پیشنهاد شنیدنی

پیشنهاد شنیدنی: مرغزار گریان از النی کاریندرو

«کلام باز می‌ماند، موسیقی آغاز می‌شود.»

۱۰+

“النی کاریندرو” آهنگساز یونانی متولد سال ۱۹۴۱ میلادی است که موزیک متن بسیاری از فیلم‌های زنده‌یاد “تئو آنجلوپولوس” کارگردان شهیر یونانی مانند فیلم‌هایی چون “غبار زمان”، “دشت گریان”، “ابدیت و یک روز”، “نگاه خیره‌ی اولیس”، “گام معلق لک لک”، “چشم اندازی در مه” و “سفر به سیاترا” را ساخته است.

او در روستای کوهستانی تیچیو در مرکز یونان به دنیا آمد و در آتن بزرگ شد. النی به تحصیل پیانو و تئوری در Hellenikon Odion پرداخت. از سال ۱۹۶۹ تا ۷۴ در رشته‌ی ethno musicology در پاریس تحصیل کرد. در بازگشت به یونان در مرکز فرهنگی ORA لابراتواری برای سازهای سنتی راه یافت و مدتی پس از آن به نمایندگی از موسیقی یونان فعال بود.

موزیک النی کاریندرو این جمله را به ذهن متبادر می‌کند که آن‌جا که «کلام باز می‌ماند، موسیقی آغاز می‌شود.» بی‌شک ساخته های النی کاریندرو فراتر از موسیقی متن صرف در سینما است. موزیک او روح را می‌نوازد و به جان رسوخ می‌کند. او همچنین برای آخرین ساخته‌ی پیمان معادی در مقام نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی “بمب؛ یک عاشقانه” به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف که چند روز دیگر در سی و ششمین جشنواره‌ی فیلم فجر در سینماها به نمایش در می‌آید، موسیقی ساخته است. کاریندرو درباره‌ی فیلم معادی این چنین می‌گوید: «فیلمت برداشت مردم دنیا را از ایران تغییر خواهد داد.» موزیک بی‌نظیر فیلم سینمایی “دشت گریان” ساخته‌ی آنجلوپولوس را با هم می‌شنویم:

پیشنهاد شنیدنی: Are you there از Anathema

پیشنهاد شنیدنی: El Amour از Julio Iglesias

پیشنهاد شنیدنی: حافظ خوانی با صدای احمد شاملو ؛ “آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند”.

پیشنهادی شنیدنی: Lay Lady Lay از Bob Dylan

پیشنهاد شنیدنی: Stationary Traveler از Camel جادویی برای تسخیر

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا