تلفن همراه

بررسی و مقایسه سری A و S سامسونگ در کنار یکدیگر

مقایسه سری A و S سامسونگ

در حالی که برخی از تولیدکنندگان تلفن های همراه همچون اپل، هر ساله تنها تعداد معدودی پرچمدار را معرفی و عرضه میکنند، شرکت های دیگری همچون سامسونگ نیز وجود دارند که بازه ای متغیر از گوشی های رده پایین تا پرچمدار را در هر سال به طرفدارانشان معرفی میکنند.

۱۲+

در حالی که برخی از تولیدکنندگان تلفن های همراه همچون اپل، هر ساله تنها تعداد معدودی پرچمدار را معرفی و عرضه میکنند، شرکت های دیگری همچون سامسونگ نیز وجود دارند که بازه ای متغیر از گوشی های رده پایین تا پرچمدار را در هر سال به طرفدارانشان معرفی میکنند. در این مطلب به مقایسه سری A و S سامسونگ خواهیم پرداخت، با نت نوشت همراه باشید.

مقایسه سری A و S سامسونگ

سامسونگ موفق شده است که با گوشی های رده A و به خصوص A5 نگاه های زیادی را به سوی خود جذب کرده و به موفقیت های خوبی نیز در این زمینه دست یابد. پرچمداران سری S سامسونگ همیشه تأثیری به خصوص را بر روی میان رده های سری A داشته اند. بنابراین دیدن این موضوع چندان عجیب نیست که طراحی گوشی A5 2017 بسیار متأثر از پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی S7 میباشد. از این رو مقایسه سری A و S سامسونگ چندان دور از ذهن نیست!

بیشتر بخوانید: تفاوت سری A و J سامسونگ : کدام یک را انتخاب کنیم؟

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

گوشی Galaxy S8 سامسونگ نیز به دلیل صفحه نمایش منحنی و کم حاشیه که بخش عمده ای از پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است شناخته شده میباشد. حال چنانچه سامسونگ قصد داشته باشد که راه گذشته را در پیش بگیرد، انتظار استفاده از این نوع نمایشگرها در گوشی های سری A سال ۲۰۱۸ چندان دور از انتظار نیست. قابل توجه است که در سال جاری میلادی، تولیدکنندگان اقدام به استفاده از نمایشگرهایی کم حاشیه در گوشی های خود نموده اند که آیفون X، پیکسل ۲ ایکس ال، LG V30 و G6 از این قبیل میباشند، پس ادامه این روند در سری A میتواند تصمیمی درست از سوی سامسونگ تلقی شود.

گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸

در مقایسه سری A و S سامسونگ باید گفت مسئله دیگری هم مطرح است و آن هم اینکه چنین نمایشگرهایی در حال حاضر، تنها بر روی پرچمداران سامسونگ در دسترس بوده و استفاده از آن در گوشی های میان رده سری A، سبب میشود که این ویژگی دیگر مختص به پرچمداران سامسونگ و در نتیجه متمایزترین ویژگی آنها در نظر خریداران نباشد!

ممکن است همین موضوع سبب شود که سامسونگ از استفاده از این نوع نمایشگر در سری A چشم پوشی کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ، کدامیک را بخریم ؟

تعدادی از افراد که قصد تجربه بازی های بسیار سنگین و… را دارند، گوشی های قدرتمند و پرچمدار را گزینه ای مناسب برای خود میدانند، حال آنکه استفاده اکثر کاربران از تلفن همراه به مواردی چون شنیدن موسیقی، گشت و گذار در اینترنت، تماشای ویدئو، تماس و… محدود بوده که نیازی به گوشی های گران قیمت پرچمدار نخواهند داشت. حال با توجه به این موضوع، گوشی های سری A در چه جایگاهی قرار میگیرند؟

گلکسی A5

گلکسی A5

اگرچه در مقایسه سری A و S سامسونگ ممکن است به نظر برسد که گوشی A5 2017 برای تمام کاربران مناسب خواهد بود، اما میتوانیم بگوییم که این گونه نیست. در حقیقت سرعت این گوشی به اندازه S7 نبوده و از نظر عملکرد و به خصوص در هنگام اجرای بازی های سنگین، هرگز به گوشی های سری S نخواهد رسید. نباید فراموش کنیم که A5 میان رده ای قدرتمند بوده که میتواند نیازهای مختلف اکثر کاربران را برطرف کند و نباید آن را با گوشی های پرچمدار مقایسه کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی اندروید ۲۰۱۸

با این حال احتمالی مبنی بر این وجود دارد که سامسونگ در طراحی گوشی های سری A سال ۲۰۱۸، گوشی S8 را مدنظر قرار داده و از نمایشگری خمیده و کم حاشیه در این گوشی ها استفاده کند، که البته این مهم میتواند به افزایش نهایی قیمت گوشی منجر شود.

نظر شما درباره تفاوت گوشی های سری A و S سامسونگ چیست و چه انتظاری را از گوشی های سری A در سال ۲۰۱۸ دارید؟

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    Khaluddin

    ۹ مرداد ۱۴۰۰ at ۲۱:۲۰

    معلوماتی که در بالا ارائه داشتید را اکثرا همه افراد میدانند ولی ما به دنبال معلومات آزمایش شده و مقایسه شده از نظر تمام جزئیات داریم که متاسفانه این ویژه گی در این معلومات وجود نداشت

    ۴+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا