اخبار تکنولوژی

چرا وارث و معاون ارشد شرکت سامسونگ به جرم رشوه به ۵ سال حبس محکوم شد؟

فساد مالی وارث سامسونگ و زندانی شدن وی

قانون با کسی شوخی ندارد! حتی سامسونگ که یک پنجم تولید ناخالص و اقتصاد کره جنوبی را در اختیار دارد. وارث و معاون ارشد ریاست این شرکت با همکاری رئیس جمهور قبلی کره جنوبی دست به فساد بزرگی برای تثبیت موقعیت خود زد که در نهایت امروز برای همگان فاش شد.

۰

لی‌جی‌یانگ، وارث و معاون ارشد ریاست سامسونگ پس از رسوایی‌اش به دلیل رشوه دادن به مقامات دولتی از جمله پارک گون هه – رئیس جمهور سابق کره جنوبی – به ۵ سال زندان محکوم شد. به گزارش نیویورک‌تایمز، لی و چهار نفر دیگر از اعضای هیئت رئیسه این شرکت به دولت پارک گون هه ۶٫۴ بیلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

مجموعه تجاری سامسونگ یک پنجم اقتصاد کره جنوبی و بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد و پرداخت رشوه‌ها به منظور حمایت سیاسی دولت از ادغام دو شرکت تابعه این کمپانی بزرگ بوده است. این رسوایی باعث شد تا رئیس جمهور پیشین کره تفهیم اتهام شود و روند رسیدگی به پرونده فساد مالی که در آن افراد زیادی دخیل هستند تسریع شود.

قاضی پرونده در این رابطه گفت: «ماهیت این فساد، ارتباط غیرخلاقی سیاست و پول است. مردم انتظار دارند، رئیس جمهورشان به عنوان یک مقام ارشد در سایه قانون اساسی کشور به مردمش خدمت کند و از طریق فعالیتهای قانونی به رشد کسب‌وکارهای بزرگ و رونق اقتصادی کشور کمک کند. این موضوع منجر به آشکار شدن میزان صداقت و عدالت رئیس جمهور و بی اعتبار شدن ارزشهای اخلاقی سامسونگ – بزرگترین مجموعه تجاری کره جنوبی – خواهد شد.»

اغلب ما سامسونگ را بیشتر با محصولات الکترونیکش همچون گوشی‌های هوشمند و تلویزیون میشناسیم. البته بیشترین سود سامسونگ نیز از محل فروش این محصولات تامین میشود. اما این شرکت تنها به بخش الکترونیک محدود نمیشود و نقشی اساسی در زیرساختهای کره جنوبی، صنایع دفاعی، محصولات نمایشی، تولید پردازنده، حافظه‌های ذخیره سازی، سرویسهای پزشکی و تجاری دارد.

لی در طول جلسه دادرسی به نگهداری دارایی‌هایش به صورت غیرقانونی در خارج از کشور و همچنین شهادت دروغ خود اقرار داشته است. او اکنون مجرم شناخته شده و در حال حاضر مشخص نیست این حکم چه تاثیری بر حیات سامسونگ و آینده کاری آن خواهد داشت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا