تلفن همراه

مروری بر امکانات اندروید ۸ ؛ گوگل چه چیزی برای ما تدارک دیده است؟!

امکانات اندروید ۸

با نزدیک شدن به زمان عرضه اندروید ۸ (Android Oreo)، تصمیم گرفته ایم به بررسی خصوصیات و امکانات اندروید ۸ این نسخه جدید سیستم عامل گوگل بپردازیم.

۰

با نزدیک شدن به زمان عرضه اندروید ۸ (Android Oreo)، تصمیم گرفته ایم به بررسی خصوصیات و امکانات اندروید ۸ این نسخه جدید سیستم عامل گوگل بپردازیم. بدون شک این نسخه از ویژگی هایی بهره برده است که تجربه ای لذت بخش تر را برای توسعه دهندگان و کاربران به ارمغان خواهد آورد. در ادامه با بررسی امکانات اندروید ۸ با نت نوشت همراه باشید.

امکانات اندروید ۸

این نسخه علاوه بر اینکه دقیق تر، سریع تر و بسیار قدرتمندتر از نسخه های پیشین بوده، دارای ویژگیهای خاصی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و گلکسی S8 پلاس ؛ سلطنت از آن کدام گوشی است؟

اندروید 8

اندروید ۸

راه اندازی سریعتر در اندروید ۸

از امکانات اندروید ۸ اینکه در این نسخه از اندروید ، سرعت بوت شدن دو برابر شده و به عنوان مثال: زمان صرف شده برای ریستارت شدن گوشی، نسبت به نسخه ی قبلی کمتر شده است.

پسورد منیجر برای اپلیکیشن ها

این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که در مرورگر کروم وجود داشته، اما گوگل در این نسخه، آن را برای سایر اپلیکیشن ها نیز، توسعه داده است. با این ویژگی از امکانات اندروید ۸ ، شما ابتدا یک “نام کاربری” و یک “گذر واژه” بر روی اپلیکیشن مورد نظرتان نهاده، سپس در دفعات بعدی برای ورود، باید آنها را وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین موبایل در سال ۲۰۱۷ متعلق به کدام گوشی پرچمدار است؟

قابلیت تصویر در تصویر

قابلیت Multi-Window (چند پنجره ای) در اندروید ۷ معرفی شد. حال این قابلیت، سیر تکاملی خود را طی کرده و در اندروید ۸ نسخه تکامل یافته تر آن را با نام Picture-in-Picture”” یا “PIP” یا “تصویر در تصویر” شاهد میباشیم.

از جمله مزایای PIP، میشود به این موضوع اشاره کرد که اگر در یک تماس تصویری قرار دارید یا در یوتیوب مشغول دیدن ویدئویی هستید، میتوانید این دو مورد را به صورت یک پنجره‌ی شناور در محیط گوشی باز گذاشته، و به انجام کارهای موردنظر خود با اپلیکیشن های دیگر بپردازید.

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از iPhone X ، راه حل‌های جدید برای کارهایی که با دکمه Home انجام میدادیم!

استفاده از اپلیکیشن های مختلف، بدون نیاز به نصب آنها

با این مورد از امکانات اندروید ۸ ، شما میتوانید بدون نیاز به نصب اپلیکیشن ها، آنها را از طریق مرورگر گوشی تجربه نمایید.

افزایش امنیت پلی استور

گوگل در میان امکانات اندروید ۸ ، برنامه ای جدید با نام ” Google Play Protect” را معرفی کرده است. این برنامه، نه تنها به اسکن کردن روزانه ۵۰ هزار برنامه مختلف در پلی استور پرداخته، بلکه برنامه ها و داده های دستگاه شما را نیز اسکن خواهد کرد.

اموجی های بیشتر با شکل و شمایلی جدید

این اموجی ها شکلی زیباتر از نسخه های پیشین اندروید داشته و شما با به روز رسانی گوشی به این نسخه، میتوانید از ۶۰ اموجی جدید اضافه شده نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شارژر سریع آیفون X ؛ متاسفانه برای بهره بردن از این امکان باید پول بیشتری پرداخت کنید!

اموجی جدید در اندروید ۸

اموجی جدید در اندروید ۸

آیکون های تطبیق پذیر

این آیکون‌های جدید، شرایطی را برای توسعه دهندگان به وجود آورده که آیکون برنامه آنها، تطبیق پذیری بیشتری با رابط کاربری داشته باشد. در واقع تولیدکننده‌های مختلف، می‌توانند طراحی منحصر به فرد آیکون را، با توجه به رابط کاربری هر گوشی انجام دهند.

بهبود اطلاعات قفل صفحه

نتیجه این بهبود این بوده که در اندروید ۸، “نوتیفیکیشن های برنامه های مختلف” و “نام برنامه” با فونتی بزرگتر بر روی نمایشگر به نمایش درآمده، تا دسترسی به آنها آسانتر و سریعتر شود. با این قابلیت، دیگر نیازی نمیباشد که برای دسترسی به اطلاعات، ابتدا قفل صفحه را باز کرده و بعد وارد برنامه شوید! این مهم، باعث کمتر مصرف شدن شارژ باتری نیز شده است.

بیشتر بخوانید: قیمت iPhone X در کشور های مختلف دنیا ؛ مردم کدام کشورها قیمت بیشتری خواهند پرداخت؟

مصرف پس زمینه

از دیگر امکانات اندروید ۸ ، شاهد تمرکز گوگل بر کاهش مصرف باتری از طریق کنترل اپلیکیشن های فعال در پس‌ زمینه هستیم. در واقع گوگل این کار را، با ایجاد محدودیت هایی برای “برنامه هایی که در پس زمینه فعال بوده” و “آنهایی که از سیستم مکان یاب گوشی استفاده میکنند”، انجام داده است.

قابلیت Deep Color

توسعه دهندگان با استفاده از “deep color”، میتوانند رنگهای قابل توجه تری را بر روی نمایشگر گوشی نمایش دهند. این به آن معناست که اپلیکیشن ها، تصاویر را با کیفیتی بهتر که البته تصنعی میباشد، ارائه خواهند داد.

فونت های بیشتر

گوگل مجموعه بزرگتری از فونت های مختلف را، برای اندروید ۸ در نظر گرفته است. لازم به ذکر بوده که این فونتها، در تمام برنامه ها، قابل استفاده خواهند بود.

بیشتر بخوانید: قاب شیشه ای آیفون ۸ و ۸ پلاس آنطور که اپل میگوید با دوام نیست! +ویدیو

کنترل بهتر فایل های نصبی

در اندروید ۸، دیگر نمی‌توان اپ‌هایی را که از منبعی جز گوگل پلی دانلود شده را به سادگی قبل نصب کرد. در نسخه های قبلی، چنانچه یک بار مجوز نصب برنامه ای را برای گوشی صادر میکردید، دیگر نیازی نبود که دفعات بعدی این کار را انجام دهید.

اما در اندروید O، باید برای نصب هر اپلیکیشن، مجوز جداگانه ای را صادر کرد، تا احتمال نصب بدافزارها بسیار کم شود.

پرینت گرفتن با دستگاه

در اندروید O، به سادگی میتوانید از طریق تبلت یا تلفن همراه خود، اقدام به پرینت فایل های مورد نظر خود نمایید.

به اشتراک گذاری آسان فایلها

با استفاده از “linkable files” میتوانید فایل های موردنظرتان را، از طریق لینکهای وب به اشتراک بگذارید.

قابلیتهای صوتی بهبود یافته

به لطف امکانات اندروید ۸ ، دستگاه های اندرویدی، از کیفیت صوتی بالاتر و قابلیتهای صوتی جدیدتر برخوردار خواهند بود.

اعلان های رنگارنگ

یکی از بزرگترین جهش ها در نسخه جدید اندروید را، باید وجود اعلانهای رنگارنگ دانست. این اعلانها، علاوه بر اینکه زیبایی بیشتری را به دستگاه بخشیده، به میزان کمتری نیز از شارژ باتری استفاده خواهد کرد.

سلسه مراتب نمایش اعلان ها

در اندروید O، اعلانها به ترتیب زیر نمایش داده خواهند شد:

  1. اعلانهای برنامه ای که در حال اجراست
  2. اعلانهای مربوط به شبکه های اجتماعی
  3. اعلانهایی که توسط برنامه های دیگر تولید میشوند.
  4. هشدارهایی که به صورت خودکار توسط سیستم، تولید میشوند. مانند اعلانهای مربوط به اطلاعات آب و هوا.
  5. در آخر نیز هشدارهای مربوط به به روزرسانی اپلیکیشنها و تنظیمات گوشی نمایش داده خواهد شد.

به تاخیر انداختن اعلانها

در اندروید O، میتوانید اعلانهای مختلف را برای مدت زمان مورد نظرتان به تعویق بیاندازید. به عنوان مثال: در تنظیمات مربوطه، گزینه ای را انتخاب کنید که پیامک دریافت شده، مجدداً چند دقیقه بعد نیز برای شما به نمایش در آید.

ویژگی جالب دیگر

اندروید O، این شرایط را برای شما به وجود آورده که گیم پد، موس یا کیبورد خود را به گوشی یا تبلت خود متصل نموده و از آنها استفاده کنید.

سازگاری با اندازه های مختلف صفحه نمایش

این قابلیت از میان امکانات اندروید ۸ ، شرایطی را برای توسعه دهندگان به وجود آورده که بتوانند به راحتی، طرح های پویا را به اپلیکیشن های خود اضافه کنند.

انتخاب هوشمند متن

گوگل در طراحی اندروید ۸، از هوش مصنوعی استفاده کرده تا بتواند عناصر متن مثل آدرس‌ها، شماره‌ها و نام‌ها را تشخیص دهد. در اندروید O، چنانچه آدرس پستی را کپی نمایید، گوشی استفاده از برنامه Maps را به شما پیشنهاد میدهد. همچنین اگر متن انتخاب شده یک ایمیل باشد، دستگاه استفاده از اپلیکیشن Email را به شما پیشنهاد خواهد داد.

اتصال خودکار Wi-Fi به مودم

در این نسخه، Wi-Fi شما به صورت خودکار به نزدیکترین مودم موجود در اطرافتان متصل خواهد شد.

طراحی مجدد منوی تنظیمات

این مورد در گوشیهای Pixel یا Nexus تغییرات زیادی نداشته، اما با توجه به تغییرات مربوط در پشت صحنه، شاید تولیدکنندگان دیگر، مجبور شوند که منوی تنظیمات محصولات خود را، مجدداً طراحی نمایند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا