اخبار تکنولوژی

انتشار عکس و نام هکر ایرانی شبکه HBO و سریال Game of Thrones؛ بهزاد مصری یا سکوت وحشت!

هک HBO توسط هکر ایرانی بهزاد مصری
۵+

روز گذشته در خبرگزاری ها داشتیم که «هکرهای ایرانی مظنونان اصلی هک شرکت HBO و سریال «بازی تاج و تخت» هستند» و گفته شد که وزارت دادگستری امریکا در حال بررسی پرونده دست داشتن هکرهای ایرانی در هک شرکت HBO است اما نمی‌خواهد جزییاتی از پرونده لو برود.

اما دولت ترامپ تلاش می‌کند برخی پرونده‌های ضد ایران را رسانه‌ای کند تا از این طریق بتواند به کنگره فشار بیاورد. به نظر می‌رسد که وزارت دادگستری زیر بار نرفته است اما بالاخره جزییات بیشتری درباره پرونده هک شرکت HBO از سوی یک نهاد امنیتی امریکا منتشر شد.

هک شبکه HBO توسط هکر ایرانی

هک شبکه HBO توسط هکر ایرانی

گویا امروز FBI عکس و نام این هکر ایرانی ماجرای شرکت HBO و سریال «بازی تاج و تخت» را منتشر کرد. «جون کیم» جانشین دادستان فدرال منطقه جنوب نیویورک، در یک نشست خبری گفت «ب.م» با نام مستعار «سکوت وحشت» متهم به هک سیستم‌های تلویزیون HBO به قصد اخاذی است.

به گفته جون کیم؛ «بهزاد مصری» حدودا سی سال سن دارد و ساکن ایران است. وی از سوی مقامات قضایی ایالات متحده تحت تعقیب است و به محض خروج از ایران؛ دستگیر و محاکمه خواهد شد.

طبق اطلاعاتی که درباره این پرونده منتشر شده است؛ «بهزاد مصری» از مدیران شبکه HBO حدود ۶ میلیون دلار باج‌خواهی کرده است تا اطلاعاتی که درباره سریال‌های مهم این شبکه تلویزیونی و از جمله داستان سریال «بازی تاج و تخت» به دست آورده است را روی اینترنت منتشر نکند.

تصویر بهزاد مصری هکر ایرانی شبکه HBO

تصویر بهزاد مصری هکر ایرانی شبکه HBO

سکوت وحشت؛ بهزاد مصری

دادستانی  فدرال منطقه جنوب نیویورک اعتقاد دارد این فرد به خاطر منافع شخصی اقدام به هک سیستم‌های تلویزیون HBO کرده است. این هکر مبلغ باج را به صورت بیت‌کوین درخواست کرده است تا راحت‌تر خرج کند و امکان تعقیب و ردگیری پول‌ها وجود نداشته باشد. بیت‌کوین؛ یک واحد پول دیجیتالی و اینترنتی رایج در برخی کشورها است که به خاطر ویژگی‌های رمزنگاری؛ قابلیت ردگیری ندارد.

اما شرکت HBO حاضر نشده است باج درخواست شده از سوی هکر ایرانی را بپردازد و وی یک سری از اطلاعات دزدیده شده از جمله داستان سریال «بازی تاج و تخت» و بخش‌هایی پخش نشده از سریال‌های مهم دیگر این شبکه تلویزیونی را در تابستان امسال منتشر کرده است.

در پرونده هکر ایرانی آمده است که پس از هک سیستم‌های HBO، به کارکنان این شرکت ایمیلی فرستاده که در آن نوشته شده بود: «سلام به همه بی‌عرضه‌ها! بله درسته! اچ‌بی‌او هک شده!… مراقب باشید سکته قلبی نکنید!!!»

دادستانی مدعی است این هکر قبلا هم اقدام به هک سایت‌های امریکایی کرده است و عضو گروه هکری موسوم به «ترک بلک هک سیکوریتی» است. همچنین؛ دادستانی اعتقاد دارد که این هکر با نیروهای امنیتی و نظامی ایران همکاری دارد و به درخواست آن‌ها به سایت‌های دولتی سراسر جهان حمله می‌کند.

کیفرخواست هکر ایرانی در روز ۲۱ نوامبر منتشر شده است و دادستانی در تلاش برای یافتن محل اختفای او و دستگیری و محاکمه‌اش در خاک امریکا است.

در حالی که رسم معمول در چنین پرونده‌هایی این است که تمامی اطلاعات سری بمانند تا بتوانند هکر را غافل‌گیر و دستگیر کنند؛ جای تعجب دارد که اکنون تمام اطلاعات این پرونده از جمله نام و عکس هکر مظنون؛ به طور رسمی منتشر شده است.

با وجودی که اطلاعات بیشتری درباره ادعای دست داشتن هکرهای ایرانی در ماجرای هک سیستم‌های تلویزیون HBO منتشر شده ولی هنوز شائبه‌هایی درباره سیاسی بودن این پرونده وجود دارد.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    dara

    ۲ آذر ۱۳۹۶ at ۱۶:۰۵

    ازتلگرام بهتر اگردارید بیاورید
    باعسل عسل دهن شیرین نمیشه
    مکالمه رایگان مردم با برنامه تلگرام رامسدود را کردید.

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا