دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم : چالش کاهش وزن در ۳۰ روز

رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

چالش کاهش وزن در ۳۰ روز با رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم . برای سلامتی، تناسب اندام و طول عمر این رژیم را دنبال کنید.

۷+

اگر تا رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم چالش کاهش وزن در ۳۰ روز را دنبال کرده اید تغییرات زیادی در وضعیت جسمی و روحی خود مشاهده کرده اید. در صورتی که سیگاری بوده اید یا علاقه ای به نوشیدن الکل داشته اید امیدواریم توانسته باشید این دو ماده مضر را در این مدت از برنامه و سبک زندگی خود حذف کرده باشید. چون بهترین رژیم ها با این دو عادت بد خیلی به نتیجه نمی رسد. امروز با نت نوشت همراه باشید تا برنامه صبحانه، ناهار و شام و میان وعده های امروز را در ادامه رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم دنبال و تنوع بیشتری در رژیم غذایی تان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

فقط یک تخم مرغ آب پز و یک سیب زمینی متوسط آب پز برای صبحانه امروز رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم کافی است. با کمی نمک دریا یا نمک صورتی هیمالیایی و به اندازه یک قاشق مرباخوری کره به آن طعم بدهید. بسته به سن و میزان فعالیت روزانه تان می توانید یک قطعه نان چند غله ای تست شده هم میل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز دوازدهم

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

این بار از موزهای خشک شده استفاده کنید. اگر امکان تهیه آن را در خانه ندارید یک موز متوسط برای میان وعده امروزتان کافی است. هر چند الان فصل خوبی برای تهیه میوه های خشک است. فقط به یک پارچه تمیز یا کاغذ آلومینیوم و برش های موز، کیوی، شلغم، سیب و هر میوه ای که دوست دارید نیاز دارید. اگر شوفاژ دارید پارچه را روی شوفاژ گذاشته و بعد با گذاشتن برش میوه ها شب تا صبح میوه های خشک شده ای دارید که ارزان و بهداشتی تهیه کرده اید. هر چند با کاغذ آلومینیوم روی بخاری می توان میوه ای خشک تهیه کرد ولی باید حرارت بخاری بسیار کم باشد. بد هم نیست چون درجه حرارت پایین محیط خوبی برای خواب فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز سیزدهم

ناهار رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

ماهی شکم پر را در رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم به این روش تهیه کنید.

مواد لازم

  • ماهی : یک عدد ( اندازه با توجه به تعداد)
  • گشنیز خرد شده : ۲۵۰ گرم
  • پیاز خرد شده : ۱ عدد
  • سیر خرد شده : به اندازه ای که خودتان دوست دارید
  • تمبر هندی: به میزان لازم ( اگر به غذای ترش علاقه دارید نصف بسته در غیر این صورت کمتر استفاده کنید) از آب نارنج هم می توانید استفاده کنید.
  • ادویه : نمک، فلفل، زردچوبه
  • روغن زیتون: یک فنجان

برای تهیه این ناهار خوشمزه در رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم ماهی را کاملا تمیز کرده و داخل شکم آن را خالی کنید. مقداری نمک به ماهی بزنید و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس آن را دوباره با آب سرد بشویید و با دستمال تمیز خشک کنید. تمر هندی را در یک کاسه متوسط آب بریزید و بگذارید بماند.

پیاز و سیر را رنده کرده همراه با زردچوبه، ادویه، فلفل و گشنیز خرد شده در روغن زیتون سرخ کنید. بعد آب تمبر هندی را صاف کرده به ترکیب اضافه کنید و بعد از ۲ تا دقیقه از روی گاز بردارید. این ترکیب مثل یک سس غلیظ است.

سس تان را داخل شکم ماهی بگذارید و شکم ماهی را با خلال دندان ببندید. در یک ظرف مقداری آرد گندم سبوس دارد ( یا حتی اگر بتوانید آرد جوانه گندم) و زردچوبه بریزید. ماهی را در آن بغلتانید. اگر به آرد گندم حساسیت دارید فقط کمی روغن به سینی فر بزنید و ماهی را بدون آرد در فر بگذارید.

حالا ماهی را نیم ساعت در آب فر بگذارید. این غذا را با ۵ قاشق غذاخوری برنج قهوه ای یا یک عدد سیب زمینی متوسط میل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز پانزدهم

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

برای میان وعده رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم فقط از چای استفاده کنید. هر چایی که دوست دارید. اگر کلا آدم کم خواب یا بدخوابی هستید چای بابونه مصرف کنید.

شام رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

سالاد بادمجان را با طعم خوشمزه و خواص همراه با انار تهیه کنید. در صورتی که سابقه حساسیت دارید از دیگر سالادهای رژیم که در روزهای قبل از رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم ذکر شده است استفاده کنید.

  • بادمجان : ۲ تا ۳ عدد متوسط باریک و قلمی ( هر چه پوست بادمجان تیره تر باشد بهتر است)
  • روغن زیتون : نصف  فنجان
  • نعنا: خشک شده یک قاشق غذاخوری و اگر تازه استفاده کنید که خیلی بهتر است یک دسته
  • سیر : ۱ حبه
  • سرکه قرمز یا سرکه بالزامیک : ۱ قاشق غذاخوری
  • ماست :  ۹ قاشق غذاخوری
  • دانه انار : ۱ پیمانه

برای تهیه شام رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم بادمجان ها را به صورت گرد و به پهنای ۱ سانتیمتر برش داده اجازه بدهید یکی دو ساعت در آب نمک بمانند. سپس آب ها را گرفته و با حرارت بسیار ملایم در روغن زیتون سرخ کنید. سپس آن ها را در یک توری بگذارید تا روغن آنها گرفته شود. به این ترتیب روغنی که در ظرف می ماند برای روی سالاد بازهم قابل استفاده است.

حالا بادمجان ها را در ظرف بریزید. ماست را اضافه کنید. روغن زیتون، سرکه و نعناع خرد شده را مخلوط کرده روی آن بریزید. در مرحله آخر دانه های انار را اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا