اخبار تکنولوژی

پاسخ پاول دروف به اتهامات وارد شده از سوی دادستان تهران در کانال تلگرامش!

پاول دروف مدیر تلگرام

 شب گذشته پاول دروف مدیریت تلگرام علی رغم واکنش هایی که روز پیش در تلگرام داشت در کانال شخصی اش این سطور را منتشر کرده است:

۰

روز گذشته در خبر ها داشتیم که دادستان تهران اعلام نمود که علیه مدیریت شبکه پیام‌رسان تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده جهت بررسی به ناحیه امور بین الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

دادستان تهران - پاول دروف

دادستان تهران – پاول دروف

«جعفری دولت‌آبادی» معتقد است که تبعیت تلگرام از قوانین غربی، مانع از رسیدگی به این جرم نخواهد بود.

او اتهامات وارده به تلگرام را این‌گونه توضیح داد:

«به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسبی برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده است.»

شب گذشته پاول دروف مدیریت تلگرام علی رغم واکنش هایی که روز پیش در توییتر داشت در کانال شخصی اش این سطور را منتشر کرده است:

ایران هم به فهرست کشور هایی که من نمی توانم به آن ها سفر کنم اضافه شد! دادستان شهر تهران اتهام های جنایی مختلفی را به من نسبت داده است علی رغم اینکه بیش از ۴۰ میلیون ایرانی از تلگرام استفاده می کنند. ما هیچگاه هیچ کانالی با مضمون سیاسی مسدود نکرده ایم و تا کنون صفر بایت از اطلاعات افراد را به دولت ها (ایران و سایر کشورها) داده ایم!

حتی کشور روسیه با ۱۰ میلیون کاربر فعال در حال حاضر در تلاش است با زدن اتهامات اینچنینی به ایران بپیوندد. آنها همگی از مسیر انتخاب شده توسط تلگرام ناراضی هستند و ما “Yarovaya laws” را نخواهیم پذیرفت و از کلید های رمز نگاری آنها استفاده نخواهیم کرد. من در صورت نیاز اسناد قابل ارائه و موجود را به صورت آنلاین منتشر خواهم کرد.

چند وقت پیش والدین من قصد بازگشت به روسیه را داشتند که متاسفانه گویا امکان ورود به روسیه را نداشتند و این واقعا دشوارتر از قدم نگذاشتن در ایران است! پدر و مادر آنقدر ها پیر نشدن که نتوانند به جاهای مختلف دنیا سفر کنند و جهان هنوز خیلی بزرگ است!

پاول دروف

پاول دروفپاول دروف

همانطور که می‌دانید محبوبیت تلگرام در کشور بقدری بالاست که ۵۸ درصد از افراد بالای ۱۸ سال جامعه در این پیام‌رسان عضو هستند. همچنین این شبکه ۶۰ درصد از ترافیک پهنای باند کشور را به خود اختصاص داده است و بسیاری از شرکت‌ها، رسانه‌ها، برند‌ها، برنامه‌های تلویزیون و حتی سازمان ها از این پیام‌رسان برای اطلاع رسانی استفاده می کنند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا