گجت‌ها

چراغ های هوشمند دوچرخه بدون باتری و اصطکاک؛ ایده جدید فیزیکدانان +ویدیو

چراغ های هوشمند دوچرخه

دوچرخه سواران به طور معمول یکی از دو گزینه زیر را برای روشنایی مسیرشان استفاده می کنند، یا استفاده از چراغ هایی که متکی به باتری هستند و پس از مدتی نیاز به جایگزینی دارند و یا تامین انرژی به کمک اصطکاک ناشی از حرکت چرخ های دوچرخه؛ اما استفاده از نیروی اصطکاک منجر به کم شدن سرعت دوچرخه می شود. تا پایان این مطلب با معرفی چراغ های هوشمند دوچرخه همراه ما در نت نوشت باشید.

۷+

دوچرخه سواران به طور معمول یکی از دو گزینه زیر را برای روشنایی مسیرشان استفاده می کنند، یا استفاده از چراغ هایی که متکی به باتری هستند و پس از مدتی نیاز به جایگزینی دارند و یا تامین انرژی به کمک اصطکاک ناشی از حرکت چرخ های دوچرخه؛ اما استفاده از نیروی اصطکاک منجر به کم شدن سرعت دوچرخه می شود. تا پایان این مطلب با معرفی چراغ های هوشمند دوچرخه همراه ما در نت نوشت باشید.

 

 

به تازگی یک کمپین دوچرخه سواری راهکار جالب دیگری ارائه داده است. در این روش از چراغ های هوشمند دوچرخه استفاده می شود که انرژی خود را از دینام های غیر تماسی پیشرفته ای می گیرند که بدون هیچگونه اصطکاکی الکتریسیته تولید می کنند.

این چراغ های هوشمند دوچرخه، توسط فیزیکدانان طراحی شده است: بدون هیچگونه باتری و اصطکاکی!!

این اختراع جدید با نام (چراغ های هوشمند دوچرخه) نوری بی پایان و بدون ایجاد مشکل در حرکت دوچرخه ایجاد می کند. فناوری به کار رفته در این مولد، بهره گیری از جریان های گردابی، ناشی از تغییرات میدان مغناطیسی و تولید حلقه های جریان الکتریکی درون سیم است که منجر به شارژ شدن باتری می گردد.

این چراغ های هوشمند به سادگی با جایگزینی پد های ترمز معمولی با پدهای ترمز نوری جدید، بدون نیاز به سیم کشی و باتری جداگانه نصب می شوند.

دورک استروتمن، درباره اختراع خود چراغ های هوشمند دوچرخه می گوید:” تکنولوژی جریان های گردابی بسیار مسحور کننده است. بسیاری از کسانی که برای نخستین بار با این اختراع روبرو می شوند، معتقدند که یا این چراغ های مغناطیسی جعلی هستند و یا اینکه با یک ژنراتور حرکت دائمی تغذیه می شوند. ”

“نظر دوم به جواب بسیار نزدیک است؛ الکتریسیته ناشی از میدان مغناطیسی تنها زمانی ظاهر می شود که حرکت وجود داشته باشد، در این جا با آغاز گردش چرخ ها باعث چرخش دینام غیر تماسی کوچکی شده و چراغ های که روی پد ترمز هوشمند قرار دارند، روشن می شوند.

این چراغ های هوشمند دوچرخه، توسط فیزیکدانان طراحی شده است: بدون هیچگونه باتری و اصطکاکی!!

این پد ترمز هوشمند که مجموعه ای از یک پد ترمز، یک دینام غیر تماسی و چراغ های ال ای دی می باشد، اختراعی هوشمندانه است که مزایای متعددی نسبت به دینام های معمولی تماسی دارد: وجود گپ هوا بین چرخ و ژنراتور بدین معنی است که این چراغ های هوشمند در هوای بارانی یا برفی و یا در مسیرهای خاکی نیز بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می دهند. همچنین یک واحد کپسوله شده بدون سیم کشی خارجی نیز ایمن تر است و عمر طولانی تری دارد و همچنین این احساس را ایجاد می کند که چراغ های هوشمند باتری هایی دارند که هرگز خالی نمی شوند. ”

این چراغ های هوشمند دوچرخه، توسط فیزیکدانان طراحی شده است: بدون هیچگونه باتری و اصطکاکی!!

علاوه بر چراغ های جلو، نسخه های هوشمندی از چراغ های عقب نیز ساخته شده است که قابلیت چراغ راهنمای گردش به چپ و یا راست را با فعال سازی از طریق دستگیره ترمز دارا می باشند.

دیگر ویژگی این پدهای هوشمند قابلیت کنترل سیگنال های ناوبری توسط گوشی هوشمند و ردیابی سرعت دستگاه بدون سنسور جداگانه ای می باشد. مجموعه ای از چراغ های عقب هوشمند و همچنین چراغ های جلو با قیمت ۹۹ یورو (حدود ۱۱۸ دلار) فروخته می شوند.

منبع: digitaltrends

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا