اخبار تکنولوژی

پدری که دستی با پرینتر ۳D برای پسر معلولش ساخت!

دست چاپ شده با پرینتر 3D

دست هیدرولیک که با تکنولوژی ۳D-printed تولید شده به کودکان در سراسر دنیا کمک کند، این دست توسط یک پدر برای رفع مشکل فرزندش ساخته شده و اکنون …

۰

ماجرا از کودکی به نام Sol Ryan شروع میشود. پزشکان پس از به دنیا آمدن این کودک مجبور میشوند تا قسمت پایین دست چپ او را قطع کنند. او باید نزدیک به ۳ سال در انتظار میماند تا دست مصنوعی رایگان از سوی خدمات سلامت ملی انگلستان به دستش برسد. علاوه بر مدت طولانی این دست مصنوعی هیچ کاربردی در کارهای هنری نداشت.

خوشبختانه Ben Ryan پدر کودک در انتظار ننشست و تصمیم گرفت تا خودش مشکل را مرتفع سازد. پس از تحقیقات فراوان وی موفق شد تا دست مصنوعی هیدرولیک با قابلیت چاپ سه بعدی را طراحی کند. این دست دارای انگشت های متحرک است و میتواند به صورت دستی و یا با کمک پمپ هیدرولیک هوای فشرده کار کند.

Ben پس از اینکه پسرش دارای دست مصنوعی جدید شد، تصمیم گرفت تا اختراعش را ارتقا دهد تا بتواند به تمام کودکان دنیا کمک کند. بدین منظور وی شرکتی با نام Ambionics را تاسیس کرد که به طراحی انواع دست مصنوعی هیدرولیک ۳D-printed برای کودکان میپردازد.

 

این پدر خلاق می گوید: اکنون نزدیک به ۴۰۰۰ کودک فقط در ایالت متحده آمریکا وجود دارد که میتواند از دستگاه های تولیدی ما سود میبرد که در کشورهای در حال توسعه و جنگ زده این رقم بسیار بالاتر است. ما به پول و سرمایه گذاران بیشتری نیاز داریم تا یک تغییر جدی در این باره برای کودکان معلول به وجود آوریم.

ایده خلاقانه دست مصنوعی باعث شروع به کار کمپین Indiegogo شد که هدف این کمپین دستیابی به مبلغ ۱۸۵۰۰۰دلار در ماه آینده است. این مقدار پول به آنها اجازه میدهد تا تحقیقات خود را ادامه داده و مواد اولیه را تهیه کرده و حق امتیاز آن را ثبت کنند.

این گروه کلاه, تی شرت و سویشرت های امضا شده را در ازای ضمانت به حامیان خود میدهند. اما متاسفانه این امر چیزی فراتر از کراودفاندینگ (روشی از جذب سرمایه می‌گویند که تعداد زیادی از افراد، از یک ایده یا طرح حمایت می‌کنند.) است و نیاز به سرمایه های کلان دارد چرا که این امر در رابطه با بهبود زندگی مردم است.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا