تلفن همراه

این ماسک ۱۵۰ دلاری Face ID گوشی می تواند iPhone X را فریب دهد! +ویدیو

Face ID‌ Fooled

یک شرکت امنیت سایبری ویتنامی به نام Bkav ادعا می کند که توانسته تکنولوژی Face ID گوشی iPhone X را دور بزند. این ماسک طوری طراحی شده که بتواند دوربین TrueDepth این گوشی را فریب دهد و نتیجه این طراحی یک سر هیولاوار دورگه و وحشتناک است که انگار پوشش روی چشمها، دهان و بینی آن بریده شده است.

۲+

یک شرکت امنیت سایبری ویتنامی به نام Bkav ادعا می کند که توانسته تکنولوژی Face ID گوشی iPhone X  را دور بزند. این ماسک طوری طراحی شده که بتواند دوربین TrueDepth این گوشی را فریب دهد و نتیجه این طراحی یک سر هیولاوار دورگه و  وحشتناک است که انگار پوشش روی چشمها، دهان و بینی آن بریده شده است.

Face Id Fooled

Bkav می گوید که این ماسک از طریق ترکیبی از چاپ سه بعدی، گریم و تصاویر دو بعدی ساخته شده است. البته روی گونه‌ها و نواحی اطراف صورت که پوست زیادی دارد هم به طور ویژه کار شده است. بینی این ماسک هم از جنس سیلیکون ساخته شده است. در این ویدیو مشاهده خواهید کرد که چگونه ابتدا محقق شرکت Bkav آیفون را بوسیله اسکن چهره خودش باز می کند و بعد همین کار را با ماسک انجام می‌دهد، آن هم فقط با یک بار تلاش:

 شرکت Bkav که بلافاصله بعد از دریافت iPhone X  در پنج نوامبر کار بروی این ماسک را آغاز کرد، می گوید که  این ماسک بسیار ارزان (۱۵۰ دلار) تمام شده است. این یعنی اینکه این شرکت توانسته ظرف مدت یک Face ID را دور بزند. شرکت روی این نکته تاکید می کند که این تست فقط برای اثبات امکان‌ پذیر بودن این کار انجام شده و هنوز احتیاج به انجام بررسی‌ های بیشتری است.

Bkav در قسمت سؤالات متداول وبسایتش می گوید: بعضی افراد مثل رهبران کشورها و رؤسای کمپانی‌های بزرگ و اشخاص مهم و صاحب نفوذ باید از این مشکل با خبر باشند، زیرا گوشی‌های آنها ارزش هک شدن را دارد. هک کردن این دستگاهها برای افراد عادی دشوار ولی برای هکرهای حرفه‌ای بسیار ساده است.

کمپانی اپل چند هفته پیش یک راهنمای رسمی برای Face ID منتشر کرد که در آن تکنیکهایی که در این تکنولوژی برای تشخیص چهره به کار می رود را برای کاربران توضیح داد. در این راهنما اپل اعلام کرد که iPhone X از یک شبکه عصبی استفاده می کند که طوری برنامه ریزی شده که در بتواند تقلبها را تشخیص داده و در برابر آنها مقاومت کند و همچنین قادر باشد “در برابر تلاش برای باز کردن گوشی با استفاده از عکس یا ماسک از خود دفاع کند”. جوانا استرن از مجله وال استریت ژورنال سعی کرد که Face ID را با یک ماسک سیلیکونی که خودش ساخته بود، فریب دهد که موفق به این کار نشد.

Face ID‌ Fooled

یکی ار مقامهای اجرایی گوگل به نام فیل شیلر در مراسم معرفی iPhone X اشاره کرد که مهندسین شرکت اپل با ماسک سازان حرفه‌ای و گریمور‌های با تجربه هالیوود همکاری کرده‌اند تا جلوی هر گونه تلاش برای گول زدن Face ID را بگیرند.

او اضافه کرد: “مهندسین ما از ماسکهای واقعی برای تمرین دادن شبکه عصبی استفاده کردند تا از Face ID در برابر آنها دفاع کنند”. او در مورد این که آیا هیچ کدام از این ماسکها توانستند سیستم را شکست دهند یا نه چیزی نگفت. البته او اذعان کرد که هیچ سیستم محافظتی بیومتریکی شکست ناپذیر نیست و اعلام کرد که احتمال باز کردن قفل گوشی توسط یک فرد به طور اتفاقی ۱ در ۱۰۰۰۰۰۰ است که این رقم برای Touch ID ۱در ۵۰۰۰۰  بود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا