باشید، زیرا در بیشتر اوقات فقط اتصال ۲G یا شاید ۳G دریافت می‌کنید. با این حال همین سرعت کم هم برای کارهای اساسی، قابل استفاده است. اگر سرعت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید یک طرح ارتقا یافته خریداری کنید. به وب سایت T-Mobile مراجعه کنید.

اسپرینت

در پاسخ به T-Mobile، اسپرینت شروع به ارائه داده‌‌ها و متن بین‌المللی و نامحدود رایگان و تماس بین‌المللی ارزان ($ ۲۰ / دقیقه) در تمام برنامه‌‌های خود کرد. سرعت داده‌‌های اسپرینت همیشه ۲G است؛ اما می‌توانید برای راه‌اندازی داده‌‌های خود به سرعت ۳G، ارتقا یابید. البته اگر به ۴G عادت داشته باشید، ۲G برای شما بسیار کند است؛ اما برای کارهای اساسی کافی است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Sprint مراجعه کنید.

اگر سرعت ۳G می‌خواهید، باید برنامه Sprint Global Roaming Speed ​​Pass را ارتقا دهید:

۱ روز – ۱۰۰ مگابایت با ۱۵ دلار.

۷ روز – ۲۰۰ مگابایت با ۲۵ دلار

۱۴ روز – ۵۰۰ مگابایت با ۵۰ دلار

VERIZON

Verizon در واقع گزینه‌‌ مقرون به صرفه‌ای برای مسافران بین‌المللی ندارد. تمام برنامه‌‌های آن گران است و شما واقعاً اطلاعات زیادی نمی‌گیرید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت Verizon مراجعه کنید.

TravelPass

با ۱۰ دلار اضافی در روز می‌توانید برنامه عادی خود را انتخاب کرده و از آن در اروپا استفاده کنید. در اولین ۵۰۰ مگابایت داده، سرعت ۴G دریافت می‌کنید؛ اما پس از آن سرعت کاهش می‌یابد.

AT&T

AT&T بسیار شبیه Verizon است، بنابراین از این شرکت هم انتظار داده‌‌های بین‌المللی ارزان یا مکالمه / متن را نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت AT&T مراجعه کنید.

AT&T International Day Pass

با ۱۰ دلار اضافی در روز می‌توانید برنامه AT&T موجود خود را بگیرید و از آن در اروپا استفاده کنید. البته قبل از آن اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی از داده‌ای استفاده نکنید، زیرا این هزینه بصورت خودکار ۱۰ دلار در روز است.

AT&T Passport

طرح AT&T Passport  بالغ بر ۴۰ دلار در ماه  است. با این حال، شما فقط ۲۰۰ مگابایت داده برای کل ماه دریافت می‌کنید – که تقریباً چیز زیادی نیست. علاوه بر این، مکالمات تلفنی ۱ دلار در هر واحد است؛ اما پیامک رایگان است.

آیا شما حتما به یک طرح داده نیاز دارید؟

پاسخ کوتاه: نه. شما احتمالاً می‌توانید با استفاده از WiFi رایگان که در کافی شاپ‌ها، رستوران‌‌ها و مکان‌‌های مختلف بسیار رایج است، کنار بیایید. بسیاری از اوقات تا زمانی که به خوابگاه / آپارتمان برگردیم نیازی به استفاده از اینترنت نداریم.

پاسخ طولانی: سخت است؛ اما قابل انجام است. یافتن Wi-Fi رایگان در اکثر شهرها نسبتاً آسان است، اما همیشه فوق‌العاده راحت، قابل اعتماد یا سریع نیست – بعلاوه، با ترک شهرهای بزرگ / متوسط ​​، میزان دسترسی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

بهترین مکان‌‌هابرای یافتن Wi-Fi رایگان مک دونالد (برخی از آنها باعث می‌شوند ابتدا چیزی خریداری کنید)، استارباکس، کافه‌‌ها و هاستل‌‌ها/ هتل‌‌ها هستند.

 

با این حال بیشتر ما عمدتاً از اینترنت برای Google Maps و برای جستجوی رستوران‌‌ها در حالی که مشغول کار هستیم (به ویژه ناهار) استفاده می‌کنیم. دسترسی سریع به اینترنت برای این کار، می‌تواند باعث راحتی کار ما شود. هر چند بعضی مواقع ممکن است شما نیازی به دسترسی به اینترنت نداشته باشید؛ اما در کل داشتن آن بسیار خوب است.

همچنین دسترسی به پیام کوتاه و خدمات تلفنی بسیار خوب است. به عنوان مثال، ما معمولاً در آپارتمان‌های Airbnb اقامت می‌کنیم و در بسیاری از مواقع برای تعیین زمان ورود، باید با میزبانان تماس گرفته و یا آن را پیامک کنیم. ما همچنین رزرو شام را از طریق تلفن انجام می‌دهیم. غیر از این دو مورد، ما به ندرت از تلفن استفاده می‌کنیم؛ اما باز هم می‌گویم داشتن آن بسیار خوب است.

آیا باید یک برنامه داده تهیه کنید؟

پاسخ این است: اگر فقط چند تماس برقرار می‌کنید یا چند پیام کوتاه می‌فرستید و از داده‌‌های بسیار بسیار کمی استفاده می‌کنید، احتمالاً بهترین کار این است که در حین استفاده، هزینه را پرداخت کنید. شاید آنچه را که دریافت می‌کنید کمی گران باشد؛ اما از خرید یک برنامه و پرداخت آن ارزان‌تر است.

اگر می‌خواهید از داده‌‌های محدودی برای استفاده روزمره استفاده کنید، منطقی است که یک برنامه ارزان قیمت تهیه کنید – ضمن اینکه نظارت دقیق بر استفاده از داده‌‌های خود نیز داشته باشید.

نکاتی برای استفاده از WiFi و / یا پایین آوردن میزان استفاده از داده‌‌های شما

احتیاط: آسان است که ناآگاهانه مقدار زیادی شارژ

داده را از دست بدهید؛ زیرا بسیاری از برنامه‌‌ها از داده در پس زمینه استفاده می‌کنند. فیس بوک، ایمیل، اینستاگرام، اسنپ چت … همه اینها بطور مداوم از داده‌‌ها در طول روز استفاده می‌کنند بدون اینکه شما از آن مطلع شوید.

به همین دلیل من تلفن خود را در حالت هواپیما قرار می‌دهم زیرا این کار همه داده‌‌ها را غیرفعال می‌کند (اما GPS هنوز در حالت هواپیما کار می‌کند). همچنین می‌توانید وارد تنظیمات شوید و دسترسی به داده‌‌هارا برای هر برنامه جداگانه غیرفعال کنید. من وارد می‌شوم و غیر از Google Maps و Yelp همه را خاموش می‌کنم، بنابراین وقتی حالت هواپیما را خاموش می‌کنم، این دو برنامه تنها برنامه‌هایی هستند که از داده استفاده می‌کنند. پس از پایان کار، حالت هواپیما را دوباره روشن می‌کنم.

برنامه‌‌های آفلاین: از بسیاری از برنامه‌‌هامی‌توان به صورت آفلاین استفاده کرد، بنابراین لازم نیست نگران خورده شدن تمام داده‌‌های خود باشید. به عنوان مثال، CityMaps2Go و MapsWithMe دو برنامه خوب نقشه آفلاین شهر هستند. اساساً، شما نقشه شهر را بارگیری می‌کنید و سپس برنامه از عملکرد GPS داخلی برای تعیین مکان شما استفاده می‌کند. این برنامه‌‌ها باعث صرفه جویی در هزینه و استرس شما می‌شوند، بنابراین قبل از اینکه در خارج از کشور باشید حتماً آنها را بارگیری کنید.

تماس از طریق  WhatsApp: وای‌فای یک برنامه عالی برای تماس رایگان و پیام‌‌های متنی است. برنامه‌‌های دیگر Skype و Google Voice هستند.

نکات و مشاوره‌‌های دیگر

آیا برای برقراری تماس و پیامک فقط یک گوشی خاموش می‌خواهید؟ بهترین شرط شما این است که پس از حضور در اروپا، یک سیمکارت اعتباری ارزان خریداری کنید. قیمت آنها معمولاً ۱۰ تا ۲۰ دلار است و ۵ تا ۱۰ دلار اعتبار دارند. در صورت لزوم می‌توانید اعتبار اضافه کنید.

مطمئن‌ترین راه برای خریدهای آنلاین از طریق برنامه داده شماست – نه Wi-Fi.

قراردادهای داده‌ای بلند مدت در اروپا وجود دارد، اما به طور کلی فقط در دسترس شهروندان اروپایی است.

نکته پایانی اینکه سیم کارت‌‌هادر اندازه‌‌های مختلف ارائه می‌شوند، بنابراین مطمئن شوید که تلفن شما به کدام اندازه نیاز دارد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا