تلفن همراه

نگاهی به دو گوشی Moto Z2 Force و Z2 Play؛ همه آنچه باید راجع به این دو گوشی بدانید!

گوشی Moto Z2 Force

موتورولا پس از معرفی سری Z و تولید مدل‌هایی با این نام در سال ۲۰۱۶، در ادامه گوشی‌های “Z2 Force” و “Z2 Play” را نیز روانه بازار کرد. در ادامه به بررسی بیشتر Z2 Force خواهیم پرداخت.

۱+

موتورولا پس از معرفی سری Z و تولید مدل‌هایی با این نام در سال ۲۰۱۶، در ادامه گوشی‌های “Z2 Force” و “Z2 Play” را نیز روانه بازار کرد. در ادامه به بررسی بیشتر این دو گوشی خواهیم پرداخت.

ظرفیت باتری کمتر نسبت به نسخه‌های سال  گذشته

گوشی Moto Z2 Force

گوشی Moto Z2 Force

موتورولا ظرفیت باتری هر دو گوشی را نسبت به مدل‌های سال گذشته کاهش داده است. Z Force از یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره میبرد، حال ظرفیت باتری Z2 Force به ۲۷۳۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است.

Moto Z Play نیز با ویژگی‌هایی چون پردازنده بسیار کارامد اسنپ دراگون ۶۲۵ و باتری ۳۵۱۰ میلی آمپر ساعتی خود توانست در میان کاربران شناخته شود. این گوشی نیز اگرچه در مدل سال ۲۰۱۷ خود از پردازنده اسنپ دراگون ۶۲۶ سود برده، اما ظرفیت باتری آن به ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. باتری Z Play 2017 با هر شارژ قادر است تا یک روز را دوام بیاورد، اما عملکرد آن هرگز به پای نسخه ۲۰۱۶ نخواهد رسید.

عملکرد بسیار عالی نرم افزاری

موتورولا چند سالی است که به دلیل “ویژگی‌های مینیمالیستی رابط کاربری” خود شناخته شده و این مهم در محصولات سال ۲۰۱۷ آن نیز ادامه داشته است. این رابط کاربری بر روی نسخه “وانیل اندروید” ساخته شده که البته ویژگی‌هایی کلیدی به آن اضافه گشته و میتواند نظر مثبت کاربران را جلب کند.

بدنه محکم با یک اشکال بزرگ

گوشی Moto Z2 Force

گوشی Moto Z2 Force

Moto Z2 Force از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده که یکی از سخت‌ترین آلومینیوم‌های موجود است. شیشه نمایشگر این گوشی از نوع ” ShatterSheild” بوده که مقاومت خوبی در برابر ضربه‌های وارده دارد. با این حال یک اشکال مهم در رابطه با نمایشگر Z2 Force وجود دارد. قسمت بالای نمایشگر ShatterShield از جنس پلاستیک بوده که اگرچه غیرقابل شکستن است، اما استعداد بالایی برای خراشیده شدن دارد!

بهره مندی Z2 Force از دوربین دوگانه

گوشی Moto Z2 Force

گوشی Moto Z2 Force

همچون بسیاری از پرچمداران که اخیراً با دوربین دوگانه به بازار عرضه شده‌اند، Z2 Force نیز از دوربینی دوگانه بهره میبرد که اولین گوشی موتورولا با دوربین دوگانه است. در حالی که لنز دوم دوربین الجی و آیفون به ترتیب از نوع “زاویه گسترده” و “تله فوتو” بوده، لنز دوم موتورولا دارای “سنسور سیاه و سفید” میباشد. این امر سبب میشود تا عکس‌های لنز رنگی با جزئیات سیاه و سفید لنز دوم ترکیب شده و به این ترتیب جزئیات بیشتری را شاهد باشیم. متأسفانه هیچ کدام از لنزهای این گوشی از “لرزشگیر اپتیکال” بهره نبرده و کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده توسط آنها چنگی به دل نمیزند.

موتو مود

گوشی Moto Z2 Force

گوشی Moto Z2 Force

موتورولا به کاربرانش وعده داده بود تمام ویژگی‌های ” Moto Mod” که در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند، بر روی نسخه‌های سال ۲۰۱۷ نیز موجود خواهد بود و به درستی به این وعده خود نیز عمل کرد. هر “mod” عرضه شده در سال ۲۰۱۶ بر روی گوشی‌های جدید نیز در دسترس بوده و در کنار آن، “مدهای” عرضه شده در سال ۲۰۱۷، بر روی گوشی‌های سال گذشته نیز در دسترس بوده است. در حالی که بعضی از این موارد همچون “بلندگوهای بلوتوث” و “شارژر قابل حمل” تنها تکراری از نسخه‌های موجود هستند، اما مواردی چون “دستیار صوتی الکسا” و “دوربین ۳۶۰ درجه” مدهایی جدید محسوب میشوند.

اندروید Oreo

موتورولا هنگامی که به عنوان عضوی از گوگل فعالیت میکرد، رکوردی منحصر به فرد در دریافت به روزرسانی‌ها را به نام خود ثبت کرد. به صورتی که گوشی Moto X به روزرسانی‌ها را حتی زودتر از گوشی Nexus دریافت میکرد. با این حال پس از خریداری این شرکت توسط لنوو، این رویه تغییر کرده است. متأسفانه گوشی‌های موتورولا در چند مدت اخیر، دیگر به سرعت قبل به روز رسانی‌ها را دریافت نکرده‌اند. همچنین سرعت پشتیبانی از گوشی‌ها به خصوص گوشی‌های پایین رده و میان رده به حد زیادی کاهش یافته است. با این حال، موتورولا اعلام کرده است که گوشی‌های Moto Z و سری Z2 در سال ۲۰۱۸ به اندروید Oreo به روز رسانی خواهند شد.

مقایسه با دیگر رقبا

گوشی Moto Z2 Force

گوشی Moto Z2 Force

با توجه به کاستی‌های موجود در Moto Z2، هنگامی که آن را با گوشی‌های هم رده مقایسه کنیم، شانسی را برای آن قائل نخواهیم بود. باتری Moto Z2 در مقایسه با HTC U11 ظرفیت کمتری دارد. در مقایسه با گلکسی اس ۸ دوربین ضعیف‌تری داشته، در برابر نفوذ آب مقاوم نبوده، باتری کوچکتر و طراحی قدیمی‌تری داشته و فاقد جک هدفون است. با این حال Z2 دارای رابط کاربری زیبایی بوده و کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از قابلیت‌های Moto Mod ظرفیت باتری را افزایش داده و همچنین مقاومت بدنه را بیشتر کنند.

نظر شما در رابطه با این گوشی موتورولا چیست؟ نظر خود را در مورد این گوشی با ما به اشتراک بگذارید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا