علمی

هایپرلوپ چیست ؟ حمل و نقل در آینده نزدیک، روی زمین با سرعت فضا رفت و آمد خواهیم کرد!

ایلان ماسک مخترع نامداری که این روز ها نامش را می توان در صدر اخبار تکنولوژی یافت، سیستم بسیار جالبی را برای حمل و نقل انسانها در دنیای رو به جلوی ما پیشنهاد میدهد. این پیشنهاد بسیار شبیه کارتون ها و فیلم های تخیلی ایست که در آنها شاهد جابجایی انسانها درون ‌ریل های فضایی و شیشه ای با سرعت های بالا بوده ایم.

۱+

ایلان ماسک مخترع نامداری که این روز ها نامش را می توان در صدر اخبار تکنولوژی یافت، سیستم بسیار جالبی را برای حمل و نقل انسانها در دنیای رو به جلوی ما پیشنهاد میدهد. این پیشنهاد بسیار شبیه کارتون ها و فیلم های تخیلی ایست که در آنها شاهد جابجایی انسانها درون ‌ریل های فضایی و شیشه ای با سرعت های بالا بوده ایم. در ادامه با توضیح اینکه هایپرلوپ چیست ؟ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: یخ های ۷۲۰٫۰۰۰ ساله درباره ی تغییرات آب و هوای زمین چه اطلاعاتی به ما می دهند!

هایپرلوپ چیست ؟

هایپرلوپ” اصطلاح رایجی ست که برای این سیستم به کار میرود. این اسم نشئت گرفته از نحوه‌ی عملکرد آن میباشد. در پاسخ به این سوال که هایپرلوپ چیست ؟ باید گفت هایپرلوپ کابینی بسیار شبیه ترن های پرسرعت دارد با این تفاوت که در فضایی لوله مانند اتفاق می افتد. این حرکت سریع به وسیله‌ی نیروی مغناطیسی ایجاد می شود. این نیرو باعث ایجاد خلا در اطراف کابین شده و اصطکاک را تا حد زیادی پایین می آورد. و در نتیجه سرعت ایده آل و رویایی ما را ممکن میسازد.

بیشتر بخوانید: دانشمندان بدون استخوان، DNA انسان های باستانی را مرور می کنند!

هایپرلوپ چیست ؟

هایپرلوپ چیست ؟

هایپرلوپ تلاش های زیادی در راستای تبدیل این رویا به واقعیت برداشته است و اتفاقا آزمایش اخیر خود در مقیاس واقعی را با موفقیت انجام داده است.

در ابتدا برای سنجش این تکنولوژی برای مرحله پایلوت طول یک مایل در نظر گرفته شده بود، اما این شرکت طول ۵۰۰ متر را برای آزمایش خود در نظر گرفت و مدعی شد که توانسته است با ایجاد خلا کامل در داخل تیوب کابین را برای مدت زمان ۵٫۳ ثانیه به وسیله‌ی نیروی مغناطیسی به حالت شناور در بیاورد. همچنین به شتابی نزدیک ۲g و سرعت ۷۰ مایل بر ساعت برساند.

بیشتر بخوانید: ذخیره عکس و gif در DNA یک باکتری زنده ؛ ایده و حرکتی انقلابی در ذخیره دیتا

در ادامه شرح پاسخ برای پرسش هایپرلوپ چیست ؟ باید گفت پروژه هایپرلوپ در کنار اعلام آزمایش، تصاویری از اندازه‌ی واقعی پوسته‌ی بیرونی کابینی که برای تست های آینده استفاده خواهد شد را منتشر کرد و مدعی شد که شرکت برای رسیدن به سرعت حدود ۲۵۰ مایل بر ساعت در آینده تلاش می کند.

بنیانگذار و مدیر اجرایی Hyperloop Oneشروین پیشه ور“، کارآفرین و سرمایه گذار ایرانی تبار مستقر در ایالات متحده در توضیح این پروژه گفت: ‘ Hyperloop One با موفقیت به انجام رسیده است. کاری که تاکنون کسی انجام نداده است. ما در اصل آسمان را درون یک لوله شبیه سازی کردیم، درست مانند اینکه شما در ارتفاع ۲۰۰٫۰۰۰ فوت در آسمان در حال پرواز باشید. برای اولین بار در ۱۰۰ سال اخیر سیستم حمل و نقل جدیدی معرفی می شود که در نوع خود منحصر به فرد است. هایپرلوپ واقعی و حالا اینجاست.’

بیشتر بخوانید: خرس آبی ؛ این حیوان زشت و ترسناک پس از مرگ خورشید هم در کره زمین زنده می‌ماند!

با وجود انجام موفقیت آمیز این پروژه ی تحقیقاتی، هنوز فاصله ی زیادی تا انتقال مسافران با سرعت ۷۰۰ مایل بر ساعت وجود دارد. بسیاری معتقدند انجام این پروژه به صورت امن و موثر در مسیر طولانی غیر ممکن خواهد بود. به خصوص با توجه به اینکه لوله به چه میزان منعطف و قابل گسترش در شرایط مختلف عمل خواهد کرد.
اواخر سال گذشته مشخص شد که استفاده از هایپرلوپ برای اولین بار در دنیای واقعی می تواند از طریق یک سیستم طراحی شده در دوبی برای حمل و نقل در زیر آب و روی زمین استفاده شود.

در این مطلب سعی شد تا با جزییاتی به شرح پاسخ سوال ” هایپرلوپ چیست ؟ ” بپردازیم، اگر سوال یا پیشنهادی دارید در دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: این تتو طلایی انتقال داده روی پوست را ممکن می کند!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا