مد و فشن

روش پوشیدن صندل گلادیاتور: وحشی و جذاب باشید!

پوشیدن صندل گلادیاتور
۱۲+

صندل‌های گلادیاتور از دوران روم باستان تا کنون مورد استفاده افراد سرشناس بوده و در جامعه مد و فشن بسیار پرطرفدار بوده و هست. صندل گلادیاتور یکی از شیک ترین ترندهای کفش و صندل به شمار می‌رود. این صندل‌ها همان میزان که زیبا هستند به همان میزان نیز به سختی ست می‌شوند و از رده صندل‌هایی هستند که در عین ظرافت، کمی پیچیده می‌باشند. پوشیدن صندل‌های گلادیاتور کار دشواری نیست فقط کافیست که اطلاعات کمی در مورد ست کردن لباس با صندل گلادیاتور داشته باشید. ما در نت نوشت به شما در این باره کمک می‌کنیم. با ما همراه باشید.

روش پوشیدن صندل گلادیاتور

صندل مناسب پای خود را پیدا کنید

اولین کاری که می‌بایست برای پوشیدن صندل گلادیاتور انجام دهید این است که یک مدل صندل گلادیاتور مطابق با پای خود را انتخاب کنید. صندل‌های گلادیاتور مچی مناسب پاهایی است که کوتاه و چاق می‌باشند ولی در صورتی که شما پاهای بلند و کشیده دارید حتما از یک مدل صندل که بلند تر و شاید تا حدود زانو‌ها می‌باشد استفاده کنید.

به طور معمول افرادی که پاهای لاغر و کشیده‌ای دارند بهتر است صندل گلادیاتوری انتخاب کنند که از زیور آلات و یراق آلات بیشتری در آن استفاده شده است. انتخاب رنگ‌های روشن نیز برای این افراد مناسب تر است. رنگ‌های تیره برای افرادی که پاهای کوتاه و چاق دارند مناسب تر است.

بیشتر بخوانید: صندل گلادیاتور: همه چیز راجع به وحشی ترین نوع صندل!

اگر صندل گلادیاتور شما خاص است سعی کنید بند‌ها را به نحوی متفاوت ببندید و تیپ مجلسی و شیک را در آن‌ها حفظ کنید.

اگر صندل گلادیاتور شما خاص است سعی کنید بند‌ها را به نحوی متفاوت ببندید و تیپ مجلسی و شیک را در آن‌ها حفظ کنید.

بندهای مورب و بند‌های افقی

انتخاب این که صندل گلادیاتور شما بند مورب داشته باشد یا بند افقی کاملا به خود شما بستگی دارد. در صورتی که پاهای ظریف و کوچکی دارید و مچ پاهایتان بسیار کوچک است بهتر است که به جای استفاده از صندل گلادیاتوری که تسمه و یا بند‌های مورب دارد از بندهای افقی استفاده کنید. این مدل در دید بصری نسبت به پای شما تاثیر دارد و پای نازک شما را تا حدودی عریض تر نشان می‌دهد.

ولی اگر پاهایی چاق و بزرگ دارید به برای پوشیدن صندل گلادیاتور در نظر داشته باشید که جای استفاده از بندهای افقی از بند‌های مورب استفاده کنید. البته ضخامت تسمه‌های صندل گلادیاتور نیز مهم است. هر چه ضخامت تسمه‌ها بیشتر باشد صندل شما بزرگ تر جلوه می‌کند و ظرافت خود را از دست می‌دهد.

صندل گلادیاتور

صندل گلادیاتور

نحوه گره زدن بند ها

یکی از مهم ترین نکاتی که می‌بایست در مورد استفاده از صندل گلادیاتور مد نظر داشته باشید نحوه بستن بندها می‌باشد. برخی از صندل‌های گلادیاتور بندهای بلندی دارند که به دور ساق پا گره می‌خورد برخی مدل‌های دیگر بندهای کوتاه دارند و در مچ پا تعبیه شده اند.

اگر صندل شما بند‌های بلندی دارند شما خوش شانس هستید چرا که می‌توانید مدل‌های مختلفی این بندها را ببندید. صاف، مورب، ضربدری و… مدل‌هایی هستند که بند‌های بلند تا زانو بسته می‌شوند و زیبایی خاصی به این صندل‌ها می‌دهند. برای گره زدن بند‌ها تا زیر ساق پا نیز می‌توانید بند‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت به دور مچ بپیچید و گره بزنید.

بیشتر بخوانید: صندل: همه آنچه باید راجع به انواع و اقسام صندل‌ها بدانید!

در صورتی که پاهای ظریف و کوچکی دارید و این که مچ پاهایتان بسیار کوچک است بهتر است که به جای استفاده از صندل گلادیاتوری که تسمه و یا بند‌های مورب دارد از بندهای افقی استفاده کنید.

در صورتی که پاهای ظریف و کوچکی دارید و این که مچ پاهایتان بسیار کوچک است بهتر است که به جای استفاده از صندل گلادیاتوری که تسمه و یا بند‌های مورب دارد از بندهای افقی استفاده کنید.

با صندل‌های سبک خاص چه کنیم؟

در صورتی که شما یک صندل گلادیاتور خاص دارید در نحوه بستن بند‌ها نیز سلیقه به خرج دهید. برخی از این صندل‌ها تکه‌های برش خورده چرم تا زانو دارند برخی دیگر بندهای تابیده و بافته دارند، برخی پاشنه‌های بلند فلزی و تزئین شده دارند و یا در دوخت آن‌ها از تسمه و یراق آلات کوچک و بزرگ استفاده شده است. در هر صورت اگر صندل گلادیاتور شما خاص است سعی کنید بند‌ها را به نحوی متفاوت ببندید و از ظاهر متفاوت آن لذت ببرید.

کفی صندل می‌تواند نازک و یا ضخیم باشد که این گزینه در نحوه پوشش آن تاثیر می‌گذارد.

زیره‌ی صندل می‌تواند از نوع فلت (بدون پاشنه) و یا پلت فورم (دارای پاشنه‌ی یک دست) و یا پاشنه بلند باشد که نوع آن در نحوه پوشش آن تاثیر می‌گذارد.

به کفی صندل‌ها دقت کنید

کفی صندل گلادیاتور متفاوت است و در نحوه استفاده آن تاثیر می‌گذارد. اگر صندل گلادیاتور را برای رفتن به تعطیلات انتخاب کرده اید می‌بایست زیره‌ی فلت (مسطح) و تسمه‌های گره‌ای داشته باشد. کارایی صندل را بررسی کنید تا مدل کفی آن را بهتر انتخاب کنید. یک صندل گلادیاتور با بندهای بلند و زیره‌ی فلت و بدون پاشنه، مناسب سفر نیست. یا این که یک صندل زیپ دار و فلت مناسب یک مجلس نخواهد بود. زیره‌ی صندل می‌تواند فلت و یا پاشنه دار باشد که این گزینه در نحوه پوشش آن تاثیر می‌گذارد.

معمولا به دلیل آن که صندل گلادیاتور از مدل‌های بسیار متنوعی تشکیل شده است با انواع لباس‌ها می‌توان ست کرد

معمولا به دلیل آن که صندل گلادیاتور از مدل‌های بسیار متنوعی تشکیل شده است با انواع لباس‌ها می‌توان ست کرد.

هماهنگی صندل گلادیاتور با لباس زنانه

از نکات مهم در پوشیدن صندل گلادیاتور ست کردن آن با لباس زنانه است. این صندل‌ها را به راحتی می‌توانید با لباس ست کنید. معمولا به دلیل آن که صندل گلادیاتور از مدل‌های بسیار متنوعی تشکیل شده است با انواع لباس‌ها ست می‌شود. به طور عادی صندل گلادیاتور با لباس‌های کوتاه زیبایی بیشتری خواهد داشت. شلوارک و یا دامن‌های کوتاه گزینه‌های مناسبی برای آن‌ها هستند. لباس‌هایی که طرح دار هستند مثلا طرح انتزاعی دارند نیز برای پوشیدن با صندل گلادیاتور عالی هستند.

در صورتی که می‌خواهید لباس مجلسی تک رنگ بپوشید بهتر است که صندل‌های پاشنه دار استفاده کنید و بند‌ها را تا زانو گره بزنید. لباس‌های اسپرت مانند شلوارک یا دامن‌های کوتاه جین با صندل‌هایی که رویه‌های بلندتری دارند نیز مناسب خواهد بود. حتی می‌توانید پیراهن‌ها بلند را با این مدل صندل ست کنید. دامن‌های میدی نیز گزینه مناسبی برای صندل گلادیاتور هستند به شرط آن که تسمه‌ها زیاد نازک و ظریف نباشند.

قبل از استفاده از هر مدل صندل گلادیاتور پاهایتان را کاملا بشویید و از لوسیون‌های پا استفاده کنید تا پوست شفاف و تمیزتری داشته باشد

قبل از استفاده از هر مدل صندل گلادیاتور پاهایتان را کاملا بشویید و از لوسیون‌های پا استفاده کنید تا پوست شفاف و تمیزتری داشته باشد

پاهای خود را برای پوشیدن صندل آماده کنید

یکی از زیبایی‌هایی که در استفاده از صندل گلادیاتور به  چشم می‌خورد پاها می‌باشند. فراموش نکنید که با صندل گلادیاتور هرگز جوراب نپوشید. حتی جوراب‌های نازک و شیشه‌ای نیز گزینه مناسبی برای این صندل‌ها نیستند. قبل از خرید صندل حتما آن‌ها امتحان کنید. معمولا صندل‌هایی که یک مرتبه پوشیده می‌شوند عیوبشان بیشتر مشخص می‌شود. فراموش نکنید که قبل از استفاده از هر مدل صندل گلادیاتور پاهایتان را کاملا بشویید و از لوسیون‌های پا استفاده کنید تا پوست شفاف و تمیزتری داشته باشد و این که ناخن‌های پا را مرتب کرده و حتما کوتاه کنید.

صندل‌های گلادیاتور از دوران روم باستان تا کنون مورد استفاده افراد سرشناس و همچنین جامعه مد و فشن بوده و هست

صندل‌های گلادیاتور از دوران روم باستان تا کنون مورد استفاده افراد سرشناس و همچنین جامعه مد و فشن بوده و هست.

منابع : +

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    مینا

    ۱۰ تیر ۱۳۹۹ at ۱۲:۴۰

    سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون؛
    من میخوام یک صندل زنانه چرمی تهیه کنم، داخل یک راهنما خوندم صندل باید کمی پاشنه داشته باشه تا به پا آسیب نرسه درسته؟‍!
    این راهنما بود

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا