دانستنی‌های سلامتی

پوست شگفت انگیز برای تمام عمر می خواهید؟ این شش کار بدون خرج را انجام دهید!

پوست شگفت انگیز
۰

پوست شگفت انگیز برای تمام عمر می خواهید؟

چشم ها آینه روح و پوست صورت آینه سلامت جسمی و روحی است. سلامت کلی بدن، تغذیه، سبک زندگی و شرایط احساسی بر پوست تاثیر می گذارد. یک مثال ساده اش وقتی است که شب خوب خوابیده اید و صبح به چهره تان در آینه نگاه می کنید و آن را با پوستی پس از یک شب بی خوابی مقایسه کنید.

آرامش روحی اولین علت داشتن یک پوست عالی است. پس اگر می خواهید یک کار خوب برای پوستتان انجام دهید در درجه اول باید فکری به حال روحیه تان بکنید. هر چیزی که باعث آرامش و آسایش و شادی تان می شود انجام دهید. از استرس دوری یا آن را مدیریت کنید.

برای داشتن پوست شگفت انگیز علاوه بر کارهایی که روزانه برای پوست تان انجام می دهید باید آن را هم از درون متحول کرد. برای آن که یک پوست سالم برای تمام عمر داشته باشید، نت نوشت امروز چند روش ساده ولی اصولی را در اختیارتان می گذارد:

آب، آب، آب

اولین شرط برای داشتن پوست شگفت انگیز نوشیدن آب فراوان است.

آب رسانی و رساندن رطوبت به پوست اولین کار اساسی است که می توانید برای پوستتان انجام دهید. پس علاوه بر مراقبت های روزانه که سعی کنید از نوع آبرسان باشد، تا می توانید آب بنوشید.

رنگ کمان میل کنید

استفاده از سبزیجات مختلف راه دیگر داشتن یک پوست زیبا است. تا می توانید از انواع سبزی و میوه های رنگی استفاده کنید. فیتونوتریئنت موجود در آن ها سلاح مبارزه با پیری و عدم شفافیت پوست است. هرچه متنوع تر و رنگی تر بهتر. مثلا گیاهان دارای کاروتنوئید مثل هویج  آنتی اکسیدانی بسیار قوی است و سلامت و ظاهر پوست را متحول می کند.

پس تا می توانید از میوه ها و سبزی های همه رنگ در برنامه غذایی تان بگذارید. رژیم مدیترانه ای یکی از بهترین رژیم ها برای استفاده از انواع سبزیجات و میوه های رنگی است. اساس این رژیم گوجه فرنگی و روغن زیتون است.

در برابر نور آفتاب خود را محافظت کنید

۸۰ درصد چین و چروک و لک های پوستی به دلیل قرار گرفتن در نور آفتاب است. البته نور آفتاب برای بدن ضروری است. فقط یک قسمت از بدن تان به اندازه یک کف دست آن هم فقط نیم ساعت در برابر آفتاب قرار گیرد ویتامین D لازم روزانه بدن تان تامین می شود. ولی این قسمت نباید پوست صورت تان باشد.

از یک ضد آفتاب خوب که با نوع پوست تان همخوانی دارید استفاده کنید. اگر رژیم غذایی تان را هم خوب رعایت کنید آنتی اکسیدان های موجود در میوه و سبزیجات از درون پوست را در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

مواظب هوای دوروبرتان باشید

هر نوع دود سمی مثل قلیان، سیگار، آلودگی هوا برای پوست مضر است. اگر سیگار می کشید به سرعت آن را ترک کنید. اگر در کنار فرد سیگاری زندگی می کنید از او نیز بخواهید سیگار را ترک کند. آلودگی هوا تاثیرات مخربی روی پوست دارد.

بیشتر مراقب خودتان باشید

سبک زندگی همیشه برای سلامتی کلی بدن مهم است. نداشتن فعالیت بدنی، خوردن غذای ناسالم، سیگار و الکل، دیر خوابیدن، عدم توجه به بهداشت و مراقبت پوست باعث می شود همیشه چند سال پیرتر از سن واقعی تان به نظر برسید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا