خودرو

نگاهی به پژو ۵۰۸، نو رسیده‌ی شیک و جذاب در خیابان های ایران

پژو 508
۰

پژو ۵۰۸ در گروه خودروهای سدان شهری قرار میگیرد، اگرچه امروزه بازار خودروهای کراس اوور و شاسی بلند بسیار داغ شده است و این مدل خودروها سهم به خصوصی از فروش را به خود اختصاص داده اند، پژو با ساخت این خودرو امکاناتی خوب را در کنار قیمتی مناسب عرضه داشته و سعی دارد گزینه ای مناسب برای خرید را پیش روی خانواده ها قرار دهد.

در زیر به ویژگی ها و قیمت این خودرو در بازار ایران میپردازیم:

اتاق پژو ۵۰۸، کیفیت بالا و فضای کافی

پژو ۵۰۸ به مقداری بزرگتر از پژو ۴۰۷ و تا حدودی کوچکتر از ۶۰۷ بوده، با این حال اتاقک خودرو بزرگتر از ۲ خودروی دیگر میباشد. پژو اتاق ۵۰۸ را به منظور جایگزینی برای خودروهای ۴۰۷ و ۶۰۷ ساخته است. این اتاقک اساساً شبیه به اتاق پژو ۴۰۷ بوده، اما خصوصیاتی را نیز از خودروی Citroen C5 گرفته است، به همین دلیل این دو، در بخش های مشابه امتیازی تقریباً یکسان را دریافت نموده اند.

پژو 508

طراحی پژو ۵۰۸

طراحی ۵۰۸ بسیار زیبا بوده و بر خلاف دیگر خودروهای پژو که در چند سال اخیر نوآوری جالبی را در آنها شاهد نبودیم با خودرویی خاص مواجه هستیم که تحسین هرکسی را وا میدارد. پژو در قسمت جلویی خودرو تصمیم به استفاده از چراغ های بزرگ FullLED گرفته و همچنین جلو پنجره کشیده و کاپوت خودرو برجسته میباشد که ظاهری تنومند را به بیننده القاء مینماید. با این وجود، در قسمت عقب خودرو خبری از این الگو نبوده و با طراحی ساده تری از جانب پژو مواجه هستیم. این خودرو تقریباً ۱۴۸۰ کیلوگرم وزن داشته که وزنی متوسط در رده ی خودروهای سدان شمرده میشود.

پژو 508

پژو 508

رانندگی با پژو ۵۰۸، یک سواری خوب

پژو همیشه برای سیستم کنترل (Handling) اتومبیل هایش تحسین شده است، و اکنون پژو در این مدل ترکیبی از کنترل خوب و راحتی را به مصرف کنندگان عرضه داشته است. پژو اقدام به استفاده از سیستم تعلیق متفاوتی کرده که سیستم هیبریدیِ الکترو-هیدرولیکی نام داشته و با آنچه از سیستم تعلیق در مدل های مشابه موجود در بازار دیده ایم متفاوت است.

علاوه بر این خانواده هایی که علاقه ی زیادی برای سفر با اتومبیل دارند، میتوانند بدون کمترین دغدغه ای از سفرشان لذت ببرند. زیرا پژو با عایق گذاری خاص خود سبب شده است که دیگر، سرنشینان کوچکترین صدایی از موتور خودرو، صدای باد یا صدای آزار دهنده ی دیگری را نشنوند.

پژو508

پژو۵۰۸

موتور پژو ۵۰۸

پژو۵۰۸، در مدل های دیزلی ۱٫۶ لیتری، ۲ لیتری و ۲٫۲ لیتری پا به بازار خواهد گذاشت که مدل های مختلف از قدرت های خروجی متفاوتی برخوردار هستند و بسته به نوع میتوانند اپشن های مختلفی را شامل شوند.

مدل ۱٫۶ لیتری، قدرتی معادل ۱۱۵ اسب بخار داشته و از نوعی سیستم میکروهیبریدی بهره میبرد که سبب میشود ۱۰% صرفه جویی بیشتر را در هنگام توقف و شروع به حرکت مجدد خودرو را شاهد باشیم. این مدل به سیستم جعبه دنده اتوماتیک مجهز است.

مدل ۲٫۲ لیتری، ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشته و در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. به نظر میرسد این مدل تنها با جعبه دنده اتوماتیک در دسترس خواهد بود.

مدل ۲ لیتری قدرتی بین ۲ مدل قبلی داشته و در مدل های ۱۴۰ و ۱۵۰ اسب بخار BlueHDI و ۱۶۳ اسب بخار موجود خواهد بود.

پژو508

پژو۵۰۸

فن آوری های پژو ۵۰۸

از نظر فناوری با خودرویی بسیار خوب طرف هستیم. یک مانیتور لمسی ۷ اینچی، ترمز دستی برقی، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم کمکی پارک، نمایشگر هدآپ و سیستم تشخیص نقطه کور همگی برای کمک رسانی به راننده طراحی شده اند.

علاوه بر این صندلی ها ی خودرو دارای ماساژور بوده، گرم کن و پشتی قابل تنظیم داشته و چرم مرغوب ناپا ترامونتان در ساخت آن به کار برده شده است.

پژو508

پژو۵۰۸

پژو508

پژو۵۰۸

امنیت در پژو ۵۰۸

از نظر امنیت با خودرویی ۵ ستاره رو به رو هستیم. طبق آزمایش های ایمنی، ۵۰۸ توانسته امتیاز ۹۰% ایمنی برای بزرگسالان، ۸۷% برای کودکان و ۹۷% برای دستیارهای ایمنی خود را به دست بیاورد.

علاوه بر این پژو سیستمی را مدنظر قرار داده تا در هنگام هر گونه خرابی، بلافاصله با مرکز تماس اضطراری پژو تماس گرفته تا در سریعترین زمان ممکن به شما کمک رسانی شود.

شرایط فروش پزو ۵۰۸ در ایران

پژو ۵۰۸ اتوماتیک در رنگ هاى سفید، نقره ای و مشکی عرضه خواهد شد  و قیمت تمام شده ی این خودرو از سوی ایران خودرو ۱۷۹میلیون تومان تعیین شده است که به این قیمت باید هزینه های مالیات شماره گذاری، عوارض شهرداری، مالیات ارزش افزوده و بیمه را اضافه کرد.

نتیجه گیری

پژو ۵۰۸ خودرویی است که در مقایسه با  مدل های هم رده از قیمت مناسبی برخوردار است. سیستم کنترل خودرو، طراحی، اتاقک خودرو همگی در کنار هم سبب شده اند که با خودرویی خوب مواجه باشیم.

اما باید به این نکته توجه داشت که مدل عرضه شده در ایران استاندارد یورو ۵ داشته و به این علت دیگر در بازار اروپا عرضه نخواهد شد زیرا خوروهای عرضه شده در اروپا، باید دارای استاندارد یورو ۶ باشند.

از رقیب های این خودرو میتوان به تویوتا کمری، کیا اپتیما، سوناتا، هوندا آکورد و رنو تالیسمان اشاره کرد که به این لیست باید خودروهای چینی را نیز اضافه نمود. در آخر باید منتظر ماند و دید این خودرو چه جایگاهی را در میان بازار ایران و طرفداران پژو پیدا خواهد کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا