رپرتاژ آگهی

وسایل مورد نیاز سفر های جاده ای

۰

یکی از متداول ترین و محبوب ترین روش های سفر در کشورمان سفر از طریق مسیر های جاده ای می باشد. این مسافرت های جاده ای شامل گردش یک روزه کوتاه در اطراف شهر محل زندگی مان تا مسافرت های جاده ای چند روزه با اتوبوس یا خودروی شخصی را در بر می گیرند. اما برای این که در سفر های این چنینی مسافرت و گردشی شیرین و خوش داشته باشیم لازم است تا مجهز گردش خود را آغاز کنیم و برای این منظور لازم است تا وسایل مورد نیاز سفرهای جاده ای را با خود داشته باشیم.

چه شما گردش خود را به تنهایی و با خودروی شخصی آغاز کنید چه با تور های یک روز و چند روزه  و چه با تهیه ی یک بلیط اتوبوس بد نیست لیستی از این وسایل جاده ای را که اماده کرده ایم مطالعه کنید و باخود به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: قیمت بلیط اتوبوس چگونه تعیین می شود؟

لیست کاملی از وسایل مورد نیاز مسافرت های جاده ای

بسته به این که مقصد ما در سفر چه مکانی است؟ چه آب وهوایی دارد؟ و مسافرت ما چقدر طول می کشد؟ وسایل مورد نیاز سفر نیز متغیر خواهد بود. همچنین معمولا در سفر های مختلف افراد وسایل بسیار ضروری را تهیه کرده و نسبت به دیگر اقلام مورد نیاز بی توجهی می کنند. این در حالی است که ممکن است فرد در شرایط بحرانی قرار بگیرد و وسیله مورد نیاز خود را به همراه نداشته باشید.  در ادامه این مطلب به وسایل مورد نیاز در سفرها ی جاده ای خواهیم پرداخت:

لباس مناسب هر فصل از ضروری ترین وسایل سفر

لباس از مهم ترین وسایل سفر است که در هر فصل متفاوت خواهد بود. اگر در تابستان سفر می کنید حتما از لباس های مناسب، منعطف، خنک و ترجیحا نخی استفاده کنید. همچنین اگر مقصد شما از سفر  تابستانی تان طبیعت گردی  می باشد و ممکن است شب را در طبیعت بمانید حتما با خود لباس اضافه نسبتا گرم همراه داشته باشید. علاوه بر این در صورتی که در سفرها و گردش های یک روزه خود احتمال می دهید در یکی از مقصد های گردشگری آب تنی داشته باشید حتما با خود یک دست لباس اضافی داشته باشید که در صورت نیاز  از آن استفاده کنید. از دیگر وسایل مورد نیاز و ضروری پوشیدن یک کفش مناسب و خوب است تا در طول سفر اذیت نشوید. اگر در زمستان سفر می کنید حتما با خود لباس گرم داشته باشید و در سفر های طولانی حداقل دو دست لباس به همراه ببرید تا در صورت نیاز اذیت نشوید. یادتان نرود حتما در انتخاب لباس برای مسافرت به فصلی که در آن قرار داریم و شهر مقصد خود توجه کنید.

لباس های مناسب خانم ها و وسایل مورد نیاز آن ها در مسافرت

اگر خانم هستید بهتر است در فصل تابستان از مانتو های نخی با قد متوسط استفاده کنید زیرا لباس های بلند باعث اذیت شدن شما می شود و ممکن است کمی دست و پا گیر باشد. همچنین می توانید از شال های نخی که لیز نیستند استفاده کنید. علاوه بر این در فصل زمستان می توانید با پوشیدن ژاکت های زمستانی با قد متوسط و پافر های بلند هم خود را گرم کنید و هم حسابی خوش پوش به نظر برسید. یادتان نرود حتما پد بهداشتی قرص های ضد تهوع و ..  را در طول سفر به همراه داشته باشید.

در سفر های زمینی از کوله استفاده کنیم یا چمدان؟

ازدیگر وسایل مهم در سفر های زمینی می توان به ان اشاره کرد این است که وسایل خود را در چمدان بگذاریم یا در کوله؟ برای داشتن یک سفر مهیج و سبک بهتر است که وسایل خود را در  یک کوله و یا چمدان جمع کنید تا بتوانید به سادگی سفر کنید. توصیه می کنیم که در سفرهای طولانی از چمدان برای حمل وسایل خود استفاده کنید و در کیفی کوچک وسایل ضروری خود را نگهداری نمائید تا لازم نباشد هربار چمدان خود را باز وبسته کنید. اما در سفرهای کوتاه دوستانه بهتر ان است که تمام وسایل خود را در کوله پشتی متوسط حمل کنید تا سبک و راحت به سفر خود ادامه دهید. حتما کوله و یا چمدان خود را متناسب با وسایل تان انتخاب کنید زیرا اگر وسایل شما دسته دسته شوند که بر خی در چمدان باشد و برخی در کوله و .. احتمال گم شدن آن ها و خستگی شما به جهت حمل وسایل مختلف و سنگین در سفر نیز بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: ارزانترین قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد

کیسه خواب از دیگر وسایل ضروری سفر

از دیگر وسایل ضروری سفر های جاده ای که سفر کردن را برای شما بسیار اسان تر و خوش تر می کند می توان به کیسه خواب اشاره کرد. در بازار انواع کیسه های خواب وجود دارند که می توانید هر یک از ان را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. به همراه داشتن کیسه خواب و ملزومات آن کمک می کند تا سفر آسوده تری داشته باشید. همچنین لازم است بدانید کیسه های خواب برای دما های متفاوت مختلف هستند. از بین انواع آن، بهترین کیسه خواب، کیسه خواب مستطیلی است که مناسب تمام فصول می باشد و  می توانید آن را برای فصل های مختلف تنظیم کنید. در صورت در دسترس نبودن کیسه خواب از به همراه داشتن بالشت مسافرتی و پتو غافل نشوید که در شب ها و یا در طول مسیر بسیار به درد شما خواهد خورد.

شب را در ایستگاه های میان راهی می مانید؟پس چادر مسافرتی را فراموش نکنید!

با خرید یک چادر مسافرتی می توانید در طول مسیر هر نقطه ای که امکانش بود توقف کرده و چند ساعتی را استراحت کنید. دقت داشته باشید که ما انواع مختلفی از چادر های مسافرتی را داریم ولی بهترین آن ها چادر های مسافرتی ضد آب هستند که می توان از آن در روز های بارانی نیز استفاده  کرد.

غذا و تنقلات و اجاق گاز مسافرتی را در سفر های جاده ای از یاد نبرید

در سفر های جاده ای معمولا به همراه داشتن غذا و تنقلات فاسد نشدنی بسیار با اهمیت است تا در طول مسیر ضعف نکنید.  همچنین به همراه داشتن این گونه مواد غذایی و تنقلات باعث می شود در مدت سفر از رستوران های بین شهری کمتر خرید کنید و در نهایت احتمال مسمویت غذایی خود را کاهش دهید.

بهترین غذا ها در سفر های جاده ای غذا های کنسرویی هستند. برای اماده شدن این نوع غذا ها کافی است آن ها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.  اجاق گاز های مسافرتی کوچک در این مواقع حسابی نجات بخش خواهند بود. پس از به همراه بردن یک اجاق گاز مسافرتی غافل نشوید. علاوه بر غذا های کنسرویی می توان به : میوه های خشک، انواع آجیل و مغزیجات، ذرت بوداده ، نودل، آبمیوه مدت دار اشاره کرد. به همراه داشتن یک فلاسک برای آب گرم و بطری آب نیز از اقلام ضروری سفر هستند. فراموش نکنید: قند یا شکر، چایی و قهوه را در طول سفر به همراه خود داشته باشید.

وسایل اشپزی در طبیعت و سفر

اگر هدف از سفر برای شما طبیعت گردی است که ممکن است چندین روز طول بکشد پس حتما با خود وسایل آشپزی  به همراه داشته باشید.  از جمله این وسایل آشپزی می توان به: یک ماهیتابه در اندازه متوسط، یک قابلمه در اندازه متوسط، یک عدد دم کنی، اجاق گاز سفری، کفگیرف ملاقه، قاض، چاقوف بسقاب، قهوه جوش یا کتری و .. اشاره کرد.

زیر انداز از وسایل لازم سفر

از دیگر وسایل ضروری و مهم در سفر های جاده ای به همراه داشتن زیر انداز است. اینکه زیر انداز شما چه اندازه باشد به نحوه سفر شما بستگی دارد. در سفر های گروهی بهتر است که زیر اندازتان کمی بزرگ تر باشد و در سفر های تک نفره و با جمعیت کم خب قطعا یک زیر اندازه کوچک نیز کفایت می کند. سعی کنید زیر اندازتان سبک و نرم باشد تا در حمل و نقل آن و هنگام نشستن دچار مشکل نشوید. زیر انداز مسافرتی مناسب برای مکان های مختلف متفاوت است برای مثال در سفر های کوهستانی بهتر است زیر اندازی منعطف تر و نرم تر با خود به همراه ببرید.

صندلی تاشو از دیگر وسایل مورد نیاز سفر

به همراه داشتن صندلی تاشو در سفر خیلی ضروری نیست اما به همراه داشتن آن در برخی مواقع می تواند بسیار کاربردی و کارساز باشد. این صندلی کمک می کند تا در طول سفر از نشستن بر روی زمین های بارانی و خیس و گیاهان مربوط خود داری کنید . البته اگر در سفر خود فرد مسنی  یا خانم باردار به همراه دارید حتما یک صندلی تا شو با خود ببرید تا در هنگام استراحت این افراد مجبور نباشند بر روی زمین بنشینند و از نشست و برخواست زیاد اذیت شوند و دچار درد کمر و پا بشوند.

 جعبه کمک های اولیه، ضروری ترین وسیله مسافرت

از دیگر وسایل بسیار مهم در طول سفر که نباید از به همراه داشتن آن غافل بشوید جعبه کمک های اولیه است که باید همه جا ان را به همراه خود داشته باشید تا در صورت رخ داد حادثه به توان از آن استفاده کنید.

وسایل خرده ریز ولی واجب در سفر که نباید فراموش کنید

برخی وسایل ضروری هستند که در هیچ دسته ای جا نمی شوند ولی از مهم ترین وسایل سفر می باشند. لیست کامل این وسایل ضروری را در زیر می توانید مشاهده کنید:

  • نخ وسوزن
  • فندک و ژل آتشزا
  • حشره کش
  • عینک افتابی و ضد افتاب
  • چراغ قوه
  • دسمال مرطوب، ژل شست وشوی دست، خمیردندان، مسواک و صابون، حوله سفری، پد بهداشتی
  • کلاه افتابگیر
  • مایع ظرق شویی، سفره یکبار مصرف، اسکاچ

وسایل اکترونیکی که در سفر نباید ان ها را فراموش کنید

از دیگر وسایلی که در طول سفر نباید فراموش کنیم وسایل اکترونیک ضروری است که ممکن است بی نهایت به ان ها محتاج شویم. از جمله این وسایل می توان به: شارژر موبایل، هدفون یا هندزفری، پاوربانک موبایل، پایه دوربین و دوربین اشاره کرد. توصیه می کنیم در مسافرت از حمل لپتاپ و وسایل این چنینی خود داری کنید تا تمرکز بیشتری بر سفر و تجربه زندگی واقعی داشته باشید.

 مدارک لازم در سفر های جاده ای

مدارک مورد نیاز در سفر های خارجی و داخلی و همچنین در سفر های گردشگری طبیعی با تور و دیگر انواع آن متفاوت است اما از مهم ترین مدارک لازم که تقریبا در تمام سفرها مشترک است می توان به ” کارت شناسایی ملی و یا هر کارت شناسایی دیگر و کارت پول” اشاره کرد. همچنین در دیگر انواع سفر ها مدارک مورد نیاز خارج از مدارک زیر نیستند: شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه، بلیط اتوبوس یا قطار ، کارت های اعتباری، مقداری پول نقدر، واچر رزرواسیون هتل.

وسایل مورد نیاز کودک در سفر های زمینی

اگر در سفر زمینی خود چه سفر با اتوبوس چه سفر با خودرو شخصی کودک خرد سال یا نوزاد به همراه خود دارید از حمل وسایل که در لیست زیر قرار داده ایم غافل نشوید: وسایل تعویض پوشک، نایلکس، دستکش، شانه، حوله حمام، دو دست لباس، پتو بچه، عروسک و مهم ترین وسیله بازی کودک، بطری آب بچه، شیر خشک، شیشه شیر، سرلاک، بیسکویت مادر، تنقلات، دارو‌های مورد نیاز و پستانک.

تمام وسایل ذکر شده از مهم ترین وسایلی بود که در طول سفر های جاده ای خود به ان نیازمند خواهید بود. شما به همراه بردن کدام وسیله را در سفر های جاده ای توصیه می کنید؟

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا