تلفن همراه

بررسی Mate 10 پرچمدار جدید هواوی؛ رقیبی قابل توجه برای آیفون!

بررسی Mate 10

هواووی ماه ها بود که در مورد پرچمدار بعدی خود یعنی Mate 10 سخنان زیادی را به زبان آورده و آن را به نوعی قاتل آیفون خوانده بود.
حال طی مراسمی که در شهر مونیخ آلمان برگزار شد، هواووی از سه نسخه مختلف Mate ۱۰ رونمایی کرد. این سه نسخه مختلف به ترتیب مدل ۵٫۹ اینچی، مدل ۶ اینچی Pro و نسخه دیگر Pro با نام Porsche Design میباشند.

۱+

هواوی ماه ها بود که در مورد پرچمدار بعدی خود یعنی Mate 10 سخنان زیادی را به زبان آورده و آن را به نوعی قاتل آیفون خوانده بود. حال طی مراسمی که در شهر مونیخ آلمان برگزار شد، هواووی از سه نسخه مختلف Mate ۱۰ رونمایی کرد. این سه نسخه مختلف به ترتیب مدل ۵٫۹ اینچی، مدل ۶ اینچی Pro و نسخه دیگر Pro با نام Porsche Design میباشند. در ادامه با بررسی Mate 10 با نت نوشت همراه باشید.

بررسی Mate 10

پیش از بررسی Mate 10 باید گفت هر سه گوشی موسوم به Mate 10 مجهز به جدیدترین تراشه اختصاصی هواوی یعنی Kirin 970 میباشند. این تراشه هشت هسته ای بوده و قدرتی معادل ۲٫۶ گیگاهرتز داشته و واحد پردازش عصبی و پشتیبانی از هوش مصنوعی از دیگر خصوصیات آن است. از دیگر خصوصیات میت ۱۰ نیز، میتوان به پشتیبانی از دو سیمکارت و نسخه ۸ اندروید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به Mate 10 Pro ؛ پرچمداری مقتدر و البته فهمیده!

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 10 Pro ؛ غولی برای رقابت در بازار جهانی!

هواووی میت 10

هواووی میت ۱۰

طبق گفته هواوی، Mate 10 در شناخت اجزای تصاویر دو برابر سریعتر از آیفون ۸ و بیش از ۲۵ برابر سریعتر از گلکسی اس ۸ میباشد.

از  ویژگی های سیستم روی چیپ (SoC) آن میتوان به مواردی چون یک مودم LTE پیشرفته، پردازنده ای جهت بهبود عملکرد سنسور دوربین (به منظور افزایش کیفیت تصاویر) و پشتیبانی از سرعت دانلود تا ۱٫۲ گیگابایت بر ثانیه اشاره کرد. به علاوه هر دو سیمکارت قابلیت این را دارند که به صورت همزمان از اتصال ۴G بهره ببرند.

در بررسی Mate 10 باید توجه داشت که وجود حاشیه اندک در اطراف صفحه نمایش، سبب شده است تا نسبت نمایشگر به بدنه Mate 10 به صورت قابل توجهی بیشتر از IPhone 8 باشد. همچنین با توجه به نمایشگر بزرگ و نسبت تصاویر ۱۸:۹ آن، میت ۱۰ این اجازه را به کاربر میدهد تا دو برنامه را در کنار یکدیگر اجرا نموده و به صورت همزمان از آنها بهره ببرد.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 10 Porsche Design یک تازه وارد جنگجو !

mate 10 pro Porsche Design

mate 10 pro Porsche Design

از خصوصیات میت ۱۰ میتوان به ۴ گیگابایت حافظه رم (۶ گیگابایت در مدل Pro)، حداقل حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی که با یک بار شارژ تا دو روز دوام خواهد آورد و رسیدن میزان شارژ باتری به ۵۸% تنها در ۳۰ دقیقه شارژ اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه در بررسی Mate 10 ، می توان به تقویت بسیار عالی صدای ارسالی در هنگام تماس صوتی اشاره کرد و این به آن معناست که زمانی که کاربر حتی در حال صحبت با میزان صدایی بسیار پایین است، شخص حاضر در آن سوی خط قادر خواهد بود به آسانی و به وضوح سخنان او را متوجه شود.

علاوه بر این، کاربر میتواند میت ۱۰ را با استفاده از USB-C یا HDMI به صفحه نمایشی خارجی متصل کرده و با استفاده از “موس” و “کیبورد” به کنترل آن بپردازد. در این حالت، اعلان ها بر روی نمایشگر خارجی نمایش داده نشده و کاربر میتواند برای مدت ۳ از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: تراشه KIRIN 970 به مغز هواوی Mate 10 و Mate 10 Pro اینگونه قدرت فهم و ادراک می دهد!

هواووی میت 10

هواووی Mate 10

اگرچه قطعات داخلی هر سه گوشی میت ۱۰ مشابه بوده، اما در بعضی از جنبه ها تفاوت هایی بین مدل استاندارد و دو مدل دیگر پرو وجود دارد. که این نکته نباید در بررسی Mate 10 از قلم بیفتد.

میت ۱۰ استاندارد

نمایشگر ۵٫۹ اینچی مدل استاندارد از نوع HDR LCD بوده و نسبت تصاویر و رزولوشن آن، به ترتیب ۱۶:۹ و ۲K 1080*2048 پیکسل میباشد. در این مدل به نسبت حاشیه های بیشتری در بالا و پایین گوشی وجود دارد و به علاوه شاهد حضور جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری می باشیم. اما مدل استاندارد گواهی IP67 را نداشته و به آن معناست که در برابر نفوذ آب مقاوم نمی باشد.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشخصات Mate 10 و Mate 10 Pro ؛ صفحه نمایش بزرگتر طراحی باریک‌تر + هوش مصنوعی

 میت ۱۰ Pro و Porsche Design edition Pro

صفحه نمایش دو مدل پرو ۶ اینچی بوده و از نوع OLED میباشد. نسبت تصاویر و رزولوشن در نمایشگر آنها نیز به ترتیب ۱۸:۹ و Full HD+ 1080*2160 پیکسل میباشد.

هواووی میت 10 پرو

هواووی Mate 10 پرو

در ادامه بررسی Mate 10 با توجه به تفاوت اندک در نمایشگر این دو گوشی با مدل استاندارد، شما میتوانید که رنگ مشکی واقعی را در آنها ببینید. همچنین وجود حاشیه کمتر در بالا و پایین نمایشگر و گواهی IP67 که به معنای مقاومت گوشی در برابر نفوذ آب برای مدت ۳۰ دقیقه و در عمق ۱ متری است، از دیگر خصوصیات آنها است.

دوربین

هواووی میت 10 پرو

هواووی Mate 10 پرو

هواووی دوربین میت ۱۰ را با همکاری شرکت Leica ساخته است. این دوربین مجهز به یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و یک سنسور رنگی ۱۲ مگاپیکسلی بوده و گشودگی ۱٫۶ دریچه دیافراگم، لرزش گیر اپتیکال و فوکوس اتوماتیک هیبریدی ۴ در ۱ از ویژگی های قابل توجه آن است.

دوربین هر دو مدل پرو و استاندارد عملکردی سریع داشته و قادر به ثبت تصاویری باکیفیت هستند. جزئیات عکس های گرفته شده با آنها حتی در شرایط نوری نامناسب نیز بسیار خوب است.

تراشه هوش مصنوعی به دوربین کمک می کند تا ۱۴ حالت مختلف را از صحنه هایی مختلف همچون حیوانات خانگی، پرتره، شرایط کم نور و غذا را شناسایی کرده و به طور خودکار پارامترهای عکس برداری را برای گرفتن عکس هایی خوب از آنها تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Mi Mix 2 و OnePlus 5 : مروری بر پرچمداران کمپانی‌های نوظهور چینی!

میت ۱۰ یک گوشی قابل توجه

هواووی میت 10 پرو

هواووی میت ۱۰ پرو

در انتهای بررسی Mate 10 باید گفت هواوی توضیح میدهد که در میت ۱۰ ویژگی را در نظر گرفته است که با رفتار کاربر بهینه شده و با یک استراتژی خاص، سبب میشود باتری تلفن همراه تا ۲۰٪ طول عمر بیشتری داشته باشد. با توجه به کیفیت چشمگیر ساخت، دوربین فوق العاده و تراشه هوش مصنوعی، میت ۱۰ واقعاً دارای قدرت کافی برای رقابت با آیفون میباشد. با این وجود باید منتظر ماند و دید که هواووی چگونه با توسعه دهندگان برای استفاده از واحد پردازش عصبی (NPU) همکاری میکند.

قیمت در نظر گرفته شده برای فروش میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پرو Porsche Design به ترتیب ۸۲۵، ۹۴۳ و ۱۶۴۷ دلار میباشد.

بیشتر بخوانید: قوی ترین باتری گوشی به کدام گوشی‌های موجود در بازار است؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا