خودرو

نگاهی به نسل جدید تایرهای بدون باد میشلن؛ ترکیبی از فناوری چاپ سه بعدی و مواد قابل تجزیه زیستی!

تایر بدون باد میشلن
۱+

شرکت تایرسازی میشلن، که سابقه ای ۱۲۸ ساله در تولید تایرهای مختلف را دارد، در رویدادی که این هفته در مونترال کانادا برگزار شد، از طرح اولیه تایرهای مفهومی جدید خود رونمایی کرد.

تایر بدون باد میشلن

تایر بدون باد میشلن

گفته میشود این تایر که از فناوری ساخت پرینت سه بعدی بهره میبرد، گزینه ای مناسب برای خودروهای خودران در آینده خواهد بود. اما مسئله مهمی که وجود دارد، این است که میشلن، چگونه موفق به ساخت این نوع تایرها خواهد شد؟

تایر بدون باد میشلن

تایر بدون باد میشلن

این تایر از مواد زیستی و تجزیه پذیری همچون کاغذ، چوب، ضایعات الکترونیکی و پلاستیکی، پارچه و… ساخته شده است و مجهز به سنسورهای RFID میباشند که میتوان به وسیله آنها، به صورت لحظه ای بر روی عملکرد تایرها نظارت داشت.

ترِی گِتیس معاون اجرای میشلن در زمینه تحقیق و توسعه در این باره میگوید: “ما اطمینان داریم که این ترکیب تایر و چرخ، با ساختار منحصر به فرد خود، علاوه بر اینکه توانایی حمل بار را داشته، سواری خوبی را نیز برای سرنشینان به همراه خواهد داشت. این طرح مفهومی، یک راه حل ایده آل برای آینده است.”

از مزایای تایرهای بدون باد، میشود به عدم صرف کردن وقت برای تعمیر لاستیک، کاهش انتشار CO2 و رانندگی پایدارتر اشاره کرد.

تایر بدون باد میشلن

تایر بدون باد میشلن

این اولین تایرهای بدون باد میشلین نیست، پیش از این نیز این شرکت تایرهای بدون باد Twheel را معرفی کرده بود، که در حال حاضر، در وسیله های نقلیه کوچک و کم سرعتی همچون ماشین های چمن زنی استفاده میشود.

تایر بدون باد میشلن

تایر بدون باد میشلن

گتیس اذعان میکند که در حال حاضر، تمام امکانات لازم برای ساخت این نوع تایرها را در اختیار ندارند، اما پیش بینی میکند که با تحقیق مداوم، تولید آنها تا سال ۲۰۲۳ میسر خواهد شد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا