دانستنی‌های سلامتی

صبحانه سالم : چند پیشنهاد صبحانه سالم برای شروع یک روز عالی و پرانرژی

صبحانه سالم

صبحانه سالم رمز سلامتی هر انسانی است. به همین دلیل چند پیشنهاد صبحانه در نت نوشت امروز برایتان داریم تا بتوانید با کمک این صبحانه ها روز خوبی را آغاز کنید.

۰

صبحانه سالم رمز سلامتی هر انسانی است. به همین دلیل چند پیشنهاد صبحانه در نت نوشت امروز برایتان داریم تا بتوانید با کمک این صبحانه‌ها روز خوبی را آغاز کنید. اگر شروع روزتان را با یک صبحانه مقوی آغاز کنید تا آخر روز سرحال و پر انرژی خواهید بود. هیچ وقت بدون صبحانه از خانه بیرون نروید. چرا که نه تنها همان روز احساس گرسنگی و بی حالی بیشتری دارید بلکه در طولانی مدت عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد که بهترین آن‌ها افزایش وزن است!

پیشنهاد صبحانه سالم

اسموتی توت فرنگی چیزکیک با یک ترکیب محرمانه!

اسموتی توت فرنگی چیزکیک می‌تواند یک انتخاب سالم و خوشمزه برای یک صبحانه سالم و رژیمی و حتی عصرانه فوق العاده باشد (و یک انتخاب هوشمندانه برای صبحانه سالم و رژیمی و مناسب برای کودکان نیز می‌باشد). اسموتی توت فرنگی به عنوان یکی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین اسموتی‌ها است. . برخلاف بقیه اسموتی ها، اسموتی توت فرنگی چیزکیک ، مقدار قند پایین و پروتئین اضافی بالایی دارد. برخلاف چیز کیک واقعی، اسموتی توت فرنگی چیزکیک حالت کرمی خودش را از پنیر خامه‌ای تهیه می‌کند که حدود ۱۴ گرم پروتئین به آن اضافه می‌شود و باعث می‌شود به یک صبحانه سالم و رژیمی یا میان وعده عالی تبدیل شود. پس در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی

مواد تشکیل دهنده اسموتی توت فرنگی چیزکیک

اسموتی توت فرنگی چیزکیک این صبحانه سالم و رژیمی و متفاوت از چه چیزهایی درست می‌شود؟

  •  پنیر خامه‌ای (اما نه هر پنیر خامه ای)

از آن جایی که پنیر خامه ای، پرورده می‌شود، هضم آن راحت تر از سایر مواد لبنی است. ما در خانه از برند خوبی که که هم ارگانیک و هم پروبیوتیک است استفاده می‌کنیم.

  •  دانه Chia

دانه‌های Chia، یکی دیگر از مواد مورد استفاده در خانه‌ها می‌باشند. در دستورالعمل این صبحانه سالم ، مقدار زیادی از آنها احتیاج نیست. این دانه‌ها اشتها را بهبود می‌بخشند و حاوی پروتئین و آنتی اکسیدان هستند و به هیدراتاسیون کمک می‌کنند که همه این‌ها در ارتباط با داشتن وزنی سالم هستند.

یک واقعیت جالب در مورد این دانه ها، این است که اثر ژلاتینه کردن آن‌ها می‌تواند تاثیری مثبت داشته باشد. محققان معتقدند که این عمل در معده اتفاق می‌افتد تا با ایجاد مانع بین کربوهیدرات و آنزیم‌های معده، باعث کاهش تبدیل کربوهیدرات به قند شود.

  • پودر کلاژن

پودر کلاژن، مزایای زیادی دارد. پودر کلاژن، مقدار زیادی پروتئین به این صبحانه سالم اضافه می‌کند و در مقایسه با آبگوشت که سرشار از پروتئین است، کمی تطبیق پذیرتر می‌باشد. به خصوص در روزهای گرم. کلاژن مزایایی مانند ژلاتین از خود نشان می‌دهد، با این تفاوت که در آب سرد حل می‌شود. همچنین به میزان اندکی قابل هضم است. خانواده‌ها در غذاهای خود، هر روز مقداری کلاژن یا ژلاتین مصرف می‌کنن

  • استویا Stevia

بحثی وجود دارد که آیا استویا سالم است یا خیر؟ برخلاف عسل خام و شربت افرا، این ماده، سطح انسولین را افزایش نخواهد داد و هیچ کربوهیدراتی ندارد. روش‌های استفاده از استویا در هر خانه‌ای متفاوت می‌باشد؛ عده‌ای از آن به تنهایی استفاده کرده و عده‌ای از استویا همراه با برگش استفاده می‌کنند.

همه این‌ها را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید، سپس از صبحانه سالم تان لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: پیتزا صبحانه بخوریم یا نه؟ متخصصان چه می‌گویند؟

دستورالعمل ساخت اسموتی توت فرنگی یک صبحانه سالم و رژیمی

آماده سازی: در ۵ دقیقه

میزان: ۲ لیوان اسموتی توت فرنگی چیزکیک

برای شروع یک روز سالم، اسموتی توت فرنگی چیزکیک را با اضافه کردن مقداری پروتئین از طریق پنیر خامه‌ای درست کنید.

مواد تشکیل دهنده اسموتی توت فرنگی چیزکیک :

  • ۱ فنجان شیر انتخابی (عده‌ای از شیر بادام و عده‌ای از شیر سویا و… استفاده می‌کنند)
  • ۱ فنجان پنیر خامه ای
  • ۱ فنجان توت فرنگی یخ زده
  • ۱ قاشق غذاخوری وانیل
  • ۱ قاشق غذاخوری دانه chia
  • ۲ قاشق غذا خوری پودر کلاژن (اختیاری برای پروتئین بیشتر)
  • برای شیرینی، چند قطره استویا نیز اضافه کنید.

دستورالعمل صبحانه سالم اسموتی توت فرنگی چیزکیک :

  1. همه مواد را با توان بالای مخلوط کن، مخلوط کنید؛ تا زمانی که کاملاً نرم و صاف شوند.
  2. اگر دوست دارید، آن را با توت فرنگی تزیین کنید.

نکته: برای درست کردن چیزکیک زغال اخته، سه چهارم فنجان زغال اخته یخ زده روی این مواد اضافه کنید.

مردم دنیا صبحانه سالم چه می‌خورند؟

برایتان گفتیم که صبحانه مهمترین وعده غذایی محسوب می‌شود و خوردن صبحانه شما را از ابتلا به بیماری‌ها مصون نگه می‌دارد. مردم کشورهای مختلف با توجه به ذائقه و آب و هوای منطقه زندگی‌شان صبحانه را با مواد غذایی متفاوتی شروع می‌کنند. در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه و ایتالیا اولین وعده غذایی روزشان را با نان شیرینی همراه با قهوه شروع می‌کنند. در کره صبحانه ترکیبی از غذاهای سنتی کره ای  است. یا اینکه در چین شیر سویا گرم یا سوپ محبوبیت زیادی دارد. در ادامه شما را با چند صبحانه سالم از گوشه و کنار جهان آشنا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: فواید صبحانه : چرا باید خوردن وعده غذایی صبحانه را جدی بگیریم؟

استرالیا

پیشنهاد صبحانه سالم

صبحانه سالم در استرالیا

در استرالیا خوردن Vegemite بسیار معروف است. Vegemite یک نوع خمیر است که از سبزیجات و ادویه‌های مختلف تشکیل شده است. این خمیر را همراه با نان تست و یا نان ساندویچی میل می‌کنند.

برزیل

قهوه و شیر عضو ثابت صبحانه Breakfast برزیلی‌ها محسوب می‌شود. یک بشقاب ژامبون اندکی پنیر همراه با نان هم همراه قهوه سرو می‌شود. سوپ‌های غلیظ لوبیا سفید یا سوپ سفید و یا سوپ گوشت هم به عنوان یک صبحانه سالم در این کشور مرسوم است.

فرانسه

صبحانه سالم

صبحانه سالم در فرانسه

فرانسوی‌ها صبحانه‌های سنتی همراه با قهوه و کروسانت را بیشتر می‌پسندند. رسم است در فرانسه نان‌های کره‌ای را در قهوه خود می‌زنند و میل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: صبحانه کودکان : چند پیشنهاد فوق العاده صبحانه سالم برای کودکان

آلمان

صبحانه سالم آلمانی‌ها مجموعه‌ای از خوراکی‌های خوشمزه است. نان تازه همراه با کمی گوشت سرد و پنیر محلی. البته کره محلی و مربا هم معمولا در صبحانه آلمانی‌ها دیده می‌شود.

هند

صبحانه سالم

صبحانه سالم در هند

صبحانه در هند انواع متفاوتی دارد. یک سینی شلوغ از انواع نانهای DOSA، از Roti، یا IDLI. که در میان هندی‌ها بسیار طرفدار دارد. سینی‌های پر از چاشنی ها‌ی مختلف در هند chutneys نامیده می‌شود. بیشتر این چاشنی‌ها ادویه جاتی مانند دارچین و زردچوبه و هل و زعفران و سبزیجات معطر مختلف می‌باشد.

ایتالیا

بسیاری از ایتالیایی‌ها روز خود را با یک کاپوچینو و نان و مربا شروع می‌کنند. شکلات هم عضو ثابت سفره‌های صبحانه ایتالیایی‌ها می‌باشد.

روسیه

صبحانه سالم در روسیه

صبحانه سالم در روسیه

کیک‌های ماهیتابه‌ای در روسیه طرفداران بسیاری دارد، به خصوص جهت صبحانه. کرپ با پنیر کفیر و پنیرهای مختلف قسمت عمده صبحانه سالم روسیه است.

ترکیه

صبحانه سالم

صبحانه سالم در ترکیه

صبحانه در ترکیه ترکیب سنتی نان و پنیر و مربا و عسل است. البته تخم مرغ و زیتون و گوجه و سرشیر هم سرو می‌شود. سوسیس‌ها تند ترکی و همچنین چای ترکی نیز در ترکیه به عنوان صبحانه زیاد مصرف می‌شود.

آفریقای جنوبی

در این کشور غلات داغ و فرنی به عنوان صبحانه اصلی استفاده می‌شود. یک نوع غذا به نام پوتو نیز که از ذرت تهیه می‌شود در وعده صبحانه مصرف می‌شود .

کره

صبحانه کره ای‌ها بیشتر شبیه به یک وعده شام است. برنج و سوپ و کیمچی همیشه در صبحانه‌های این کشور دیده می‌شود. البته ماهی یا گوشت گاو و باقی مانده شام شب گذشته هم در صبح سرو می‌کنند.

ایالات متحده

صبحانه ایالات متحده بسیار متفاوت است. تخم مرغ، سیب زمینی، بیکین یا سوسیس هم در این کشور به عنوان صبحانه مصرف می‌شود.

نویسنده: عبدالرئوف صابری – شکوفه آزادگان

منبع: wellnessmama.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا